PDA

View Full Version : Roland cube 30x vs Peavy viper 30



Gook
21 januari 2009, 14:03
Ik ben van plan om een versterker te kopen, liefst met wat effecten op en heb mn oog laten vallen op deze 2:
Roland cube 30x
http://guitars.musiciansfriend.com/product/Roland-Cube-30X-Amp-with-COSM?sku=487032

Peavy viper 30
http://www.stagebeat.co.uk/P/101448/

Beiden rond de 215€

Wat zou in theorie de beste moeten zijn? Of mensen die er al mee gespeeld hebben?

Groeten

zeppo
21 januari 2009, 16:57
De Vypyr verkopen ze voor 199 bij Musicstore (http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Peavey-Vypyr-30-Modeling-Amp/art-GIT0013564-000)

Ik denk dat er nog weinig advies gegeven kan worden: de Roland Cube is hier welbekend, en men is er over het algemeen positief over. De Peavey is nog te nieuw (als in: (bijna) niemand heeft 'm nog), en dus is vragen om een vergelijking niet zo heel zinvol.

Ik zie wel dat de Peavey getest wordt in de Gitarre & Bass die ik over een dag/twee dagen in de bus krijg. Desgewenst kan ik wel de samenvatting, conclusie hier plaatsen als daar behoefte aan is.

pannekoek
21 januari 2009, 17:24
persoonlijk zou ik de roland cube 30x nemen, omdat dat gewoon een geweldige amp is. in zijn prijsklasse de beste amp op de markt imho

zeppo
21 januari 2009, 17:32
persoonlijk zou ik de roland cube 30x nemen, omdat dat gewoon een geweldige amp is. in zijn prijsklasse de beste amp op de markt imho
Heb je de Vypyr al getest / gehoord dan?

zeppo
23 januari 2009, 17:55
Ik heb zojuist de review gelezen in het tijdschrift, en ze waren buitengewoon positief over de Vypyr 30: kwaliteit van de stompboxes en de modelling was erg goed, door de 12" speaker levert de versterker meer dan voldoende druk.

Schaf je (op een later moment) een Sanpera pedaal erbij aan, dan krijg je nog een aantal extra's (veel extra ruimte voor user-presets, looper e.d.)

JimmY41
23 januari 2009, 22:31
ROLAND! :rockon:

Deze gister zelf gekocht. PRACHTIG ding. Uiteindelijk zul je toch zelf een keuze moeten maken. Winkel binnen stappen en gewoon uitproberen tot je er uit bent.

gerre
24 januari 2009, 10:15
heb ook al een aantal erg goede dingen gelezen over de nieuwe VOX VT serie, ze liggen in de zelfde prijsklasse dus zeker het overwegen waard om ze eens uit te testen (en dan je bevindingen hier te posten :strat: )

Geoffrey
24 januari 2009, 12:54
Peavey!! Nog niet zelf getest, maar toch.. Peavey!!

:satisfie:

Ga ze gewoon even zelf testen.. kan je voor jezelf gaan uitmaken welke jij het best vind.

Sinner1980
24 januari 2009, 18:53
heb ook al een aantal erg goede dingen gelezen over de nieuwe VOX VT serie, ze liggen in de zelfde prijsklasse dus zeker het overwegen waard om ze eens uit te testen (en dan je bevindingen hier te posten :strat: )

Idd, check zeker ook de Vox Vt en advt XL serie uit, echt lekkere amps man...in ieder geval lekkerder als die Roland Cube's... Die Peavey kan ik niet over meepraten maar de gebruikersreviews op internet waren niet veelbelovend...

Mcgryphon
25 januari 2009, 20:13
De 30-watters heb ik niet geprobeerd, maar van deze 2 versterkers in de 15-watt versie was de Peavey imo behoorlijk wat beter.
Hier ergens op het forum zwerft een review van mij rond.