PDA

View Full Version : 2 kabels in 1



JvD.
21 januari 2009, 00:35
Ik heb op mijn pedal board een cheap behringer kastje. Dat true bypass(voor zover behringer dat kan) mijn zang mic naar de pa lust, en het signaal met een versterkertje naar mijn oordopjes stuurt.

Omdat wireless monitoring pas rond de 177euro pas begint en je dan een crummy merk waar je nog nooit van gehoord hebt krijgt (niet eens t.bone ofzo) wil ik gewoon een goede kabel gebruiken.

Maar al die kabels dat is zo'n gedoe. Dus ik dacht; er gaat al een kabel naar me gitaar, kan ik daarin niet ook een monitor kabel verwerken.
Krimpkousen maken de boel zo stug, en dan blijft je kabel rechtop staan en dat wordt struikelen geblazen. Als ik een mini-jack kabeltje gebruik heb ik binnen een week draadbreuk.

Dus ik dacht. Is er zo iets als twee kabels in 1?
waar bestel ik zo iets.

(als ik naar een radio shack ga hebben ze altijd alleen maar rotzooi kabels.)

Jedeel
21 januari 2009, 08:16
Dus ik dacht. Is er zo iets als twee kabels in 1?
waar bestel ik zo iets.


Je kan bij de onlineshops eens zoeken naar snakes.
(Maar of er snakes bestaan van 2 kabels? Wel 4, 6, 8 etc....)
Succes!

DeiDRagonas
21 januari 2009, 08:24
Je kan bij de onlineshops eens zoeken naar snakes.
(Maar of er snakes bestaan van 2 kabels? Wel 4, 6, 8 etc....)
Succes!

Jep, ze zijn er ook met twee kabels in 1.
Waar weet ik zo niet, maar als je ff een beetje zoekt kom je ze wel tegen hoor.

Grt R!

matto
21 januari 2009, 12:16
Stereo pluggen gebruiken en dan een stuk microfoon kabel gebruiken.
Een ader voor gitaar en een ader voor oortjes
Je kunt dan in de buurt van de versterker splitsen en op de gitaar kun je weer splitsen.
Je zou zelfs een jack extra op de gitaar kunnen maken waar je dan de oortjes op aansluit.

JvD.
21 januari 2009, 17:05
Stereo pluggen gebruiken en dan een stuk microfoon kabel gebruiken.
Een ader voor gitaar en een ader voor oortjes
Je kunt dan in de buurt van de versterker splitsen en op de gitaar kun je weer splitsen.
Je zou zelfs een jack extra op de gitaar kunnen maken waar je dan de oortjes op aansluit.

ja, zo iets dacht ik ook. maar dan gebruiken ze de zelfde aarde?
is dat niet gek?

Jan Buurman
21 januari 2009, 17:06
Ik heb op mijn pedal board een cheap behringer kastje. Dat true bypass(voor zover behringer dat kan) mijn zang mic naar de pa lust, en het signaal met een versterkertje naar mijn oordopjes stuurt.

Omdat wireless monitoring pas rond de 177euro pas begint en je dan een crummy merk waar je nog nooit van gehoord hebt krijgt (niet eens t.bone ofzo) wil ik gewoon een goede kabel gebruiken.

Maar al die kabels dat is zo'n gedoe. Dus ik dacht; er gaat al een kabel naar me gitaar, kan ik daarin niet ook een monitor kabel verwerken.
Krimpkousen maken de boel zo stug, en dan blijft je kabel rechtop staan en dat wordt struikelen geblazen. Als ik een mini-jack kabeltje gebruik heb ik binnen een week draadbreuk.

Dus ik dacht. Is er zo iets als twee kabels in 1?
waar bestel ik zo iets.

(als ik naar een radio shack ga hebben ze altijd alleen maar rotzooi kabels.)

http://www.uwkabelopmaat.nl/Home.html
Erg goede ervaring mee. Mail je vraag en grote kans dat zij een goede en betaalbare oplossing hebben....

Voor mij hebben ze een send, return, footswitch en main kabel in één gemaakt. Dus één kabel tussen mijn pedalboard en versterker...

matto
21 januari 2009, 17:12
ja, zo iets dacht ik ook. maar dan gebruiken ze de zelfde aarde?
is dat niet gek?

Nee hoor, normaal gesproken heb je alles aan dezelfde aarde liggen.
Ik ga er gemakshalve even vanuit dat er geen brom door aardlussen ontstaat.