PDA

View Full Version : Vraag omtrent speelgemak en tone



Orpheo
20 januari 2009, 23:03
Als het een beetje mee zit, ga ik deze vrijdag of zaterdag mijn ouwe custom terugkopen. Ik heb 'm weg gedaan, nou ja, ik weet 't niet precies meer, maar wat ik wel weet was dat ie ongelooflijk goed klonk. echt waanzinnig lekkere brul, sustain van hier tot tokio, en gewoon geweldige (foute?) looks. Probleem: ze speelt BELABBERD. lage frets...oh ik HAAT lage frets. ik kan d'r niet mee omgaan. ik krijg altijd pijn aan m'n vingers, en de snaar heeft altijd de neiging om tussen m'n vinger en nagel te zitten, en dat doet dan zo verrotte veel pijn dat ik een paar dagen niet kan spelen.

Een herfret bij gitaren als dit is heel kostbaar vind ik, en het resultaat is altijd sketchy. Toch kriebelt 't wel een beetje.

Voor de prijs van die gitaar kan ik echter ook een gibson LP studio faded (zoals de axe van macwilliams) En een gibson LP bfg kopen. ik weet van beiden dat die ook grandioos klinken, en dat beiden hoge(re) frets hebben, en dus lekkerder zullen spelen.

wat zouden jullie doen? de een van de 2, of beide gibsons die beter spelen, goed klinken, maar niet zo ubersuperdupermegavet als de ouwe custom, of de ouwe custom die geweldig klinkt, maar net zo klinkt als de custom die ik al heb en gewoon minder, nee ronduit klote speelt?

bert k
20 januari 2009, 23:05
Ik zou die ouwe niet terugkopen, je gaat je toch ergeren aan het speelgemak wat ie niet heeft.
Waarom klonk hij zo goed, weet je dat? Iets wat je op een andere gitaar zou kunnen veranderen?

De Beer
20 januari 2009, 23:12
Ik snap sowieso het hebben van identieke gitaren niet, en zou dus in het mom van de diversiteit geen gitaar kopen met een zelfde klank als een gitaar die al in mijn bezit zou zijn. Zeker niet als ik ze belabberd zou vinden spelen.
Dus voor de BFG of Faded gaan.

Gezien jouw LP fetish zal ik mijn "ander type gitaar vanwege de diversiteit" theorie voor me houden.:roll: Wat dat is ongetwijfeld tegen dovemans oren hehehehe.

BTW leeft die 7string epi V nog die ik aan je verpatst heb?

Saf
20 januari 2009, 23:13
dat vind ik een lastig dilemma wat je ons voorlegt Orph. Vanuit mijn verzamelaraars visie zeg i kdie oude custom maar als gitarist zeg ik kopen wat je het fijnst vind spelen.

Ik kan je er dus eigenlijk niet mee helpen. Al denk ik dat ik uiteindelijk voor die oude custom ging als puntje bij paaltje komt.

niekb
20 januari 2009, 23:17
Je hebt toch ook al eens een bfg gehad??

Die custom zou ik niet terugnemen als je m echt kut vind spelen. Je kan er een herfret tegenaangooien maargoed je stelt ook dat ie gelijk klinkt aan een gitaar die je al hebt.

Herman
20 januari 2009, 23:19
Ik zou het zelf niet doen. Een gitaar die goed klinkt is leuk, maar als je er vervolgens niet op speelt omdat je andere gitaren zo veel beter spelen zul je denk ik niet vaak op die oude custom spelen.

Klank is belangrijk.. uiteraard, maar een goede bespeelbaarheid is toch ook wel erg fijn imo. En als je van dat zelfde geld dan ook een gitaar kan kopen die én goed klinkt én goed speelt, dan zou ik dat doen. Maar dan wel 1tje, en die eventueel helemaal zo maken als jij zou willen. Onder het mom van: Beter 1 helemaal goede dan 2x net niet.

Orpheo
20 januari 2009, 23:19
dat vind ik een lastig dilemma wat je ons voorlegt Orph. Vanuit mijn verzamelaraars visie zeg i kdie oude custom maar als gitarist zeg ik kopen wat je het fijnst vind spelen.

Ik kan je er dus eigenlijk niet mee helpen. Al denk ik dat ik uiteindelijk voor die oude custom ging als puntje bij paaltje komt.

tja, dat is dus ook mijn probleem.

@De Beer: jazeker.ben er zeer tevreden mee. pff wat een geluid geeft ie me zeg, ben er enorm blij mee ;) nog steeds ghehe. Ik wil alleen les pauls. ik verzamel ze eigenlijk, en ik vind ze het mooist. ik hoef en wil niks anders...

@ Bert: ik denk 't hout en de pups. Toen ik de pups in een andere gitaar stak, brulde die net zo goed, en toen ik in de goldflake weer de bareknuckles stak, brulde die ook, net zoals iedere gitaar waar die nailbombs in zaten (ben alleen nooit tevreden geweest met de pinch harmonics).

ik neig toch steeds meer naar de combi van de studio en de BFG, omdat ze zo 'simpel' zijn, zo puur en direct, en: halfhol! heb nog geen halfholle les pauls in de collectie :P om maar te zwijgen van echte p90's (op de pupswitcher na, maar die heeft toch altijd de humbuckers erin, omdat ie daar zich lekkerder mee 'voelt' zeg maar).

SGbanez
20 januari 2009, 23:25
Sja, die ouwe custom zal wel heel vet zijn(zijn ze bijna altijd) maar als ie echt kut speelt, dan heb je d'r misschien toch niks aan. Maar aan de andere kant, als je vanuit verzamelaarsoogpunt kijkt, zoals Saf al zei, moet je voor de Custom gaan... En als je al een LP fetish hebt, zal die custom het wel goed doen;) Maar je hebt waarschijnlijk al wel een Custom? Moeilijk moeilijk. Heb je niet een foto ofzo?

Orpheo
20 januari 2009, 23:30
Sja, die ouwe custom zal wel heel vet zijn(zijn ze bijna altijd) maar als ie echt kut speelt, dan heb je d'r misschien toch niks aan. Maar aan de andere kant, als je vanuit verzamelaarsoogpunt kijkt, zoals Saf al zei, moet je voor de Custom gaan... En als je al een LP fetish hebt, zal die custom het wel goed doen;) Maar je hebt waarschijnlijk al wel een Custom? Moeilijk moeilijk. Heb je niet een foto ofzo?

ik heb 3 customs... ik heb een 'fetish' voor customs, en ebben toetsen. de studio faded en de bfg hebben geen ebben toetsen, en zijn zo kaal als een baby's bum, qua features enzo. klinken beiden wel enorm te gek, dat dan weer wel...

foto van de bewuste gitaar:

http://www.maxguitarstore.com/store/products_pictures/1972lpgoldflakefttt2.jpg

zoals gezegd, qua tone is ze niet te versmaden, maar die lage frets... Mijn huidige zwarte custom heeft frets die iets hoger zijn, maar eigenlijk ook al te laag voor mij, maar dat gaat NET.

sjaak1990
20 januari 2009, 23:36
Over de top, maar toch met klasse. Kan je niet aan die lage frets wennen? Lijkt me niet maar misschien als je er veel op speelt. Ik kon eerst ook niet aan dunne ibanez halzen wennen, maar dat vind ik nu juist geweldig, kreeg eerst altijd kramp maar ging door en ik speelde er doorheen.

Als het geweldig klinkt, zou ik het doen. Zo'n bfg en studio zijn niets bijzonders. Hoe zit het met die custom die erbij komt? Haha verzameling aant uitbreiden.

Orpheo
20 januari 2009, 23:40
Over de top, maar toch met klasse. Kan je niet aan die lage frets wennen? Lijkt me niet maar misschien als je er veel op speelt. Ik kon eerst ook niet aan dunne ibanez halzen wennen, maar dat vind ik nu juist geweldig, kreeg eerst altijd kramp maar ging door en ik speelde er doorheen.

Als het geweldig klinkt, zou ik het doen. Zo'n bfg en studio zijn niets bijzonders. Hoe zit het met die custom die erbij komt? Haha verzameling aant uitbreiden.

heb het geprobeerd, maar het is echt ondoenlijk... hoewel ik 't echt graag wil... zou 008 of 009 snaren desnoods helpen? ik speel nu altijd met 010 en 011..

