PDA

View Full Version : drum software



Tho
21 januari 2009, 14:32
Hoi allemaal! Ik weet niet of dit in het goede subforum staat, maar ik zou het anders ook niet weten.


Ik wil een deathmetal project beginnen naast mijn huidige bands, maar ik wil zeg maar alle nummers op m'n kamertje 'maken' en later geschikte muziekanten zoeken om het uit te voeren.

Ik wil dus ook de drums gaan maken. Ik wil elke fill perfect kunnen bewerken zonder moeite, elke crash en hi-hatt kunnen plaatsen waar ik dat wil, snelle dubbele bass en het moet makkelijk te bedienen zijn.

Wat raden jullie mij aan? En duurt het lang voor je zo'n programma onder de knie hebt?

PS: de kwaliteit van het drumgeluid is niet zo gek belangrijk, het gaat om de partijen, niet het geluid.

hole
21 januari 2009, 14:42
Ik ben erg tevreden over Reaper (recording software, gratis te proberen, en ook zonder registratie volledig te gebruiken) in combinatie met Addictive Drums

Die laatste is niet gratis, maar wel via de standaard niet-zo-legale-kanalen te verkrijgen.

Tho
21 januari 2009, 15:05
dat zijn 2 verschillende programma's? Of zijn het aanvullingen op elkaar?

Baker
21 januari 2009, 15:12
Fruity Loops is toch zo'n beetje de standaard voor Drums?
i.c.m cubase?

Of is zijn er betere alternatieven?

gitaarhaantje
21 januari 2009, 15:16
Er zijn inderdaad wel alternatieven...

- Toontrack EZ drummer ( Veel verschillende drumkits)
- Addictive drums

Ik had eerst EZ drummer maar persoonlijk vind ik Addictive drums echt beter (wat natuurlijker) klinken..

The Mess
21 januari 2009, 15:17
dat zijn 2 verschillende programma's? Of zijn het aanvullingen op elkaar?

Met Reaper programmeer je de loops. Met Addictive Drums krijg je de werkelijke sounds. (Voor zover ik weet.)
Misschien moet je je eerst wat beter inlezen in de recording-materie?

hole
21 januari 2009, 21:29
Met het opname programm (zoals Cubase, Sonar, Reaper) maak je een miditrack aan. (in jouw geval: een drum patroon)

Dit patroon laat je dan afspelen door een virtueel instrument (in dit geval bv EZdrummer of Addictive drums) binnen dit opname programma.

voor al deze programma's zijn veel trailers/demo's/tutorials te vinden op Youtube...

Geloof me, als ik het aan de gang krijg, dan echt iedereen het.

(PM mag ook als je vragen hebt over de door mij gebruikte combinatie)

chubbyfan
21 januari 2009, 22:24
Snelle dubbele bas:toontrack ezdrummer-drumkit from hell,
betamonkey- double bass mania (dit zijn alleen samples,geen vst,maar met een beetje knippen en plakken in je opnameprogramma is hier ook wel wat leuks van te maken)

vincent136
22 januari 2009, 10:33
Drumkit from hell van EZdrummer. Goede metalsounds.. op diverse torrentsite's te vinden ;) (pm mag hoor..)

Chuck_S.
22 januari 2009, 23:33
Dit is echt precies het topic dat ik wilde gaan beginnen haha,
ik zoek ook goede drumsoftware voor een home-deathmetalprojectje

ik heb de volgende dingen geprobeerd:

Guitar Pro

Het systeem van het programmeren van de drums vind ik van guitarpro echt perfect omdat je gewoon met bladmuziek/tab werkt, helaas klinkend de drums gewoon niet lekker vindt ik, weet iemand een programma dat hier op lijkt maar dat bijvoorbeeld meerdere drumkits in huis heeft (die het liefst gebruikt maakt van wave-bestanden ipv mid)

fruity loops

Heel mooi programma, maar gewoon veel te veel poespas om even snel drum te kunnen maken.

Reason

zie bovenstaande in het kwadraat.

Acid

nogmaal.

PC Drummer

Leuk, maar werkt onhandig en niet de drumsounds die ik zoek, wel mooi simpel programmatje

@tho:
Welke heb jij al geprobeerd en afgekeurd en waarom? Hopelijk kunnen we elkaar wat helpen

ik ga eens kijken naar addictive en EZdrummer als ik tijd heb (hopelijk morgen al)

vincent136
23 januari 2009, 08:45
EZdrummer werkt als een midipluginn in een audio programma hé, vergeet dat niet. Je moet dus ook Cubase/Logic/Pro Tools hebben en die software ook een beetje begrijpen.

