PDA

View Full Version : Gitaar weggebracht



Daniël4
21 januari 2009, 18:37
Hallo,

ik ben een aantal dagen geleden naar Feedback in R'dam teruggeweest met mijn gitaar, omdat de whammy bar vastgeschroefd zat in mn brug en niet meer eruit ging.
Ze hebben 'm nu opgestuurd voor reparatie, maar weet 1 van jullie misschien of dat wel echt nodig is voor een whammy bar die vast zit in de brug(Hij ging er echt niet meer uit, je draaide m helemaal klem na een klein beetje draaien, beide kanten op).

Alvast bedankt.

groetjes,


Daniël.

LP_CL
21 januari 2009, 18:42
Euh, ik heb de vraag niet goed begrepen. Kan je dat nog eens herhalen in een zin dat geen onzin is?

*EDIT* Als ik het goed begrijp vraag je je af of dat het echt nodig is om een vastgeklemde trembar te laten repareren?

Als hij in de weg hangt en je kan hem nog gebruiken: ja
Indien niet in de weg en je kan hem nog gebruiken: nee
Indien het niet meer mogelijk is het ding te gebruiken: nee, zaag het ervan, of bestel nieuwe trem.

arcane
21 januari 2009, 18:59
Hij bedoelt of het nodig is om de gitaar op te sturen.

Comfortably Daniel
21 januari 2009, 19:36
tjah...de draad zal wel volledig kapot gedraaid zijn en dan kan je 'm bijna niet meer eruit draaien.

Over het opsturen...sommige dingen doen ze nu eenmaal niet in de winkel...of althans, bij Feedback niet en wordt het "product" opgestuurd naar de fabrikant. Of het ook echt nodig is is een tweede. Waarschijnlijk wordt arm gewoon afgebroken/gezaagd en gaat er een nieuw blok en arm in...klaar is kees.

almarvk
21 januari 2009, 20:06
Mijn ervaring met het opsturen van producten richting de reparateur door Feedback is dat je mag hopen dat je 'm over 4 maanden weer terug hebt.

joskedentweede
21 januari 2009, 20:10
Ik heb ook ooit eens geïnformeerd waarom ze dingen steeds opsturen. Maar toen kwam hij met een lang verhaal waar ik niet veel uit kon opmaken.
Uit al wat die man zei kon ik enkel opmaken dat hij wel kon repareren, maar dat niet mocht omdat het dan de garantie van het merk zelf teniet deed ofzoiets in die aard.
Het is meestal een afspraak tussen dealer en merk denk ik.

almarvk
21 januari 2009, 20:30
En vaak een lul verhaal. Hoe vaak ik wel heb gebeld en elke keer weer een kudtsmoes. Maar goed; laten we het beste hopen voor Daniël.

joskedentweede
21 januari 2009, 22:15
Jep, je kan soms maanden lang wachten en dan te horen krijgen dat er niets aan te doen is, of het in nog ergere toestand terugkrijgen.
Maar laten we hopen dat dat niet gebeurt, daar moet je erg veel pech voor hebben

Daniël4
21 januari 2009, 22:38
Oi.. dan hoop ik maar dat ie voor niet al teveel geld gefixed wordt en dat ik m zeker niet half kapot terugkrijg.
Thx voor de info in ieder geval, had misschien beter kunnen w8en met dat ding wegbrengen en eerst hier vragen, maarja 'kheb voorlopig een gitaar te leen, zodat ik nog iets kan spelen :)

joskedentweede
21 januari 2009, 22:47
Ja kijk, het is niet dat je iets verkeerd hebt gedaan ofzo, als je gitaar kapot is moet je ze laten maken.
Opsturen is gewoon altijd een risico, maar winkels weten meestal wel wat ze doen ;) klant is nog steeds koning.

Daniël4
23 januari 2009, 22:17
Haha oke dan.:)
Afwachten maar.

Jay75
23 januari 2009, 22:36
Die ben je zeker 2 maanden kwijt!