Mitch
20 januari 2009, 23:43
Elke keer als je denkt dat je de lelijkste Gibson nu wel gezien hebt... :o
Ik zou er niet aan beginnen. Je bespeelt een insstrument, je luistert er niet alleen maar naar. Als -ie ruk speelt ga je je daar onherroepelijk aan ergeren.

grayfink
21 januari 2009, 00:03
Ik vind lage frets wel fijn.:confused: Is toch ook gewenning?

Ibanez666
21 januari 2009, 00:05
ik heb 3 customs... ik heb een 'fetish' voor customs, en ebben toetsen. de studio faded en de bfg hebben geen ebben toetsen, en zijn zo kaal als een baby's bum, qua features enzo. klinken beiden wel enorm te gek, dat dan weer wel...

foto van de bewuste gitaar:

http://www.maxguitarstore.com/store/products_pictures/1972lpgoldflakefttt2.jpg

zoals gezegd, qua tone is ze niet te versmaden, maar die lage frets... Mijn huidige zwarte custom heeft frets die iets hoger zijn, maar eigenlijk ook al te laag voor mij, maar dat gaat NET.


gaaf ding man, ik hou wel van die glimmers!

Rexx
21 januari 2009, 00:10
Als 'ie kut speelt en je er echt niet aan kan wennen is het zonde om hem te kopen en moet je het logischerwijs niet doen.
Maar als jij de sound het waard vind, dan moet je hem kopen.

Volledig eigen overweging dus.

Orpheo
21 januari 2009, 00:11
Ik vind lage frets wel fijn.:confused: Is toch ook gewenning?

dacht ik ook, maar ik kan er echt niks mee. het doet me gewoon pijn, en dat is toch niet de bedoeling?!

@Rexx: ja ben 't met je eens. ik neig steeds meer naar de niet-lpcustom oplossing.


edit: tikfout.

barno
21 januari 2009, 00:25
dat van die lage frets vind ik gezeik. learn to love and use diversity ...

Orpheo
21 januari 2009, 00:31
dat van die lage frets vind ik gezeik. learn to love and use diversity ...

ik wil jou wel eens horen miepen, dat je speelt op een gitaar waar je gewoon niet uit jezelf kunt halen wat er te halen valt, omdat je gewoon niet zo lekker of goed kunt spelen met die lage frets. Forumleden die mijn gitaren hebben bespeeld op meetings zullen wel weten dat ik speel met torenhoge actie en megafrets.

Lenweë Míriel
21 januari 2009, 00:45
Omdat ik toch het idee begin te krijgen dat je toch te veel geld hebt, ik weet niet welke bank je beroofd hebt maar dat adresje mag je me ook wel geven hoor, zou ik gaan voor je ouwe custom.
Sowieso proef ik uit dit dillemma al wel een beetje dat je 'm toch heel graag terug wil. En tja dan is het antijd morgelijk om er een refret tegen aan te gooien. natuurlijk wel prijzig maar je hebt wel je ouwe custom terug en met de bespeelbaarheid waarmee je hem wil hebben.

Maar het makkelijkst is gewoon toch verder te kijken naar een andere gitaar want je hebt 'm niet voor niks verkocht en er zijn ook gewoon lp's die standaard hoge frets hebben.

Wat een moeilijk dillemma zeg. :nervous:

SGbanez
21 januari 2009, 00:49
Hee, ik dacht al...die komt me bekend voor... Maar die prijs is niet heel hoog toch? Kan je daarvoor een BFG en een Studio Faded kopen? Ben jij ook ''the duch player'' die hem heeft gecustomized? Inderdaad over the top, maar niet lelijk. Zou het goed doen in een glam band;) Maar ik ga denk toch voor deze hoor, een stuk bijzonderder dan bfg en studio... Als het echt erg nodig is kan je altijd alsnog een fretjob doen.

Ibanez666
21 januari 2009, 00:50
Wat een moeilijk dillemma zeg. :nervous:


...luxe probleem... ;)

JvD.
21 januari 2009, 00:51
Dt eindigt met een ibanez.

Orpheo
21 januari 2009, 00:55
met een ibanez? nooit!!

de custom... tja, er zitten zoveel kleine mankjes aan, zoals de headstock (volute is weggeschaafd, en daardoor wiebelig), en die frets. tis echt een groot obstakel voor me (pun intended). de bfg en de studio faded zijn wellicht minder bijzonder, maar daar gaat 't ook niet perse om. het gaat erom dat ik een bruikbare gitaar of gitaren wil hebben waar ik graag op speel, die ik graag uit het rek pak, en niet gitaren die staan te verstoffen. daarom speel ik zo weinig op mijn black beauty, en ook zo weinig op de goldtop custom toen ik 'm nog had.

Mr.Bluesbreaker
21 januari 2009, 00:55
Zou het niet een kwestie van wennen zijn? Ik hield mezelf ook altijd voor dat ik alleen echt lekker kon spelen op jumbo frets en platte necks, zo'n 5 jaar terug.
Nu heb ik een Tele, Strat, Les Paul met 60's neck en een PRS Classic met een wide thin neck.
Allemaal van vintage ielepielefrets en platte gaynecks tot boomstammen met verkeersdrempels. Het enige wat nu nog lastig is, is bij een live gigs wisselen tussen 2 uitersten, maar ook dat went na 3 minuten.

Over terugkopen; ik zou het niet doen, waarom jezelf al die frustratie op de hals (letterlijk dit keer) halen als ie belabberd speelt. Waarom in godsnaam weer een Les Paul, maar he dat mag je zelf weten:D

Orpheo
21 januari 2009, 00:56
Hee, ik dacht al...die komt me bekend voor... Maar die prijs is niet heel hoog toch? Kan je daarvoor een BFG en een Studio Faded kopen? Ben jij ook ''the duch player'' die hem heeft gecustomized? Inderdaad over the top, maar niet lelijk. Zou het goed doen in een glam band;) Maar ik ga denk toch voor deze hoor, een stuk bijzonderder dan bfg en studio... Als het echt erg nodig is kan je altijd alsnog een fretjob doen.

en nee, ik was niet degene die 'm verbouwd heeft :P de prijs is inderdaad heel erg laag. daar kan je een nieuwe bfg en n nieuwe studio faded van kopen, en ik zit er sterk aan te denken dat dus te doen.

Mitch
21 januari 2009, 00:57
Als je graag wil dat wij tegen je zeggen: "nog een brak spelend stofnest erbij? Tuurlijk Orph, doen!" dan kan dat best geregeld worden hoor.

Orpheo
21 januari 2009, 00:58
Als je graag wil dat wij tegen je zeggen: "nog een brak spelend stofnest erbij? Tuurlijk Orph, doen!" dan kan dat best geregeld worden hoor.

nee, ik wil meningen van anderen horen. ik begin langzaam maar zeker steeds meer te voelen voor de optie waar ik mee was begonnen...de studio+bfg, en daar nieuwe pups in prakken.

Lexvandoef
21 januari 2009, 01:01
Zou het niet een kwestie van wennen zijn? Ik hield mezelf ook altijd voor dat ik alleen echt lekker kon spelen op jumbo frets en platte necks, zo'n 5 jaar terug.
Nu heb ik een Tele, Strat, Les Paul met 60's neck en een PRS Classic met een wide thin neck.
Allemaal van vintage ielepielefrets en platte gaynecks tot boomstammen met verkeersdrempels. Het enige wat nu nog lastig is, is bij een live gigs wisselen tussen 2 uitersten, maar ook dat went na 3 minuten.

+1

Alles went inderdaad, ik ben misschien ook niet zo moeilijk, maar ik vind het wel prettig dat niet elke gitaar van mij hetzelfde halsprofiel heeft en niet allemaal even hoge/brede frets. Dat nodigt weer uit tot andere manieren van spelen.

Mitch
21 januari 2009, 01:06
nee, ik wil meningen van anderen horen. ik begin langzaam maar zeker steeds meer te voelen voor de optie waar ik mee was begonnen...de studio+bfg, en daar nieuwe pups in prakken.