Maar als dat goed gaat is het een geweldig stukje software wat echt erg lekker werkt.

Tho
23 januari 2009, 11:17
@tho:
Welke heb jij al geprobeerd en afgekeurd en waarom? Hopelijk kunnen we elkaar wat helpen

ik ga eens kijken naar addictive en EZdrummer als ik tijd heb (hopelijk morgen al)

Nou ik heb dus totaal niks geprobeerd, omdat ik er er 0 verstand van heb ;) Maar ik zie hier diverse namen terug komen,

maar ik zie dat ik het éne programma nodig heb, omdat daadwerkelijk drums te maken met het andere programma?

madman
23 januari 2009, 12:04
maar ik zie dat ik het éne programma nodig heb, omdat daadwerkelijk drums te maken met het andere programma?

Net als dat je Internet explorer nodig hebt om flash te kunnen gebruiken heb je een DAW nodig om EZdrummer (of een variant daarvan zoals drumkit from hell) te kunnen gebruiken.

Maar goed, je wilt sowieso de gitaarpartijen daaromheen nog opnemen, dus heb je toch al een DAW-achtig iets nodig.
Nu kun je natuurlijk je gitaar op gaan nemen in audacity of iets dergelijks, maar volgens mij als je daar je drumpartijen in wil krijgen van een 'los' drumprogramma is dat een hoop gehannes... (correct me if i'm wrong)

Maar het gaat je om de partijen en niet het geluid?
Dat interpreteer ik als dat het belangrijker is wat voor drumloops in de library zit dan de sound van de drums, dus dat je niet van plan bent om zelf te programmeren waar iedere kick en snare komt te staan...

Drumkit from hell zitten wel goeie loops bij voor metal, dat is de enige waar ik zo 123 een uitspraak over kan doen.
Die kun je op zich best gebruiken in Reaper.

Chuck_S.
24 januari 2009, 00:23
Juist ja..Addictive en EZ zijn dus plug-ins die ik weer met reason of een ander omslachtig programma kan gaan gebruiken, niet echt wat ik zoek, kom ik ook achter als ik hem eindelijk gedownload en geinstalleerd heb haha. had ik even beter moeten researchen. Maar, naast dat het gewoon veel tijd kost om alles te leren gebruiken trekt mn opneem-pc (pentium 3) dit ook gewoon niet.

Is er geen drumprogramma dat meer 'tab-based' werkt in plaats van 'loop-based' en vooral: stand-alone? ik heb liever gewoon een zelfstandig programma waarvan ik de drumtracks gewoon met cool edit pro mix met mn gitaartracks.

Alvast bedankt,

mvg

Resly

chubbyfan
24 januari 2009, 09:15
http://www.threechords.com/hammerhead/,leuk freeware programmaat,je
http://www.guitar-pro.com/en/index.php (tab based),tip :exporteer alleen de midi drum uit een gt pro file en als je geluidskaart general midi ondersteund kun je dit gewoon afspelen op je mediaplayer,of je importeerd de midi in je sequencer en je zet er je eigen samples op,beetje tweaken en knallen maar,voor covers scheelt dit een hoop werk als je de legale gt pro file hebt

hugo123
24 januari 2009, 10:16
Hydrogen: http://www.hydrogen-music.org/

Zeer uitgebreid, mogelijkheid voor verschillende kits, klinkt wel goed, werkt makkelijk en is gratis!

chubbyfan
24 januari 2009, 11:53
Hydrogen: http://www.hydrogen-music.org/

Zeer uitgebreid, mogelijkheid voor verschillende kits, klinkt wel goed, werkt makkelijk en is gratis!

is dat niet alleen voor linux???

hugo123
24 januari 2009, 19:36
Nee, je moet iets verder omlaag scrollen bij de download page en dan zie je experimentele downloads voor mac en windows én de linux installer werkt ook op windows..

