PDA

View Full Version : Welke versterker voor thuis?



dayz
13 maart 2003, 19:32
Ik zit te twijfelen tussen een Marshall MG50DFX; Marshall MG100DFX; Roland Cube 30; Line6 Flextone II 60.

Ik wil niet meer dan €600,- uitgeven.

Ik speel alleen thuis dus aansluiting voor hoofdtelefoon is erg makkelijk.
Bovenstaande versterkers hebben ook een cd-input (muv Flextone). Iemand hier ervaring mee qua totaalklank??

Ik speel altijd mee met cd, allerlei muziek. 70's rock; blues; metal, dus spelen met effecten vind ik belangrijk. Kan ik beter een modeling versterker nemen of een gewone combo met multi-effectpedaal (later aanschaffen)??

lagwagon_81
14 maart 2003, 11:37
Ik heb geen van beide versterkers die je opnoemt, maar ik heb wel goeie dingen gelezen over de MG100dfx. Line6 zou ik niet voor gaan, heb ik eigenlijk alleen maar negatieve reacties over gehoord.

Baker
14 maart 2003, 11:54
Gebruik de zoekfunctie!
Hier is al zoveel over gediscusseerd.
Het is maar net wat je wilt! de 1 zweert bij line6, de ander vindt losse pedaaltjes of effectenbak helemaal geweldig.

lagwagon_81
14 maart 2003, 12:37
Ik kwam toevallig de volgende versterker tegen op gitaarmarkt.

Trace Super Tramp Twin Chorus 2x12 stereo combo. 3kanalen, clean, crunch en lead met voetpedaal, reverb, stereo chorus, 2x55Watt, celestion speakers, alleen thuis gebruikt, gewoon nieuw. met groene kunstlederen hoes. Je krijgt er nog een jaar garantie op! Inruil bespreekbaar. Link: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=7095

Een vriend van mij heeft deze versterker ook en ik vind hem erg goed klinken.

andy
14 maart 2003, 13:51
Ik zag laatst een cube 30 voor 265 euro, nieuw. http://www.westerhaven.nl

Guinness
14 maart 2003, 16:43
Ik zou echt wel voor de Cube 30 gaan, die heb ik zelf nu ook voor thuis. Voor dat geld is het echt TOP. Eur 250,- moet lukken in de winkel. De Marshall sim. op de cube30 klinkt veel beter dan de valvestate zelf.

A3
14 maart 2003, 17:14
Op 2003-03-14 16:43, schreef Guinness:
Ik zou echt wel voor de Cube 30 gaan, die heb ik zelf nu ook voor thuis. Voor dat geld is het echt TOP. Eur 250,- moet lukken in de winkel. De Marshall sim. op de cube30 klinkt veel beter dan de valvestate zelf.


Ik denk niet als ergens een marshall imitatie inzit, dat die op een valvestate is gebaseerd. Anders is dat toch wel een serieuze fout van dat bedrijf

dayz
14 maart 2003, 17:33
Hoe klinkt die cube wanneer je er een cd-speler op aansluit en meespeelt??

Thanx voor jullie adviezen!!