PDA

View Full Version : BYOC Armstrong Twin ervaringen gevraagd



Meneer I.
21 januari 2009, 14:11
Ik heb onlangs een Armstrong Twin gebouwd, dit is een compressor gecombineerd met een green ringer.
Leuk kitje om te bouwen zoals alle BYOC kits trouwens.

De compressor is eenvoudig maar zeer goed bruikbaar, de green ringer daarentegen heb ik wat moeite mee. Ik had verwacht dat het meer een octaver zou zijn, maar ik vind het eigenlijk een behoorlijk gainerig/modderig klinkend effect met weinig sustain. Dat laatste is snel op te lossen doordat je ook de compressor en ringer tegelijk kan selecteren.
Op youtube kom ik niet direct een duidelijk geluidssample tegen van een green ringer zonder gebruik van andere effecten (bijv. icm fuzz, comp, OD etc).

Mijn concrete vraag is nu hoe ik de green ringer minder gainerig/modderig krijg, of dat dit juist de eigenschap is van de ringer?
Zijn er bijvorbeeld bepaalde mods hiervoor?

Nocki
25 januari 2009, 20:19
Hoi,

Ook ik heb dat effect wel eens gebouwd en was idd teleurgesteld... ik vond het niet veel. wat betreft je vragen zou ik zeker eens op het forum van BYOC kijken...

succes!

Meneer I.
25 januari 2009, 21:40
Inmiddels al wat wijzer geworden. De ringer werkt/klinkt alleen lekker met SC pups vind ik en dan op het neck PU met de tone nagenoeg dichtgedraaid. Dan hoor je ringer pas goed en klinkt zeker wel aardig. Het klinkt leuker/bruikbaarder als je een fuzz of TS erbij aanzet. Wat meer body en akkoorden klinken dan ook nog goed, maar eigenlijk is de ringer meer geschikt voor losse noten.
Ik had eigenlijk een octaver verwacht maar dan cleaner, dus een octaaf erboven. Ik begreep van Valoosj dat ik dan meer naar een digitale oplossing moet gaan zoeken.

Vooralsnog gebruik ik de compressor met grote regelmaat, deze klinkt erg lekker, met de ringer ga ik nog wel wat experimenteren.