PDA

View Full Version : eventide of g-force



jerry Hoekman
21 januari 2009, 18:03
Hee Luitjes; ik hem momenteel de g-force. Nog de oude versie. Ik zit te dubben om die te verkopen en daar een eventide voor te nemen? Dit is voor studio gebruik.
Is dit een aanrader?

Nocki
21 januari 2009, 18:07
Goede vraag. ben wel benieuwd naar de antwoorden. Ook ik speel al een tijdje met een g-force en ondanks dat ik van de eventides gehoord heb ben ik er nog nooit naar gaan zoeken...
sorry dat ik je niet kan helpen maar ik vind het wel een goed onderwerp en ik ben ook erg benieuwd!

Bram78
21 januari 2009, 19:09
Die oude g-forces worden geroemd om het feit dat ze blijkbaar minder tonesuck hebben dan de huidige generatie en eveneens niet kampen met fase-problemen. (Morris kan daar alles over vertellen, die heeft volgens mij ook een Eventide eclipse en een (oudere) g-force.

Vraag me af of je die twee wel met elkaar moet willen vergelijken. Alleen prijstechnisch is het al een manke vergelijking.
Ik heb altijd het idee gehad dat een eventide meer bedoeld is voor studiogebruik. Misschien omdat het programmeren niet zo eenvoudig gaat als bij een gemiddelde g-force enz.

Ben ook wel benieuwd naar de mening van o.a. Morris!

ruezzz
21 januari 2009, 20:10
De Eclipse is qua sound te gek. Ook veel ambient/spacey geluiden die in de G-Force meen ik minder present zijn. Nadeel is dat het overschakelen van presets redelijk lang duurt, maar dat lijkt me in de studio geen probleem. Ik gebruik hem zelf in een W/D/W setup en dan merk je van die laadtijd ook bijna niks.

jerry Hoekman
21 januari 2009, 23:43
Tja; waarschijnlijk moet ik die g-force gewoon houden. Die zal voor live-werk altijd goed zijn.
De Eventide minder. Dus het best is denk ik om een eventide er bij te kopen. Dan maar weer een gitaar weg. Ik had al gemerkt dat de g-force makkelijk inzetbaar is op vele fronten. Sinds kort ben ik veel met opname`s bezig in mijn studiootje en daarbij vind ik het wel te gek om met een eventide te gaan experimenteren. Ik hou van die van halen sounds enzo.
Tja, gas he!

morris
22 januari 2009, 00:21
Hahaha! De pitch van de Eventide is inderdaad VH galore!
De Eventide is super; alhoewel ik de oude H3000 beter vind klinken dan de Eclipse. Maar dan nog is de Eclipse too much/too little voor een gitaar rack naar mijn mening. Zeker als enige processor. Aan de ene kant zijn de mogelijkheden en de kwaliteit super, aan de andere kant zijn de lag times te lang en de flexibiliteit in een live situatie te beperkt. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik zeggen, gooi er een in je studiorack en houd je Gforce voor je live rig. Daarnaast ben ik niet van alle algo's in de Eventide even gecharmeerd. Eventide klinkt heel erg hifi, en ik houd daar persoonlijk niet van in een gitaar setup. Ik houd meer van de klank van een Gforce, klinkt warmer en is intuïtiever te programmeren. Gitaristen hebben vaak de neiging zich te verliezen in gadgets (ik ben er daar een van), terwijl het uiteindelijk draait om tone. In 99% van de studio's zullen ze je toch vragen voor een droog mono kanaaltje, zodat de engineer/producer straks nog alle kanten op kan. Met Eventide was ik alleen maar aan het programmeren en het tweaken, nu kom ik weer toe aan spelen! :satisfie:

Morris

jerry Hoekman
22 januari 2009, 00:42
Ja Morris; je zegt wat ik eigenlijk in mijn achterhoofd had. Moet ik toch maar een gitaar verkopen. Nu nog uitzoeken welke.
Ik hou op het podium inderdaad van lekker simpel, maar aan de andere kan wel van experimentern met sound. Vandaar die eventide in mijn studio rack. Bedankt

ruezzz
22 januari 2009, 19:26
Hier nog wat interessant nieuws over de Eclipse: De software verschijnt in februari

Eventide have announced the release of V4.0 software for its Eclipse Harmonizer processor, further demonstrating its commitment to the thousands of Eclipse owners and the capabilities of the product. Most importantly, the new software adds the entire catalog of Eventide TimeFactor and ModFactor stompbox effects to over 500 presets. The V4.0 software release adds the ability to run full Eventide stompbox algorithms and other select Eclipse effects simultaneously. As an example, users now have the ability to run stereo delays feeding an ambience effect while the stompbox parameters will be mapped to the four hot keys on the Eclipse. The new software also significantly accelerates program loading.