Soulflyhigh
24 januari 2009, 20:12
http://www.threechords.com/hammerhead/,leuk freeware programmaat,je
http://www.guitar-pro.com/en/index.php (tab based),tip :exporteer alleen de midi drum uit een gt pro file en als je geluidskaart general midi ondersteund kun je dit gewoon afspelen op je mediaplayer,of je importeerd de midi in je sequencer en je zet er je eigen samples op,beetje tweaken en knallen maar,voor covers scheelt dit een hoop werk als je de legale gt pro file hebt
Zo kun hem idd ook alleen in midi bouncen en dan in je DAW verder editten en bijvoorbeeld andere samples onder je partijen zetten. @ Tho anders moet je maar eens bij mij langs komen om te kijken hoe je bijvoorbeeld met een tracker en drums digitaal kunt werken.

chubbyfan
25 januari 2009, 16:53
Zo kun hem idd ook alleen in midi bouncen en dan in je DAW verder editten en bijvoorbeeld andere samples onder je partijen zetten. @ Tho anders moet je maar eens bij mij langs komen om te kijken hoe je bijvoorbeeld met een tracker en drums digitaal kunt werken.

ezdrummer pakt de midi van guitart pro ook:dance:

Chuck_S.
27 januari 2009, 17:52
Hm heb hydrogen en hammerhead even bekeken, allebei weer patternbased, is gewoon erg lastig als je weinig dezelfde maten gebruikt in je muziek.
toch heel erg bedankt voor de moeite,

maarrr

Even over dat midi-gebeuren, is het zo dat als je een .mid bestand hebt, je de nog kan sleutelen aan de samples? dat zou heel mooi zijn, dan maak ik gewoon de drums in guitar pro en gooi ik de samples van addictive er onder o.i.d., maar hoe moet dit dan precies?

Even een beginnersvraagje: jullie hebben het allemaal over een DAW, wat bedoelen jullie hier precies mee? Is dat het 'masteringprogramma' zeg maar zoals ik cool edit gebruik?

Alvast bedankt,

Resly

Soulflyhigh
27 januari 2009, 18:43
DAW is een 'digital audio workstation' tenminste dat is wat ik er van begrepen heb. Het gaat dus om een totaalprogramma wat kan opnemen met samples/ loop kan werken, plugins kunt gebruiken en waarmee je audio kunt nabewerken. In eigenlijk alle DAW kun je ook met midi werken en hier dieper op in gaan. Voorbeelden zijn Logic, Cubase, Pro-Tools, etc.

chubbyfan
27 januari 2009, 22:06
Hm heb hydrogen en hammerhead even bekeken, allebei weer patternbased, is gewoon erg lastig als je weinig dezelfde maten gebruikt in je muziek.
toch heel erg bedankt voor de moeite,

maarrr

Even over dat midi-gebeuren, is het zo dat als je een .mid bestand hebt, je de nog kan sleutelen aan de samples? dat zou heel mooi zijn, dan maak ik gewoon de drums in guitar pro en gooi ik de samples van addictive er onder o.i.d., maar hoe moet dit dan precies?

Even een beginnersvraagje: jullie hebben het allemaal over een DAW, wat bedoelen jullie hier precies mee? Is dat het 'masteringprogramma' zeg maar zoals ik cool edit gebruik?

Alvast bedankt,

Resly
Aan een midi file kun je alles veranderen,Je kunt het zo gek niet bedenken,je moet hem importeren in je daw en je instrumenten toewijzen
(midi is data,geen audio .Ik denk altijd aan de orgelman,die gebruikt van die kaarten met gaatjes erin.Die kaart maakt geen geluid,behalve als je hem door de orgel (het instrument )haalt.Dan heb je van midi (data)audio gemaakt(ik las dit ergens en ik vond het wel een leuke vergelijking).Je kunt er alles mee,blokfluit inplaats van gitaar,piano inplaats van bas,enz,enz,Je kunt zelfs het hele nummer veranderen(data uitgummen,verplaatsen,aanbrengen)zodat het hele nummer veranderd

samthegreat4
28 januari 2009, 00:34
weet je wat ? :p Je kunt je gitaartrack opnemen, zeggen wat voor drum je wilt en dan speel ik het wel in en stuur ik die apparte track naar jou ;)

Arts
28 januari 2009, 13:38
Ik ben erg tevreden over Reaper (recording software, gratis te proberen, en ook zonder registratie volledig te gebruiken) in combinatie met Addictive Drums

Die laatste is niet gratis, maar wel via de standaard niet-zo-legale-kanalen te verkrijgen.

lekker drum programma zeg , die Addictive Drums, ik denk dat ik die toch maar ga gebruiken i.p.v. EZdrummer. EZdrummer wil nog wel eens regelmatig vastlopen, en Addictive Drums is veel gemakkelijker en klinkt iets beter (zonder iets gemixed te hebben)

hole
29 januari 2009, 13:50
lekker drum programma zeg , die Addictive Drums, ik denk dat ik die toch maar ga gebruiken i.p.v. EZdrummer. EZdrummer wil nog wel eens regelmatig vastlopen, en Addictive Drums is veel gemakkelijker en klinkt iets beter (zonder iets gemixed te hebben)

