PDA

View Full Version : boss CS3



Experience
13 maart 2003, 19:34
Ik ben al een tijdje aant zoeken naar een degelijke niet al te dure compressor. beetje een frusciante sound ben ik aant zoeken. Is deze CS-3 een goede deal voor 45 euro's?

blimb
14 maart 2003, 08:49
dan kan jij mij vast wel uitleggen wat een compressor precies doet?
Ik heb er een op mijn basversterker zitten (galien kruger) maar ik hoor bijn a geen verschil .. daarnaast zie ik dat een heleboel gitaristen er een hebben op het podium .. maar .. ja wat doet een compressor en hoe beinvloed het je geluid?

RadiuS
14 maart 2003, 18:19
Een compressor gooit het volume van zachte tonen omhoog en het volume van harde tonen omlaag, zodat je er strakker geluid krijgt. Gitaristen gebruiken het ook wel als boost voor hun solo geluid, het geluid krijgt dan meer ballen. Carl martin heeft een uitgebreide uitleg op hun site:

http://www.carlmartin.com/manual_compressor.htm

RadiuS
14 maart 2003, 18:22
om even terug te komen op de vraag: ik heb zelf een CS-3. Voor overstuurde solos izzie erg goed, en clean heeft ie iets te weinig karakter vind ik maar die john fruciante solos (clean, bv. californication) klinken zonder compressie ook goed vind ik. Met compressie kan je ze overigens ook goed mee spelen, k heb er beetje gemengde gevoelens over. 45 euro, kweenie of dat een goede prijs is maar klinkt prima...

voor can't stop izzie geweldig :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: RadiuS op 2003-03-14 18:23 ]</font>

Experience
14 maart 2003, 23:50
Hja voor can't stop en vooral under the bridge willik hem eigenlijk gebruiken. En vind het geluid wel lekker dus om zelf binnen band beetje mee te funken ook wel leuk

piezo
15 maart 2003, 10:12
Wat voor compressor gebruikt Frusciante trouwens?

Experience
15 maart 2003, 11:48
Ook de CS3 volgens jftab.com