En wat krijg je dan voor meningen? Wen er maar aan, niet zo zeiken, neem maar een Ibanez.... je verwacht nu (niet voor het eerst) dat wij in jouw wereld stappen en ons dan een menin gvormen. Ik bedoel: ik kan vanuit mijn optiek wel zeggen "ik zou nooit mijn eerste Custom terug willen kopen" maar dat was gewoon een niet geweldige Epi LP Custom, dus wat heb je daar aan? Niets. Sowieso heb je al een collectie waar velen van ons niet voor zouden kiezen dus hoe kunnen wij nou beoordelen of het een goede keus gaat worden om daar een brak spelende maar goed klinkende Custom bij te kopen?
Ik vind het net sex met je ex: het lijkt aantrekkelijk omdat het eignelijk niet kan en je weet hoe het is, maar daarna zit je toch met een kater.

vulvasonic
21 januari 2009, 01:09
Ik kan moeilijk voor jou gaan bepalen wat je met je geld moet doen.
Maar als IK het had, dan zou ik haar meteen kopen. Deze Les Paul, met deze afwerking, is een van de weinige Les Pauls waarvoor ik warm loop. Sterker, dit is de mooiste die ik ooit heb mogen aanschouwen en MOCHT ik in het hypothetische geval ooit de Les Paul van mijn dromen laten bouwen, dan zou ze er exact zo uitzien.
En als ze ook nog zo geweldig klinkt........, dan zou niets me kunnen weerhouden om haar te kopen.

Nu ben ik wel het type gitarist die zich makkelijk aanpast aan de 'feel' van een gitaar. Ik prefereer zelfs gitaren met een afwijkende feel. Het dwingt je om anders te spelen. En ik heb door de jaren heen geleerd dat je daar je voordeel mee kan doen, omdat het enkele omzettingen vereist in de benadering van je spel, vingerzetting, druk en meer van die dingen. Uiteindelijk resulteert dat in een speelstijl waaruit je bepaalde technieken tevens op andere gitaren kunt toepassen. En zo blijf je jezelf ontwikkelen.

Man, dit is echt een droomgitaar. Laat je erdoor leiden en ontdek nieuwe mogelijkheden. Sta ervoor open!
:D

barno
21 januari 2009, 01:10
ik wil jou wel eens horen miepen, dat je speelt op een gitaar waar je gewoon niet uit jezelf kunt halen wat er te halen valt, omdat je gewoon niet zo lekker of goed kunt spelen met die lage frets. Forumleden die mijn gitaren hebben bespeeld op meetings zullen wel weten dat ik speel met torenhoge actie en megafrets.

so? ik heb hier gitaren staan met torenhoge actie en met hele lage, hell, ik heb zelfs een gitaar zonder fretten waarop ik speel. Elke gitaar doet me anders spelen, ik hou nu eenmaal van avontuur, that's what music is all about imo.

vulvasonic
21 januari 2009, 01:16
so? ik heb hier gitaren staan met torenhoge actie en met hele lage, hell, ik heb zelfs een gitaar zonder fretten waarop ik speel. Elke gitaar doet me anders spelen, ik hou nu eenmaal van avontuur, that's what music is all about imo.

Dat is precies wat ik bedoel.
Ik heb ook wel eens mijn spel en technieken aan moeten passen om het juiste geluid uit een versterker te dwingen, dat niet de mijne leek. Het heeft een maandje gekost, maar daarna kreeg ik de slag te pakken. En mijn manier van spelen is daardoor alleen maar rijker geworden, qua mogelijkheden. :)

soup
21 januari 2009, 01:30
Ik snap sowieso het hebben van identieke gitaren niet, en zou dus in het mom van de diversiteit geen gitaar kopen met een zelfde klank als een gitaar die al in mijn bezit zou zijn. Zeker niet als ik ze belabberd zou vinden spelen.
Dus voor de BFG of Faded gaan.

Gezien jouw LP fetish zal ik mijn "ander type gitaar vanwege de diversiteit" theorie voor me houden.:roll: Wat dat is ongetwijfeld tegen dovemans oren hehehehe.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$



Anders een PRS Singlecut

cas121
21 januari 2009, 01:55
Tsja lastig. Ik kan me wel wat voorstellen bij wat Orpheo zegt, ik heb ook zo'n ouwe custom met nog de originele 'fretless wonder' frets erop, en eigenlijk vind ik dat lang niet zo lekker spelen als jumbo frets. Bij mij is het alleen zo dat ik dat ding origineel wil houden, baal al dat de tuners ooit zijn vervangen. Aangezien die glitter lp al verre van origineel is zou ik er weinig moeite mee hebben om die te laten herfretten.

Als het echt alleen de frets zijn waar je je aan ergert zou ik voor de gouden + herfret gaan.

macwilliams
21 januari 2009, 06:41
Behalve het hoge emo gehalte in dit dilemma die bijzonder ergerlijk is, is het waarschijnlijk nog ergerlijker te weten dat andermans meningen er uiteindelijk er geheel niet toe doen. Wil je gitaar spelen en een melancholishe bui hebben omdat je jou oude custom toch een beetje mist en dit met je vriendin bespreekt onder een goed glas rode wijn waarna de melancholiek bijdraagt aan een potje stevige sex? Of koop je je custom terug waardoor je minder zult spelen en daardoor meer bier drinkt in een kroeg waar je omringt zult zijn van vieze dikke mannen die ziek zijn van jouw gejank en je er uit flikkeren waardoor jij je minder man voelt en impotent word en je wijf toevlucht zoekt bij een turkse saz speler die haar zal nemen boven op jouw SE???

Maar goed, uiteindelijk is het jouw keus.

Ik zou er hoe dan ook blackouts in gooien emgs klinken steriel:chicken:

Rinze
21 januari 2009, 07:35
Als ie kut speelt heb je er niks aan IMO. Mijn ervaring is dat ik er dan toch niet op speel. Hoewel ik persoonlijk niks op lage frets tegen heb.. Ook omdat je toch al een vergelijkbare Custom hebt lijkt me de meerwaarde van het terugkopen van deze gering.

Het lijkt me al met al een luxe probleem gezien je hoeveelheid gitaren en de wisselingen van de wacht... Je bent nog net geen Nocki wat dat betreft maar veel schelen doet het ook niet :seriousf: lets face it: tevreden ben je niet en ga je ook niet zijn, dat is voor jou nou net de kick: het altijd weer zoeken naar iets nieuws, de heilige graal.
Shut up and play yer guitar, bitch!:blast:

Orpheo
21 januari 2009, 08:34
Als ie kut speelt heb je er niks aan IMO. Mijn ervaring is dat ik er dan toch niet op speel. Hoewel ik persoonlijk niks op lage frets tegen heb.. Ook omdat je toch al een vergelijkbare Custom hebt lijkt me de meerwaarde van het terugkopen van deze gering.

Het lijkt me al met al een luxe probleem gezien je hoeveelheid gitaren en de wisselingen van de wacht... Je bent nog net geen Nocki wat dat betreft maar veel schelen doet het ook niet :seriousf: lets face it: tevreden ben je niet en ga je ook niet zijn, dat is voor jou nou net de kick: het altijd weer zoeken naar iets nieuws, de heilige graal.
Shut up and play yer guitar, bitch!:blast:

ik verkoop bij lange na niet zoveel als nocki. de laatste keer is meer dan een jaar geleden, en dat was deze bewuste gitaar.

na de posts hier een nachtje te laten hebben ingezonken, vind ik mijn 'terugkoopplan' steeds zotter eigenlijk. ik heb 'm niet voor niks vérkocht...

JimiDylan
21 januari 2009, 08:41
Dit is nou niet echt wat ik een dilemma noem. En als het toch een dilemma is, is het wel een heel luxe. Sommige mensen denken, misschien moet ik mijn vrouw verkopen, of anders de auto, dan kan ik die lekkere custom kopen. Jij hebt er pas 3 en wil 1tje die je al verkocht heb terug, is toch te gek voor woorden? :P

Orpheo
21 januari 2009, 08:43
Dit is nou niet echt wat ik een dilemma noem. En als het toch een dilemma is, is het wel een heel luxe. Sommige mensen denken, misschien moet ik mijn vrouw verkopen, of anders de auto, dan kan ik die lekkere custom kopen. Jij hebt er pas 3 en wil 1tje die je al verkocht heb terug, is toch te gek voor woorden? :P

wellicht voor jullie gek, maar ik heb geen hypotheek, ik heb geen vaste lasten, behalve een summiere telefoonrekening, ik heb geen vrouw die veeleisend is 'schat ik wil nieuw behang'. als ik eens haar wil trakteren op iets krijg ik een dreun voor m'n hoofd met de mededeling 'lul ik kan heus wel zelf dokken'.


en zij vindt het geen probleem als ik 1, 2 of 100 gitaren heb :chicken: wat een topwijf.

Rinze
21 januari 2009, 08:47
en zij vindt het geen probleem als ik 1, 2 of 100 gitaren heb :chicken: wat een topwijf.

