PDA

View Full Version : Line 6 Distortion Modeler (DM4)



Don Olivier
21 januari 2009, 10:59
Een paar vragen over dit gele bakkie...

- zijn al deze geluiden ook terug te vinden op de POD XT PRO 19 inch versie? Zo ja, zijn die '
wellicht 'beter' ?

- Wat vinden jullie van de overdrive geluiden?

- Voor zover ik kan vinden op internet....geen Boss simulaties? SD1 / OD etc...?

- Is ie ook te gebruiken als booster voor een buizenversterker?

ruezzz
21 januari 2009, 11:28
Hey, Ruben toch?

Ik denk dat ik weet wat je van plan bent, ik overwoog zelf ook een DM4, eigenlijk voor het Proco RAT geluid (en wat octafuzz). Ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af over de DM4. (Een TS808 en SD1 heb ik al voor de amp (AC30) in een loopswitcher).

Nu heb ik ook een POD XT Live en die heb ik wel eens getest met alle amp-sims uitgeschakeld en alleen als 'pedalenbak' ingezet. Dus voor de drives, modulatie(delays) en eventueel zelfs de wah. Hoewel de effecten allemaal best goed zijn en de originelen benaderen (en er ook een uitstekende modulatiedelay inzit) lekker handig allemaal met taptempo en ingebouwde tuner... Klinkt allemaal zeer veelbelovend.

Maar... als je een dynamische buizenbak gewend bent ga je er toch niet blij van worden.
Als je A/B vergelijkt zul je merken dat de POD je dynamiek opvreet, het geluid is veel vlakker dan wanneer je rechtstreeks of via een aantal pedalen in je amp plugt.

Misschien doet de DM4 dit beter? Ben ik ook erg benieuwd naar. Maar op basis van mijn experiment neig ik toch naar een 'echte' RAT... Ik vermoed trouwens dat de algoritmes en de AD-convertors in de DM4 niet (veel) zullen afwijken van die in de POD, weet iemand daar iets over?
Hoewel de DM4 wel true-bypass is, meen ik.

Mitch
21 januari 2009, 11:47
Alles wordt er zo vlak van als een Krimpenerwaards polderlandschap. Als je van die platte sound houdt (zijn genoeg gitaristen die zich daar prima mee vermaken): doen. Als je dynamiek verwacht: met een grote boog omheen lopen.

Don Olivier
21 januari 2009, 16:56
Is de DM true bypass?

Simonvanwijk
21 januari 2009, 18:12
Is de DM true bypass?

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wel. Mijn DL-4 is ook true bypass.