Met EZ drummer (en dan de Drummer from Hell) heb ik regelmatig dat het geheugen van mijn computer volloopt (met een crash/stotteren) gevolg. Met Addictive drums nog nooit gehad, en het voldoet meer dan prima voor mijn wensen. Ik krijg er ook (indien nodig) een vette metalkit uit

En het klinkt inderdaad ook gewoon erg goed

Chuck_S.
31 januari 2009, 22:50
Er is een hele nieuwe wereld voor me open gegaan: midi!
Je kan zelfs het tempo nog bepalen in je 'DAW'
Stom dat ik dit allemaal nooit geweten heb, ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik andere samples door de door guitarpro gegeneerde bestanden krijg en dan is het perfect,

duizendmaal dank hiervoor!

Groeten

Resly

Liquid_Metal
1 februari 2009, 12:40
Ik raadt toch echt Drumkit From Hell aan. Je hebt er redelijk wat geheugen voor nodig, maar als je dat hebt is ie écht untouchable! Zelf heb ik 2GB DDR2 geheugen en da's voor deze VST meer dan genoeg.
@Chuck_S: ik gebruik guitar pro om alle muziek van mijn band te schrijven. Dit exporteer ik in MIDI en importeer ik in Cubase, waarin ik alles opneem.
De MIDI track gebruik ik als baseline. Daardoor ben je ALTIJD tempo-vast en heb je een perfecte referentie. Omdat ik prog maak zit ik geregeld met maatsoort- en tempowisselingen. Een standaard metronoom is dus niet te gebruiken. MIDI-tracks zijn hiervoor ideaal.
Omdat drums opnemen een vrij intensief karwei is, en we niet over genoeg mics beschikken, gebruik ik meestal DFH. Klinkt natuurlijk niet zo goed als een echte drummer, maar het komt verschrikkelijk dicht in de buurt (en klinkt beter dan dat ik m'n drums op kan nemen ;)).

Tho
28 februari 2009, 02:19
Goed mensen, enorm bedankt voor jullie hulp! Hier de finale vragen:

Ik wil de Drumkit from Hell, maar heb ik dan eerst EZdrummer nodig, omdat DFH een uitbreiding is?

En kan dat gewoon op elke computer met genoeg geheugen? Of heb je er weer allemaal ditjes en datjes voor nodig?

Cheers!

Tho
28 februari 2009, 17:53
Sorry, ik laat het weer lekker voor me voorkauwen :D

Ik heb ook cubase nodig begreep ik ;)

glennshred
28 februari 2009, 19:26
Hey tho,

Je hebt éérst EZ DRUMMER nodig om aan de slag te kunnen met dfh.
dfh koop je als 2de pakket!!!

Waarom ze dat gedaan hebben weet ik niet, ik heb vroeger de full versie
gekocht van dfh en die werkte geheel als een standalone.

hier wat korte uitleg van de site zelf:
Toontrack® has decided to re-release it as an EZX® expansion pack for EZdrummer®.

Hier is de link naar de site, met bovenaan EZ drummer, (de goede)

http://www.toontrack.com/ezdrummer.asp

vergis je niet als
je het wil kopen, op andere sites zijn er nog de andere versies (oudere) aanwezig van
EZ waar de kleur van het pakket er anders uitziet en die mogelijk niet
kan samenwerken met dfh.. ik heb gecheckt op een nederlandse site
waar EZdrummer staat voor 99 euro (zal link eronder bijzetten)
De oudere versie is veel duurder.

http://www.speurders.nl/overzicht/computers-software/muziek-en-midi/toontrack-ezdrummer-46175804.html

De prijs van: dfh Drumkit from Hell (2e pakket) zelf is iets van 66 dollar
a 99 dollar (nederlandse prijzen even niet gevonden)

dus voor die 2 (EZ en DFH) is zeker de volle prijs niet zo slecht..


Hier en daar zijn er ook nog sites die de volledige versie van dfh verkopen
zie link:
http://www.feedback.nl/?b=TDFHSUPER&a=196


Toch raad ik het je af om met deze programma's te werken, heb hier thuis
de full version die al lang in men kast ligt, ga Addictive drums kopen
die wat gemakkelijker is om te beginnen, dan daarna mss later dfh.

