PDA

View Full Version : Line 6 Pod Studio UX 2 vs. Line 6 TonePort UX 2



Baker
21 januari 2009, 09:30
De één kost 189 euro bij feedback, de andere 129 euro.

-Wat is het verschil afgezien van de bijgeleverde software en het kleurtje?
-Kan ik de toneport kopen, en dan de software van de studio bij lin6 downloaden? Wat ben ik toch een hollander he? ;)

Maar kan dat of zie ik iets over het hoofd?

edit:
Beetje aan het googelen geweest.
Ik zie nu dat ook de samplerate van de studio hoger is. Het wordt dus sowieso geen toneport.

harrie-beton
21 januari 2009, 10:34
Kan het draadje niet meer vinden maar er was iets over deze versie.

De nieuwe ux studio is qua hardware te vergelijken met de pod x3. De oude te vergelijken met de podxt. Ik moet zeggen dat ik als ik de podxt en de pod x3 op gehoor naast elkaar zet weinig verschil hoor. Ik hoor ook nooit verschil tussen een SACD en een gewone CD..

Baker
21 januari 2009, 10:40
eh,

dat is misschien een beetje een rare vergelijking.

Als je een SACD en een gewone CD op een stereo systeem vergelijkt dan hoor je geen verschil. En als de bron stereo is gemixt dan hoor je ook op een 5.1 systeem geen verschil. Maar als je SACD op een 5.1 systeem dat SACD weergave ondersteunt vergelijkt dan is dat een wereld van verschil! Het geluid komt van 5 kanten in plaats van 2.

Maar goed, weer on topic,
Is die software truuk die ik voorstelde nou toe te passen? of is dat beveiligd? Wie weet dat toevallig?

Rinze
21 januari 2009, 10:42
Bij de nieuwe ux-en zit PodFarm software, dat is dus ook een verschil tov de oude versie.

madman
21 januari 2009, 11:39
Als je een toneport UX2 hebt kun je met line6 monkey ook gewoon pod farm downloaden en gebruiken...

Nils47
23 januari 2009, 10:50
Als je een toneport UX2 hebt kun je met line6 monkey ook gewoon pod farm downloaden en gebruiken...

Inderdaad :)

Spiroze
16 maart 2009, 18:09
Welke is nu eigelijk de beste en wat zijn dan echt de verschillen tussen beide buiten de 60€?

mvg,
wouter

chubbyfan
16 maart 2009, 19:24
Dat je bij de podfarm de plugin krijgt zodat je settings in je daw(software waarmee je opneemt) bewaard kunnen blijven,bij de oude ux krijg je deze niet en moet je deze apart kopen of alles opschrijven wat erg lastig werkt als je met meerdere nummers tegelijk bezig bent

Spiroze
17 maart 2009, 14:12
uhu welke is dus de nieuwste dan? de Studio of de Toneport?

Rinze
17 maart 2009, 15:13
Bij de nieuwe (Studio) zit ook gratis de FX-Junkie plugin en de ruis-signaalverhouding is beter maar ik heb ook weer ergens gelezen dat dat puur aan de software ligt. Een vriend van me heeft de Toneport en voor lekker thuis opnemen kun je er prima mee uit de voeten. Het verhaal dat een hele goeie geluidskaart en Guitar Rig goedkoper is slaat nergens op als je nog niks hebt, want dan is het helemaal niet goedkoper.

Spiroze
18 maart 2009, 13:51
Hey jongens, ik heb nog even rondgekeken de M-AUDIO Fast Track Pro lijkt me ook wel een zalig opnameapparaatje :) Iemand hier die het al getest heeft en/of weet of het beter is dan de Line6 apparaatjes? http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackPro.html

grtz

harrie-beton
18 maart 2009, 14:08
Smaken verschillen maar Line6 is veel langer met modeling bezig dan maudio, ik vind zelf de line6 toneport beter klinken.

Spiroze
19 maart 2009, 12:33
weet iemand of je de Studio kan gebruiken met Guitar Rig ? want dit ging blijkbaar niet tegoei met de toneport :s?!

chubbyfan
19 maart 2009, 12:41
weet iemand of je de Studio kan gebruiken met Guitar Rig ? want dit ging blijkbaar niet tegoei met de toneport :s?!

dat kan met toneport ook,je moet alleen de gearbox niet aanzetten

mrshadow
20 maart 2009, 18:48
Ik heb een Creative Soundblaster Audigy Platinum eX
http://ixbtlabs.com/articles/audigyplatinumex/
Zou deze werken met POD Farm en/of guitar rig?
Als ik de software installeer en de gitaar er op aansluit?
:rockon:

harrie-beton
21 maart 2009, 18:33
waarschijnlijk niet goed. De meeste consumenten geluidskaarten haperen omdat ze niet gebouwd zijn voor dit soort dingen.

mrshadow
20 september 2009, 16:05
ik heb nu toch al een tijdje de Line 6 Podstudio UX1.
ondertussen heb ik alle pakketten al bijgekocht.

je begint met bv 18 amps en als alles bijkoopt heb je er zo'n 78 amps + effecten

http://line6.com/podfarm/models.html

Verder ben ik zeer tevreden over mijn "kastje"
Alleen had ik nu voor de UX2 gegaan ivm de Sp/Dif aansluiting,
die op mijn pc speakers op aangesloten konden worden.
==> Logitech Z5500 die heeft een optische ingang!!!!!

harrie-beton
21 september 2009, 09:22
Verder ben ik zeer tevreden over mijn "kastje"
Alleen had ik nu voor de UX2 gegaan ivm de Sp/Dif aansluiting,
die op mijn pc speakers op aangesloten konden worden.
==> Logitech Z5500 die heeft een optische ingang!!!!!


Optisch is niet altijd beter. Ik denk dat de DA convertors in de UX beter zijn dan die in de Logitech. In theorie klinkt de ux op een analoge ingang beter. Weet niet of dat voor de Z5500 zo is. Dat zijn leuke speakers maar voor muziek die op studio kwaliteit moet klinken niet. Als jij blij bent is er niets aan de hand maar als je je verveeld moet je eens andere 2.0 speakers proberen.

mrshadow
21 september 2009, 10:57
misschien beter monitors op de UX1 aansluiten?

wat vinden jullie hiervan?

M-audio BX-5
of
Fostex PM 0.5

Kosten zo rond de €200.
Ik ga niet hoger dan € 250.
Andere merken zijn welkom...
Ik moet ook nog kabels bijkopen....

pdk
21 september 2009, 13:31
i.v.m. toneport ux1, als ik m'n gitaar wil opnemen met mic hoe moet ik dan tewerk gaan?
mic (sm57) in toneport, moet ik hiervoor een preamp selecteren of niet?
nog niet getest hoor!

kan ik mijn band opnemen met ux1 i.c.m. recording software, alles afzonderlijk opnemen en daarna mixen?
welke settings kan ik best nemen als ik alles met mic wil opnemen?