Daar dacht je vorige week toch anders over :seriousf: maar mooi dat het nu weer beter gaat:cheerup:

Harry
21 januari 2009, 09:19
misschien nog even ten overvloede; als die gitaar niet goed bespeelbaar is is het geen goede gitaar. En het lijkt me stug dat er in die hele stapel LP's wel een goede moet zitten. Dus terugkopen zou flauwekul zijn.

Mijn LP heeft ook lage frets, en ik speel er ook nauwelijks op. Maar ik verkoop het ding niet, omdat ik er om de een of andere reden spijt van zou krijgen. Ergo; je hebt dat ding niet zo maar verkocht, daar was een reden voor.

Hendriks
21 januari 2009, 09:26
Ik lees dit topic met enige verbazing : een gitaar kopen die kut speelt , bovendien hangt er aan de muur eenzelfde?

FruscianteFan
21 januari 2009, 10:38
Wat ik me afvraag: ik heb al eerder gelezen van jou (Orpheo dus) dat je niet kunt spelen omdat je nagels te kort had geknipt, iets in die trant. Nu heb je het erover dat de snaar tussen je vinger en de nagel in komt zitten waardoor je een paar dagen niet kunt spelen. Heb je zulke fragiele vingers, kun je nergens tegen of maakt het je niet zoveel uit om even niet te kunnen spelen?

Ik stel de vraag misschien wat lomp, maar ik ben heel serieus. Ik heb wel eens een ontsteking aan de zijkant van mijn vinger omdat ik daar aan m'n nagels zit, ik had laatst bijna op mijn vingertop een snee in de lengterichting (linker ringvinger, erg pijnlijk als je die plat op de snaren legt, zeker als je zweet). En toch speel ik stug door. Dan doet het maar een beetje pijn, of dan speel ik maar wat voorzichtiger en ontzie ik die ene vinger.

Er lijkt zo best een contrast te zitten tussen 'pijngrens', en zo'n bink ben ik ook weer niet.

Met betrekking tot je 'dilemma': als een gitaar zo kut speelt dat je er een paar dagen niet van kunt spelen, moet je haar niet kopen. Als je het toch doet, dan kan ze niet achteruit gaan van een herfret. Het is een instrument, gemaakt zodat de eigenaar erop kan spelen. Als dat om welke reden dan ook niet kan, is ze niets waard. Zeker niet als je tig (weet niet hoeveel) andere vergelijkbare gitaren hebt - natuurlijk hoor je wel verschil, maar waarschijnlijk niet zoveel als tussen een Strat en een Tele.

Maar ik ben dan wel weer zo ingesteld dat ik niet een gitaar ga kopen waarvan ik weet dat ze eerst een kostbare herfret moet ondergaan. Maar goed, ik koop ook niet zo vaak gitaren.

Chris Winsemius
21 januari 2009, 11:24
Klank goed? Ja: keeper.
Hals-dikte en -profiel goed? Ja: keeper.

Frets niet ok maar bovenstaand wel: refret door iemand laten doen die het "echt kan" en op jouw wens kan werken.

Laatst mijn favo Strat laten vlakken (toets) en refretten, koste ff 400 euro maar nu speelt ie weer als 'n zonnetje en de man heeft er ook dezelfde fretdraad als origineel (am std.) op gezet.

Rutger
21 januari 2009, 11:32
Je moet er wel zeker van zijn dat de gitaar een refret waard is, t blijft toch een behoorlijke uitgave. Maar ja, goeie pickups zijn ook een behoorlijk uitgave en daar tellen we het geld vrij makkelijk voor neer. Geloof me dat een refret het geld net zo goed waard is.

Orpheo
21 januari 2009, 11:37
Wat ik me afvraag: ik heb al eerder gelezen van jou (Orpheo dus) dat je niet kunt spelen omdat je nagels te kort had geknipt, iets in die trant. Nu heb je het erover dat de snaar tussen je vinger en de nagel in komt zitten waardoor je een paar dagen niet kunt spelen. Heb je zulke fragiele vingers, kun je nergens tegen of maakt het je niet zoveel uit om even niet te kunnen spelen?

Ik stel de vraag misschien wat lomp, maar ik ben heel serieus. Ik heb wel eens een ontsteking aan de zijkant van mijn vinger omdat ik daar aan m'n nagels zit, ik had laatst bijna op mijn vingertop een snee in de lengterichting (linker ringvinger, erg pijnlijk als je die plat op de snaren legt, zeker als je zweet). En toch speel ik stug door. Dan doet het maar een beetje pijn, of dan speel ik maar wat voorzichtiger en ontzie ik die ene vinger.

Er lijkt zo best een contrast te zitten tussen 'pijngrens', en zo'n bink ben ik ook weer niet.

Met betrekking tot je 'dilemma': als een gitaar zo kut speelt dat je er een paar dagen niet van kunt spelen, moet je haar niet kopen. Als je het toch doet, dan kan ze niet achteruit gaan van een herfret. Het is een instrument, gemaakt zodat de eigenaar erop kan spelen. Als dat om welke reden dan ook niet kan, is ze niets waard. Zeker niet als je tig (weet niet hoeveel) andere vergelijkbare gitaren hebt - natuurlijk hoor je wel verschil, maar waarschijnlijk niet zoveel als tussen een Strat en een Tele.

Maar ik ben dan wel weer zo ingesteld dat ik niet een gitaar ga kopen waarvan ik weet dat ze eerst een kostbare herfret moet ondergaan. Maar goed, ik koop ook niet zo vaak gitaren.

fragiele vingers :) maar het is vooral de combi korte nagels+lage frets die bij mij echt een ramp veroorzaken.

maar dat er weinig verschil is in tone durf ik te bestrijden. ze liggen natuurlijk allemaal in dezelfde lijn van sound, maar dat is ook precies de lijn die ik wil. ik vind andere sounds niet echt te gek zeg maar, en wil sounds hebben die in de lijn van LP...

Bart_Blueprint
21 januari 2009, 12:36
Ik zeg: Terugkopen, pickups er uit halen (gezien deze het goed doen in elke gitaar waar je ze in stopt), andere pup's er weer in en hup weer verkopen! Of een dealtje sluiten met de gitaarzaak waar ie hangt dat je alleen de pup's mag kopen. Stuk goedkoper en wel die killer-soud.

Koop je nog een leuke Les Paul er bij (Studio of eventueel zelfs die Alpine White Custom) en stop je daar de pup's in! Meerdere vliegen in 1 klap en iedereen blij ;)






Of ben ik nu heeeel kort door de bocht? :D

macwilliams
21 januari 2009, 12:43
Voor hoe weinig kun je dat ding terug kopen dan? Als het echt heel weinig is en je doet de refret en het blijft nog goedkoop dan moet je voor de refret gaan. Ik ben echt benieuwd wat hij nu moet kosten!! Als het echt een superkoopje is dan snap ik je ophef tenminste.

De Beer
21 januari 2009, 13:09
Ouwe bak doorverkopen aan Vulva????

vulvasonic
21 januari 2009, 13:25
Ouwe bak doorverkopen aan Vulva????

Een schenking wellicht, omdat ik zo'n aardige kerel ben? :D

Braindead
21 januari 2009, 15:07
Goeiesnorkels wat is die lelijk man.......... allemmemachisch!!!
Op zich zijn 2 gitaren nooit exact gelijk dus kan ik me best voorstellen dat je een 2de van eenzelfde model wilt hebben. Heb ik zelf ook. Aan de andere kant, als ie niet goed speelt zou ik het zeker niet doen.

Aan de andere kant kan ik me er iets bij boorstellen als het je eerste gitaar is of iets dergelijks.
Mocht je hem toch kopen... die looks kun je nog wel wat veranderen. Zwarte hardware, pickupringetjes etc... Maar ja, tel dat alles bij elkaar op en think again..



ik heb 3 customs... ik heb een 'fetish' voor customs, en ebben toetsen. de studio faded en de bfg hebben geen ebben toetsen, en zijn zo kaal als een baby's bum, qua features enzo. klinken beiden wel enorm te gek, dat dan weer wel...

foto van de bewuste gitaar:

http://www.maxguitarstore.com/store/products_pictures/1972lpgoldflakefttt2.jpg

zoals gezegd, qua tone is ze niet te versmaden, maar die lage frets... Mijn huidige zwarte custom heeft frets die iets hoger zijn, maar eigenlijk ook al te laag voor mij, maar dat gaat NET.