Kan meevallen mss voor jou, ik weet niet wat er in de tussentijd allemaal
veranderd is, maar 1 ding is zeker die drumgeluiden zijn echt de beste ;)

gr
glenn

chubbyfan
28 februari 2009, 19:28
Goed mensen, enorm bedankt voor jullie hulp! Hier de finale vragen:

Ik wil de Drumkit from Hell, maar heb ik dan eerst EZdrummer nodig, omdat DFH een uitbreiding is?

En kan dat gewoon op elke computer met genoeg geheugen? Of heb je er weer allemaal ditjes en datjes voor nodig?

Cheers!

Dat kan op elke pc,als je maar genoeg RAM geheugen hebt,romplers(vst instrumenten met een eigen database)die vreten RAM,dus minimaal 2 gb,Je moet hem wel in je opnameprogramma laden,cubase , ableton,enz,enz

Tho
28 februari 2009, 19:53
Bedankt jongens!

@Glenn: Ja die van de feedback wil ik ook bestellen :) Ik ben er inmiddels wel achter dat het totaalplaatje (want ik wil ook fatsoenlijk gitaren opnemen) toch wel een hoop poen gaat kosten, maar goed :D

De reden dat ik met DFH wil beginnen is omdat een kennis van me er nogal een wizz in is, dus hij kan me goed op weg helpen! Zeker omdat ook metal georiënteerd is (zo komt het op me over in ieder geval), en zo uitgebreid, denk ik dat ik er een hoop mee kan :)

chubbyfan
28 februari 2009, 20:15
Bedankt jongens!

@Glenn: Ja die van de feedback wil ik ook bestellen :) Ik ben er inmiddels wel achter dat het totaalplaatje (want ik wil ook fatsoenlijk gitaren opnemen) toch wel een hoop poen gaat kosten, maar goed :D

De reden dat ik met DFH wil beginnen is omdat een kennis van me er nogal een wizz in is, dus hij kan me goed op weg helpen! Zeker omdat ook metal georiënteerd is (zo komt het op me over in ieder geval), en zo uitgebreid, denk ik dat ik er een hoop mee kan :)

je kunt er alles mee wat je maar wilt,van bestaande metalnummers de drums inladen in ezdrummer(dan moet je wel eerst de midifile zien te krijgen dmv guitar pro ofzo en dan de drums importeren in ezdrummer),je zit echt niet aan al die voorgeprogameerde drumloopjes vast,je kunt op deze manier mbv guitarpro je eigen samples maken en deze in je ezdrummer libary plakken,het kost alleen veel tijd om dit allemaal door te krijgen,je moet er echt even voor gaan zitten:ok:

Liquid_Metal
1 maart 2009, 11:25
je kunt er alles mee wat je maar wilt,van bestaande metalnummers de drums inladen in ezdrummer(dan moet je wel eerst de midifile zien te krijgen dmv guitar pro ofzo en dan de drums importeren in ezdrummer),je zit echt niet aan al die voorgeprogameerde drumloopjes vast,je kunt op deze manier mbv guitarpro je eigen samples maken en deze in je ezdrummer libary plakken,het kost alleen veel tijd om dit allemaal door te krijgen,je moet er echt even voor gaan zitten:ok:

Het vervelende van Guitar Pro is dat niet alle samples gelijk zijn. Een groot aantal bekkens dat je in DFH hebt bestaat niet in GP. Daar zijn het rimba's, clicks, ratels, whatever. In GP kun je goed de basistrack in elkaar zetten (werkt best makkelijk en fijn). Mocht je een MIDI keyboard hebben dan kun je die in Cubase (als je die ook hebt :P) gebruiken om live (dus tijdens een recording) MIDI op te nemen. Dan speel je dus zegmaar de drums in via je keyboard. Zelf heb ik dat 1 keer voor de grap geprobeerd maar het is nogal lastig (je kunt wel in lagen opnemen). Ik doe het vooralsnog in GP5. Ik heb een lijst gemaakt met alle MIDI commands uit DFH (bv C#0 is bassdrum left, G3 is rechter bekken hard aangeslagen, etc). Zo kan ik ze wat makkelijker in GP programmeren. Maar het blijft behelpen...

chubbyfan
1 maart 2009, 15:21
http://www.codeplex.com/midifilemapper dan moet je dit eens proberen

Soulflyhigh
3 maart 2009, 00:05
Bedankt jongens!

