PDA

View Full Version : liqua-flange voltage vraagje



Sinner
20 januari 2009, 23:38
Misschien een domme vraag, maar ...:???:

In de handleiding van de Liqua-Flange staat onder het kopje voeding een schemaatje:

.............min........nominaal........Max
spanning..6VDC......9,6 VDC.......16VDC


betekent dit dat je er ook meer dan 9volt er door heen kunt sturen (zonder 'm te fryen)?

Zo ja, wat heeft dat dan voor effect?

Ik kan in principe via mijn Burkey SIX eventueel meer dan 9 uitsturen.

Alvast bedankt voor je reactie

MattellicA
21 januari 2009, 00:14
Misschien een domme vraag, maar ...:???:

In de handleiding van de Liqua-Flange staat onder het kopje voeding een schemaatje:

.............min........nominaal........Max
spanning..6VDC......9,6 VDC.......16VDC


betekent dit dat je er ook meer dan 9volt er door heen kunt sturen (zonder 'm te fryen)?

Zo ja, wat heeft dat dan voor effect?

Ik kan in principe via mijn Burkey SIX eventueel meer dan 9 uitsturen.

Alvast bedankt voor je reactie

Dan kan je idd 16V erop zetten. Wat het doet weet ik niet, want daar ben ik way too onervaren voor .... (;))

Mitch
21 januari 2009, 00:25
Dat geeft meer headroom, dus als je last hebt van oversturing binnen de flanger zou het iets kunnen betekenen voor je. Ga maar eens boren met een accuboormachine van 9V en één van 14V dan snap je het verschil wel ;)

Sinner
21 januari 2009, 10:05
Ok, maar het kan dus geen kwaad om het te proberen?

schizo910
21 januari 2009, 10:16
Ok, maar het kan dus geen kwaad om het te proberen?

Nope, kan geen kwaad, sterker het pedaal is erop gemaakt. Het hangt er helemaal vanaf wat jij de juiste tone voor jou vindt. Die 6V optie geeft een vergelijkbaar effect als bij een batterij die bijna leeg is, het z.g.n. dying battery effect. Dit is voor veel gitaristen een ding dat ze graag terug horen bij fuzz pedalen. Zoals Mitch al zei geeft alles tussen die 9- en 16V meer headroom dan de standaard 9V. Gewoon lekker uitproberen dus!

Sinner
21 januari 2009, 10:35
OK, bedankt allemaal!:rockon:

Ik ga het uitproberen ... zodra ik tijd heb :(