Orpheo
21 januari 2009, 15:26
Goeiesnorkels wat is die lelijk man.......... allemmemachisch!!!
Op zich zijn 2 gitaren nooit exact gelijk dus kan ik me best voorstellen dat je een 2de van eenzelfde model wilt hebben. Heb ik zelf ook. Aan de andere kant, als ie niet goed speelt zou ik het zeker niet doen.

Aan de andere kant kan ik me er iets bij boorstellen als het je eerste gitaar is of iets dergelijks.
Mocht je hem toch kopen... die looks kun je nog wel wat veranderen. Zwarte hardware, pickupringetjes etc... Maar ja, tel dat alles bij elkaar op en think again..
de looks zijn niethet probleem. de frets, dat is het probleem. ik vind de looks juist te gek, maar de minifrets, de miniluciferhals... die zijn wel een probleem.

RobertoL
21 januari 2009, 16:11
Ik zou in elk geval geen gitaar kopen waarvan je de sound niet helemaal te gek vindt. Maar ook geen gitaar waarvan je nu al weet dat je er niet prettig op kunt spelen. :chicken: Is er misschien nog een andere optie te bedenken?
Ja, Het ligt eraan wat je wilt. Je kan voor de looks gaan, maar je kan ook iets nieuws kopen dat prettig speelt. Het ligt er ook aan wat je ermee gaat doen, er veel mee spelen of aan de muur hangen.

Rexx
21 januari 2009, 17:10
De keus lijkt mij duidelijk, geen van beiden!

wanted:
les paul, bubinga/padouk body, ebben neck en toets
les paul, purperhart/rosewood body, pau ferro neck, ebben toets
les paul custom, alpine white

Ik wil ooit echt zo'n ding, helaas ben ik te slecht in sparen.

LP_CL
21 januari 2009, 18:30
Inderdaad, ik wil eigenlijk geen enkele van die 4 opties aanvinken. Ik vind het allemaal een slecht idee.
Die Custom: nee, want je zegt NU al dat je er niet graag op speelt
BFG: Als je tere vingertjes hebt moet je hier niet aan beginnen: de fretranden zijn messcherp.
Daarnaast is het een kutgitaar van jewelste dat bromt en zoemt dat je er doof van wordt.
Studio: nee, want waarom moet je nu nog (naast al je andere LP's) een gewone strontstudio kopen?

HaroldA
21 januari 2009, 18:44
Goeiesnorkels wat is die lelijk man.......... allemmemachisch!!!
...
Mocht je hem toch kopen... die looks kun je nog wel wat veranderen. Zwarte hardware, pickupringetjes etc... Maar ja, tel dat alles bij elkaar op en think again..

Het is inderdaad 1 v/d lelijkste LP's die ik ken. Goud op goud met goud en gouden goud. En dat alles op een gouden body. Of je moet in een hele, hele foute band zitten of je iets teveel in contact staan met de vrouw in jou... :eek:

"Fretless wonders" heten deze LP's toch?

En als je zomaar geld hebt voor een LP Custom, dan heb je toch ook wel geld voor een re-fret? :???:

macwilliams
21 januari 2009, 19:00
Studio: nee, want waarom moet je nu nog (naast al je andere LP's) een gewone strontstudio kopen?

Buig en aanschouw de onmenselijke schoonheid van stront, de eenvoud der eenvoud. Niks geen show nodig om te verbloemen dat je eigenlijk niet kan spelen.

Buig zeg ik je BUIUIUIUIUIGGGHHH ongelovige

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08566.jpg

macwilliams
21 januari 2009, 19:01
Het is inderdaad 1 v/d lelijkste LP's die ik ken. Goud op goud met goud en gouden goud. En dat alles op een gouden body. Of je moet in een hele, hele foute band zitten of je iets teveel in contact staan met de vrouw in jou... :eek:

"Fretless wonders" heten deze LP's toch?

En als je zomaar geld hebt voor een LP Custom, dan heb je toch ook wel geld voor een re-fret? :???:

Als er een vrouw in me zat zou ik er de hele dag mee spelen.:cheerup:

HaroldA
21 januari 2009, 19:05
Als er een vrouw in me zat zou ik er de hele dag mee spelen.:cheerup:

Psst: er zit er ook 1 in jou! Gewoon via dat gaatje achterin (waar je nu bovenop zit), dan een cm of 30 rechtdoor en dan over je linker schouder kijken! Echt waar, probeer maar eens! :chicken:

macwilliams
21 januari 2009, 19:07
Psst: er zit er ook 1 in jou! Gewoon via dat gaatje achterin (waar je nu bovenop zit), dan een cm of 30 rechtdoor en dan over je linker schouder kijken! Echt waar, probeer maar eens! :chicken:

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/puh2-1.gif






:seriousf:

barno
21 januari 2009, 19:08
Buig en aanschouw de onmenselijke schoonheid van stront, de eenvoud der eenvoud. Niks geen show nodig om te verbloemen dat je eigenlijk niet kan spelen.

Buig zeg ik je BUIUIUIUIUIGGGHHH ongelovige

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08566.jpg

nice guitar, simplictiy rules.
De kist eronder heeft voor deze Belg dan wel weer hoge faecale connotatie

macwilliams
21 januari 2009, 19:13
nice guitar, simplictiy rules.
De kist eronder heeft voor deze Belg dan wel weer hoge faecale connotatieTHNX:satisfie:

Maar hee geef toe hij is van hout en daardoor mooier dan alle huidige kratjes.
Ik vond het een leuke combi. Maar belgisch bier vinnik ook wel lekker alleen weet ik niet meer welke:(

HUESSEN
21 januari 2009, 20:17
Voor hoe weinig kun je dat ding terug kopen dan? Als het echt heel weinig is en je doet de refret en het blijft nog goedkoop dan moet je voor de refret gaan. Ik ben echt benieuwd wat hij nu moet kosten!! Als het echt een superkoopje is dan snap ik je ophef tenminste.

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=2849


Deze is het toch.De gitaar is gereserveerd.Als je besluit deze niet te kopen,gaat dat dan geld kosten? (reserveringskosten ofzo?) :zz:

Orpheo
21 januari 2009, 23:05
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=2849


Deze is het toch.De gitaar is gereserveerd.Als je besluit deze niet te kopen,gaat dat dan geld kosten? (reserveringskosten ofzo?) :zz:

ik heb niks aanbetaald, en voor ik overga tot kopen, moet ik 'm wel getest hebben, en ook dan kan en mag ik de koop afketsen. wellicht is de verkoper er niet blij mee, maar t gaat om MIJN centen. hij verkoopt dat kreng wel.

sjaak1990
21 januari 2009, 23:51
heb het geprobeerd, maar het is echt ondoenlijk... hoewel ik 't echt graag wil... zou 008 of 009 snaren desnoods helpen? ik speel nu altijd met 010 en 011..

Dan moet je het gewoon niet doen. Het moet wel leuk blijven natuurlijk. Dunnere snaren zullen pijn wel uitstellen denk ik. Maar als je de klank van 010 of 011 gewend bent dan zou 008 of 009 wel tegenvallen, en ervoor zorgen dat je deze niet pakt lijkt me.

Het blijft natuurlijk een apart en mooi ding. Of je moet hem kopen om echt af en toe op te spelen en dan met extra veel plezier :P

Orpheo
21 januari 2009, 23:57
Dan moet je het gewoon niet doen. Het moet wel leuk blijven natuurlijk. Dunnere snaren zullen pijn wel uitstellen denk ik. Maar als je de klank van 010 of 011 gewend bent dan zou 008 of 009 wel tegenvallen, en ervoor zorgen dat je deze niet pakt lijkt me.

Het blijft natuurlijk een apart en mooi ding. Of je moet hem kopen om echt af en toe op te spelen en dan met extra veel plezier :P

ik zat daar ook al aan te denken, maar na vanmiddag.... Ik heb een foutje gemaakt... ik ben toch gaan spelen op n studio faded...zelfs op de amp die ik een ramp vind, de mesa dc5, voelde ik me direct thuis op die gitaar. idem met de bfg. scherpe randjes maken niet uit, die vijl ik wel weg. maar lage frets zijn de doodsteek voor mij. heb ik gemerkt bij n andere LP die daar hing voor heel weinig. te lage frets, ratelende actie...hoezo 'ouwe' gibsons goed?! deze axe was overduidelijk een player, maar die 2 'snotneuzen' van gibson speelden en klonken gewoon overtuigend beter.

ik heb denk ik de keuze wel gemaakt...

macwilliams
22 januari 2009, 07:39
Ah je bent er dus uit! Dat is mooi dan kun je je nu gaan concentreren op de verfraaing van je gitaar. Heb je zo een als die van mij wel eens gespeeld? Wat vond je van die frets dan? Ik vind ze behoorlijk hoog,misschien geen stoeprand maar toch behoorlijk.