@Glenn: Ja die van de feedback wil ik ook bestellen :) Ik ben er inmiddels wel achter dat het totaalplaatje (want ik wil ook fatsoenlijk gitaren opnemen) toch wel een hoop poen gaat kosten, maar goed :D

De reden dat ik met DFH wil beginnen is omdat een kennis van me er nogal een wizz in is, dus hij kan me goed op weg helpen! Zeker omdat ook metal georiënteerd is (zo komt het op me over in ieder geval), en zo uitgebreid, denk ik dat ik er een hoop mee kan :)
Feel free om bij mij gitaren te komen opnemen. Waarschijnlijk snel mijn 5150 weer opgelapt en een microfoon aangeschaft de rest van de Gear heb ik al. Misschien kan ik je het een en ander leren over het gebruik van een DAW. Gr en tot woensdag

JvD.
3 maart 2009, 00:57
iemand ervaring met superior drummer 2.0 ?

Bloodline
3 maart 2009, 11:19
iemand ervaring met superior drummer 2.0 ?

Ja, qua samples niet tevreden. Voor al de kicks zijn zeer on aangenaam.
Snare samples vallen op zich wel mee. De Black Beauty snare is wel aangenaam!

Drumkit From Hell Superior zou ik eerder aanraden.

Het Ezdrummer achtige interface is wel tof!

Mephistocles
3 maart 2009, 13:03
Is er ook iets van een stompboxachtig iets met drums? Hele rare vraag, ik weet het, en helemaal onpraktisch, ik weet het.

Het zit namelijk zo. Bij ons in de kerk hebben we een band, maar lang niet iedereen is even ervaren, en zeker ik heb nog niet genoeg ervaring om zonder drums te spelen, wanneer de drummer wat later komt, of even weg is, zeker bij een wat minder "zoet" nummertje, wanneer een stevige drum wel essentieel is.

Ten tweede is een metronoom in drumsvorm altijd handig. En ook om thuis te oefenen.

Natuurlijk kun je niet zomaar de drums uit een keyboard halen. Dat voldoet niet.
Ik wil het tempo kunnen tappen, zodat een gevarieerd tempo mogelijk is, en min. twee instellingen voor drumritmes, rustig en zoetsappig, en lekker stevig. Uiteraard dan ook in te stellen 3/4 en 4/4. Verder een "fill" knop en een "end" knop. Dat zou ideaal zijn. O ja, en aftikken natuurlijk.

Bestaan er dit soort stompboxjes? Google leverde niet veel op, alleen maar het gebied van percussie.

O ja, als iemand een shaker-stompbox tegenkomt, laat het ook even weten. Dat zou ook een alternatief kunnen zijn.

JvD.
3 maart 2009, 16:57
Is er ook iets van een stompboxachtig iets met drums? Hele rare vraag, ik weet het, en helemaal onpraktisch, ik weet het.

Het zit namelijk zo. Bij ons in de kerk hebben we een band, maar lang niet iedereen is even ervaren, en zeker ik heb nog niet genoeg ervaring om zonder drums te spelen, wanneer de drummer wat later komt, of even weg is, zeker bij een wat minder "zoet" nummertje, wanneer een stevige drum wel essentieel is.

Ten tweede is een metronoom in drumsvorm altijd handig. En ook om thuis te oefenen.

Natuurlijk kun je niet zomaar de drums uit een keyboard halen. Dat voldoet niet.
Ik wil het tempo kunnen tappen, zodat een gevarieerd tempo mogelijk is, en min. twee instellingen voor drumritmes, rustig en zoetsappig, en lekker stevig. Uiteraard dan ook in te stellen 3/4 en 4/4. Verder een "fill" knop en een "end" knop. Dat zou ideaal zijn. O ja, en aftikken natuurlijk.

Bestaan er dit soort stompboxjes? Google leverde niet veel op, alleen maar het gebied van percussie.

O ja, als iemand een shaker-stompbox tegenkomt, laat het ook even weten. Dat zou ook een alternatief kunnen zijn.
dit is dan misschien wel leuk voor jou: http://www.youtube.com/watch?v=VOhEmferYjA

Tho
12 maart 2009, 13:52
Okey, net heel fijn DFH Superior Drummer 2.0 geïnstalleerd, vraagt ie om een authorisation code.

Je zou toch zeggen dat dat de code is die achter op disc 1 staat, maar die doet het dus niet :eek:

Weet iemand wat ik moet doen?

HaroldA
12 maart 2009, 14:20
Is er ook iets van een stompboxachtig iets met drums? Hele rare vraag, ik weet het, en helemaal onpraktisch, ik weet het.

Zoiets: Boss RC-2 (http://www.youtube.com/watch?v=jFQJwPpTco4)?