We gaan wel weer zien waarmee je op de proppen komt

Orpheo
22 januari 2009, 10:49
Ah je bent er dus uit! Dat is mooi dan kun je je nu gaan concentreren op de verfraaing van je gitaar. Heb je zo een als die van mij wel eens gespeeld? Wat vond je van die frets dan? Ik vind ze behoorlijk hoog,misschien geen stoeprand maar toch behoorlijk.

We gaan wel weer zien waarmee je op de proppen komt

ik vond ze eigenlijk nog wat aan de lage kant :chicken: het mocht wat hoger, maar was nog wel net ok.

Ibanez666
22 januari 2009, 11:32
als je zoveel problemen hebt met bepaalde gitaren is het dan misschien een idee om eens naar je speelwijze te kijken? Problemen zoals jij beschrijft heb ik nooit eerder gehoord namelijk.

Orpheo
22 januari 2009, 11:56
als je zoveel problemen hebt met bepaalde gitaren is het dan misschien een idee om eens naar je speelwijze te kijken? Problemen zoals jij beschrijft heb ik nooit eerder gehoord namelijk.

nja, tis misschien wel logisch? ik speel redelijk snel, veel hoge bends, en met lage frets gaat benden gewoon klote, en snel spelen helemaal. voor bluesy dingen is 't lekker, en voor slag ook, maar ik ga geen 1500 a 2000 euro neerleggen voor een gitaar voor slechts slag. Daarnaast, de keren dat ik les heb gehad, was er qua techniek niet iets mis met mijn frethand (het commentaar op mijn slaghand was dat ik te hard aan sla, maar daar heb ik dikke frets voor, en het levert mij mijn sound op, de sound die ik hebben wil, en ik ga niet het dus anders doen met m'n rechterhand om maar te voldoen aan 'de norm').

als ik bend met lage frets, heb ik gewoon (te) weinig controle over de snaar, en springt de snaar tussen m'n nagel en vinger, en dat is gewoon zwaar arelaxed. ik vind superjumbo's gewoon lekkerder. lekker hoog en breed.

Ibanez666
22 januari 2009, 12:10
nja, tis misschien wel logisch? ik speel redelijk snel, veel hoge bends, en met lage frets gaat benden gewoon klote, en snel spelen helemaal. voor bluesy dingen is 't lekker, en voor slag ook, maar ik ga geen 1500 a 2000 euro neerleggen voor een gitaar voor slechts slag. Daarnaast, de keren dat ik les heb gehad, was er qua techniek niet iets mis met mijn frethand (het commentaar op mijn slaghand was dat ik te hard aan sla, maar daar heb ik dikke frets voor, en het levert mij mijn sound op, de sound die ik hebben wil, en ik ga niet het dus anders doen met m'n rechterhand om maar te voldoen aan 'de norm').

als ik bend met lage frets, heb ik gewoon (te) weinig controle over de snaar, en springt de snaar tussen m'n nagel en vinger, en dat is gewoon zwaar arelaxed. ik vind superjumbo's gewoon lekkerder. lekker hoog en breed.

Sja, "norm" als de norm is om geen last te hebben tijdens het spelen op welke gitaar dan ook, dan zou ik die norm niet zo maar naast me neerleggen.

JimiDylan
22 januari 2009, 12:22
Welke frets hebben jouw Warmoths Orpheo?
Mijn strat heeft namelijk Medium Jumbo's, die gaan echt lekker. Speel ook heel veel bends en redelijk op tempo, met een setje .12 erop in Eb. Maar heb ook nog nooit die problemen gehad. Wat voor frets heeft die custom dan eigenlijk?

Orpheo
22 januari 2009, 12:27
Sja, "norm" als de norm is om geen last te hebben tijdens het spelen op welke gitaar dan ook, dan zou ik die norm niet zo maar naast me neerleggen.

ik leg die norm wel naast me neer. Ik ga niet spelen op een gitaar die me pijn doet, zo simpel. ik ken genoeg gasten die niet willen spelen op hoog of juist lage frets omdat t onprettig is. Simpel voorbeeld, Robert Fripp wil superlage frets, omdat ie daar het best mee kan spelen. hoog vindt hij vervelend en onprettig. ik vind laag ook vervelend en onprettig. Hij kan geen controle uitoefenen met hoog, ik niet met laag. ik speel met 010 en 011 en 012, vanwege de tone. ik ga niet met 009 of 008 spelen, omdat ik dan meer controle heb.

daarnaast, heb jij ooit een gitarist gezien die heavy metal speelt, dus snel speelt of wil spelen, met lage frets? ik niet. rara, waarom nou toch...

maar goed, de frets op dat ding zijn echt HEEL laag. mijn schuifmaat geeft aan: 0,5 millimeter. ik speel het liefst met minstens 1,3 millimeter...

Orpheo
22 januari 2009, 12:31
Welke frets hebben jouw Warmoths Orpheo?
Mijn strat heeft namelijk Medium Jumbo's, die gaan echt lekker. Speel ook heel veel bends en redelijk op tempo, met een setje .12 erop in Eb. Maar heb ook nog nooit die problemen gehad. Wat voor frets heeft die custom dan eigenlijk?

uhm, 2 van mijn warmoths hebben bassfrets :chicken: en die vind ik het lekkerst spelen. bijna 2 mm hoog en bijna 3mm breed...die goldflake custom heeft frets van bijna 0,5 millimeter, daar omtrent. dat is echt te laag voor mij. de ondergrens voor mij is 1,12 millimeter (6105dunlop dus, maar mijn favo is 6100 of 6101 superjumbo fret).

Ibanez666
22 januari 2009, 12:37
daarnaast, heb jij ooit een gitarist gezien die heavy metal speelt, dus snel speelt of wil spelen, met lage frets? ik niet. rara, waarom nou toch...

In de 20 jaar dat ik heavy metal, dus snel, heb gespeeld op misschien wel 20 verschillende (van mij en vrienden) gitaren, heb ik nooit problemen gehad met wat dan ook. Tuurlijk speelt de ene gitaar lekkerder dan de andere, maar problemen: nee
Maar als jij het probleem op jouw manier op wil lossen is dat geen probleem hoor, ik zou het zelf alleen anders aanpakken. Wat is er nou fijner dan een willekeurig gitaartje pakken en ff lekker zonder problemen uit je dak te gaan??

JimiDylan
22 januari 2009, 12:54
uhm, 2 van mijn warmoths hebben bassfrets :chicken: en die vind ik het lekkerst spelen. bijna 2 mm hoog en bijna 3mm breed...die goldflake custom heeft frets van bijna 0,5 millimeter, daar omtrent. dat is echt te laag voor mij. de ondergrens voor mij is 1,12 millimeter (6105dunlop dus, maar mijn favo is 6100 of 6101 superjumbo fret).

Tja dan lijkt het me vrij simpel. Of inderdaad de Custom met refret, of het andere. En met die keuze kunnen wij jou niet helpen, dat zal je zelf moeten doen.

@Ibanez666, ik heb hetzelfde, hoge frets vind ik fijner, maar ik heb nog nooit problemen gehad met wat voor gitaar/frets dan ook.

Lexvandoef
22 januari 2009, 12:56
Ik ben het ook met Ibanezje eens, maar goed, het is jouw keuze.

Trouwens, even een beetje offtopic, waarom dan nog 2 lp's erbij? Heb je niet genoeg aan de rest van je lp's? Wat kunnen die andere 2 wel wat die andere niet kunnen, bedoel ik. :)

Ibanez666
22 januari 2009, 13:02
@Ibanez666, ik heb hetzelfde, hoge frets vind ik fijner, maar ik heb nog nooit problemen gehad met wat voor gitaar/frets dan ook.

Tuurlijk is het een fijner dan het ander, maar problemen zoals Orpheo vind ik niet normaal. Ik zou meer focussen op mijn techniek dan al al mn energie steken in het vinden van gitaren die me geen pijn doen. Ik bedoel, techniek heb altijd bij je, gitaren komen en gaan...

Orpheo
22 januari 2009, 13:05
In de 20 jaar dat ik heavy metal, dus snel, heb gespeeld op misschien wel 20 verschillende (van mij en vrienden) gitaren, heb ik nooit problemen gehad met wat dan ook. Tuurlijk speelt de ene gitaar lekkerder dan de andere, maar problemen: nee
Maar als jij het probleem op jouw manier op wil lossen is dat geen probleem hoor, ik zou het zelf alleen anders aanpakken. Wat is er nou fijner dan een willekeurig gitaartje pakken en ff lekker zonder problemen uit je dak te gaan??

tja, ik kan heus wel uit mijn dak gaan met iedere gitaar, maar ik krijg echt geen set van 3 uur gespeeld op mijn ouwe custom of die goldflake. gaat gewoon niet. niet eens omdat ie zwaar is, dat is geen probleem. nee, omdat ie gewoon kut speelt :seriousf: ik heb geen 20 verschillende gitaren geprobeerd, eerder 200, misschien nog wel meer. Ik heb denk ik bijna 40 gitaren gehad, uiteenlopend van les pauls tot jazzbakken. upperfretacces, weinig gewicht... leuk meegenomen. maar lage frets is altijd n reden geweest om ze weg te doen, merk ik nu ik er wat langer over nadenk. ik krijg gewoon niet het hoogste rendement eruit. is dat dan een goede reden? ik ga niet een instrument kopen of bespelen waar ik niet alles uit kan halen, of waardoor ik niet alles uit mezelf kan halen, vanwege redenen. ongeacht de reden. Het is geld dat ik uit moet geven voor de gitaar. En het is niet effe een tientje. het is niet alsof ik een appel bij de groenteboer koop. dunne hals; kan ik ook niet mee leven. krijg ik krampen in m'n frethand. ondanks alle trucjes proberen die in the book staan hiervoor, het helpt niet. duim over, duim onder, ademhalingstechnieken. t helpt geen reet. mijn hand is te groot voor de meest halzen.

Orpheo
22 januari 2009, 13:09
Ik ben het ook met Ibanezje eens, maar goed, het is jouw keuze.

Trouwens, even een beetje offtopic, waarom dan nog 2 lp's erbij? Heb je niet genoeg aan de rest van je lp's? Wat kunnen die andere 2 wel wat die andere niet kunnen, bedoel ik. :)

tis net als macwilliams had; ik heb pups (en wil een setje hebben) maar heb er geen gitaar voor ;) en ik voel er weinig voor om pups uit andere gitaren te halen voor dat setje.

zoals gezegd, het zit 'm niet in techniek, maar in voorkeur en gemak. ik moet, als ik speel op een instrument met lage frets, teveel concentreren dat m'n vinger in de goeie hoek zit, zodat die snaar niet een kant op gaat die ik niet wil. dat is gewoon niet de bedoeling! ik wil me concentreren op het spelen, op het maken van (mooie) muziek, op de noten, op het gevoel dat ik erin wil leggen. niet op een freakin fret die me in de weg zit.


volgens mij begrijpen jullie niet echt wat ik bedoel... Vulvasonic zei zoiets als 'nieuwe gitaar nodigt uit tot nieuwe speeltechnieken en nieuwe inzichten en nieuwe inspiratie'. de enige inspiratie die ik er van krijg is pure frustratie. dat dat ding niet doet wat ik wil, of dat ik er teveel moeite in moet steken. ik wil me focussen op andere technieken, technieken die mijn spel leuker maken, die het spelen leuker maken. niet die ervoor zorgen dat een gitaar bespeelbaar is?!

Orpheo
22 januari 2009, 13:10
Tuurlijk is het een fijner dan het ander, maar problemen zoals Orpheo vind ik niet normaal. Ik zou meer focussen op mijn techniek dan al al mn energie steken in het vinden van gitaren die me geen pijn doen. Ik bedoel, techniek heb altijd bij je, gitaren komen en gaan...

dit is overtrokken. het gebeurt heel zelden dat er een gitaar is die pijn doet. het zijn vooral ouwe gitaren die tig keer gevlakt zijn, zoals deze, en wat in me opkomt, de firebird van ieme en zijn goldtop... die goldtop vooral, goddamn, een hel was dat voor mij. klinkt als een zonnetje hoor, maar die frets...en dan heeft de goldflake custom dus NOG lagere frets... de mensen die op de meeting waren en dat ding getest hebben zullen wel een idee hebben denk ik, van wat voor frets 't zijn.

Ibanez666
22 januari 2009, 13:13
tja, ik kan heus wel uit mijn dak gaan met iedere gitaar, maar ik krijg echt geen set van 3 uur gespeeld op mijn ouwe custom of die goldflake. gaat gewoon niet. niet eens omdat ie zwaar is, dat is geen probleem. nee, omdat ie gewoon kut speelt :seriousf: ik heb geen 20 verschillende gitaren geprobeerd, eerder 200, misschien nog wel meer. Ik heb denk ik bijna 40 gitaren gehad, uiteenlopend van les pauls tot jazzbakken. upperfretacces, weinig gewicht... leuk meegenomen. maar lage frets is altijd n reden geweest om ze weg te doen, merk ik nu ik er wat langer over nadenk. ik krijg gewoon niet het hoogste rendement eruit. is dat dan een goede reden? ik ga niet een instrument kopen of bespelen waar ik niet alles uit kan halen, of waardoor ik niet alles uit mezelf kan halen, vanwege redenen. ongeacht de reden. Het is geld dat ik uit moet geven voor de gitaar. En het is niet effe een tientje. het is niet alsof ik een appel bij de groenteboer koop. dunne hals; kan ik ook niet mee leven. krijg ik krampen in m'n frethand. ondanks alle trucjes proberen die in the book staan hiervoor, het helpt niet. duim over, duim onder, ademhalingstechnieken. t helpt geen reet. mijn hand is te groot voor de meest halzen.

Ik veroordeel je ook niet in je keuze, maar het lijkt erop dat je een van de weinigen, zo niet enige hier bent die er zoveel last van heeft, dan ligt de meest voor de hand liggende oplossing volgens mij bij jezelf. Ik ben er van overtuigd dat bij een goede techniek, geen enkele gitaar pijn hoeft te doen, bij welke vorm of groote van de hand dan ook.

Volgens mij vind je het ook gewoon leuk om zo te zoeken naar plankjes en houtjes dat je daarom misschien wel je techniek niet wilt aanpassen ;)

Ibanez666
22 januari 2009, 13:17
zoals gezegd, het zit 'm niet in techniek, maar in voorkeur en gemak. ik moet, als ik speel op een instrument met lage frets, teveel concentreren dat m'n vinger in de goeie hoek zit, zodat die snaar niet een kant op gaat die ik niet wil. dat is gewoon niet de bedoeling!

Hier geef je het al aan: gemak(zucht) je finger in een goede hoek krijgen kost misschien nog veel moeite, maar als je het maar vaak genoeg doet, dan gaat het op een gegeven moment vanzelf. Das het mooie van gitaarspelen, je herhaald dingetjes keer op keer totdat ze vanzelf gaan. :)

macwilliams
22 januari 2009, 13:21
Dikke nek met jumbofrets en dan de hele nek scaloped??
Ik dacht van ik gooi het er eens uit :/

Orpheo
22 januari 2009, 13:44
Dikke nek met jumbofrets en dan de hele nek scaloped??
Ik dacht van ik gooi het er eens uit :/

nee scalloped vind ik niet prettig ;)

@ ibanez: ja maar kijk, ik heb vrij weinig tijd. ik ga niet mijn kostbare tijd steken in iets dat veel simpeler op te lossen is. het is geen struikelblok.

maar dat JIJ 't weinig hoort, wil niet zeggen dat het er niet is, of niet bestaat. mensen zoeken altijd naar een lichte gitaar, vaak vindt men hoge frets niks... nou ik ben precies daar het tegenovergstelde van. geef mij maar massa en treinsporen als frets.

Ibanez666
22 januari 2009, 13:50
het is geen struikelblok.

Volgens mij ben je juist om deze reden dit topic begonnen


maar dat JIJ 't weinig hoort, wil niet zeggen dat het er niet is, of niet bestaat. mensen zoeken altijd naar een lichte gitaar, vaak vindt men hoge frets niks... nou ik ben precies daar het tegenovergstelde van. geef mij maar massa en treinsporen als frets.

Heb nooit beweert dat het niet bestaat, ben alleen van mening dat het te verhelpen is. Maar goed, het is duidelijk dat jij je keuze hebt gemaakt en dat is je goed recht. En blijkbaar heb je op het moment nog de financiele middelen om het zo op te lossen, dus ik zou zeggen: doe wat je doen moet :)

FruscianteFan
22 januari 2009, 13:53
maar dat JIJ 't weinig hoort, wil niet zeggen dat het er niet is, of niet bestaat. mensen zoeken altijd naar een lichte gitaar, vaak vindt men hoge frets niks... nou ik ben precies daar het tegenovergstelde van. geef mij maar massa en treinsporen als frets.Veel mensen maken er ook niet zo'n ontzettend punt van als een gitaar niet lekker speelt. Dan maar een andere gitaar, of dan maar wat harder werken.

Van mij mag je, maar een topic openen waarin je zegt dat je op een gitaar niet kúnt spelen, en dat je haar toch zo graag wilt? Je kunt er nu eenmaal niet op spelen, 'hard werken' om er op te leren spelen vind je zonde van je tijd (is het wellicht ook, dat kan ik uiteraard niet beoordelen), dan gaat het verhaal toch over?

Ik bedoel maar, je had ook in een ander draadje kunnen zeggen dat je deze bewust Les Paul graag had willen terugkopen als ze beter bespeelbaar was.

Ik keur het niet af (en als ik het zou afkeuren, wat zou het?). Maar vind je het gek dat als je van de daken schreeuwt dat je niet kúnt spelen op gitaren met lage frets, dat mensen dan zeggen dat je misschien wat aan je techniek kunt doen?

Lexvandoef
22 januari 2009, 13:57
tis net als macwilliams had; ik heb pups (en wil een setje hebben) maar heb er geen gitaar voor ;) en ik voel er weinig voor om pups uit andere gitaren te halen voor dat setje.

Ah oke :). Maar dan nog even een andere vraag he, ben jij ooit weleens tevreden met je gitaren dan? Het lijkt mij niet, aangezien je iedere keer toch weer verder zoekt.

Om even van mezelf uit te gaan, ik heb nu 4 bescheiden gitaren waarvan ik kan zeggen dat die mijn 200% liggen en ik blijf die dus ook nog wel even een tijdje bespelen zonder dat ik echt iets anders nodig hebt. Dat vind ik zelf eigenlijk wel een geruststellende gedachte. :)

Ibanez666
22 januari 2009, 14:01
Om even van mezelf uit te gaan, ik heb nu 4 bescheiden gitaren waarvan ik kan zeggen dat die mijn 200% liggen en ik blijf die dus ook nog wel even een tijdje bespelen zonder dat ik echt iets anders nodig hebt. Dat vind ik zelf eigenlijk wel een geruststellende gedachte. :)


dan kunnen we elkaar de hand geven :)

http://img206.imageshack.us/img206/1978/dsci4478va3.jpg

Lexvandoef
22 januari 2009, 14:17
dan kunnen we elkaar de hand geven :)

Disclaimer:
Wat trouwens niet wil zeggen dat ik nooit meer gitaren ga kopen ;), maar het hoeft in elk geval voor mezelf niet meer. :)

Ibanez666
22 januari 2009, 14:18
Disclaimer:
Wat trouwens niet wil zeggen dat ik nooit meer gitaren ga kopen ;),

ach was er dan al een noodzaak voor nummer 2, 3 en 4? We hebben toch geen reden nodig? ;)

Lexvandoef
22 januari 2009, 14:27
ach was er dan al een noodzaak voor nummer 2, 3 en 4? We hebben toch geen reden nodig? ;)

haha, believe it or not maar die hadden echt redenen ;)

Ik woon op kamer en ga zo af en toe naar mijn ouders toe (werken oa) en ben nogal dus heb gewoon in elk huis een Fender en Gibson staan. :seriousf:

Ibanez666
22 januari 2009, 14:29
haha, believe it or not maar die hadden echt redenen ;)

Ik woon op kamer en ga zo af en toe naar mijn ouders toe (werken oa) en ben nogal dus heb gewoon in elk huis een Fender en Gibson staan. :seriousf:


haha, maar das geen echte noodzaak, dat is ..... (ontbrekende woordje in je zin tussen ben en nogal)

Lexvandoef
22 januari 2009, 15:06
haha, maar das geen echte noodzaak, dat is ..... (ontbrekende woordje in je zin tussen ben en nogal)

haha, oh, ben nogal lui ;).

Orpheo
22 januari 2009, 15:21
@lex:

ik ben tevreden met hoe de gitaren zijn, maar niet met wat ik heb ;) ik wil gewoon 'meer'. ik wil meer soorten sounds, meer mogelijkheden. en daarnaast... ik vind ze gewoon mooi, thats it :)

jimihattricks
22 januari 2009, 15:54
@lex:

ik ben tevreden met hoe de gitaren zijn, maar niet met wat ik heb ;) ik wil gewoon 'meer'. ik wil meer soorten sounds, meer mogelijkheden. en daarnaast... ik vind ze gewoon mooi, thats it :)

mss moet je es een strat kopen ;)

btw, lage onbespeelbare frets heeft imo ook iets met afstellen te maken (actie wat hoger zetten)? maar dat is natuurlijk een open deur en wsl is die ook al eerder in deze thread ingetrapt (niet helemaal gelezen)

Orpheo
22 januari 2009, 16:49
mss moet je es een strat kopen ;)

btw, lage onbespeelbare frets heeft imo ook iets met afstellen te maken (actie wat hoger zetten)? maar dat is natuurlijk een open deur en wsl is die ook al eerder in deze thread ingetrapt (niet helemaal gelezen)

oh een strat... daar voel ik me zo onprettig bij. een tele gaat nog NET, maar een strat...? nee liever niet.

maar hoge actie, lage actie, alles geprobeerd, maar het was hopeloos.

Daan_B
22 januari 2009, 17:56
oh een strat... daar voel ik me zo onprettig bij. een tele gaat nog NET, maar een strat...? nee liever niet.

maar hoge actie, lage actie, alles geprobeerd, maar het was hopeloos.

SG dan? misschien de ES339, een LP en ES in een!?

Ik had ook eens een LP, mooie gitaar, mooie sound, vond hem alleen kut spelen.
Later nog eens eentje gekocht, weer hetzelfde.
Misschien moet je een Warmoth laten maken met een beetje jou specs en die van een custom, zodat je een fijn spelende custom krijgt!?

Saf
22 januari 2009, 18:04
Misschien moet je een Warmoth laten maken met een beetje jou specs en die van een custom, zodat je een fijn spelende custom krijgt!?

Dit is een grapje? Orph is zo ongeveer de ongekroonde warmoth koning!

Overigens snap ik die discussie over wel of niet je techniek aanpassen niet echt. Het maakt mij inziens niet uit. Waarom je iets minder vind spelen maar het voor je gevoel om welke reden dan ook minder speelt. Als orpheo die lage frets niet zo fijn of zelfs kut vind spelen tegenover hogere frets dan is het zijn gevoel. Dat, dat te maken zou kunnen hebben met zijn techniek dat weet hij hoogstwaarschijnlijk ook wel. De vraag is alleen wil je jouw techniek ervoor aanpassen, wil je jouw manier van spelen wel veranderen?

Kies gewoon die gitaar die je het fijnst vind spelen!

Daan_B
22 januari 2009, 19:06
Dit is een grapje? Orph is zo ongeveer de ongekroonde warmoth koning!

Haha ja, daarom juist:)!
Misschien was het wel een goed idee:satisfie:.

Saf
22 januari 2009, 19:07
dat had ik al gedacht

Orpheo
22 januari 2009, 19:24
es339: cutout is dusdanig dat ik er niet in kom met mijn hand. warmoth: al gedaan, en ze hebben hun prijzen verhoogd, gaat dus ook niet door.

Nee, ik heb een leuke LP gezien op marktplaats die ik morgen op ga halen als 't effe meezit. hij is gewoon spotgoedkoop! En dan haal ik later zo'n studio faded op. lang leve inleg, raw looks, raw pickups.

pannekoek
22 januari 2009, 19:31
waarom zou je eigenlijk een les paul erbij kopen? wat voegt een studio faded, studio bfg of custom toe?

Orpheo
22 januari 2009, 19:34
waarom zou je eigenlijk een les paul erbij kopen? wat voegt een studio faded, studio bfg of custom toe?

meer toneopties. ik wil die pups heel graag horen en proberen, maar goed, daar heb je een gitaar voor nodig he...

macwilliams
22 januari 2009, 19:47
meer toneopties. ik wil die pups heel graag horen en proberen, maar goed, daar heb je een gitaar voor nodig he...


Dat op z'n minst

Maar je hebt er een op MP gezien die spotgoedkoop is. Er staan er 2 van €500,- een in weesp en een in harlingen. Die in harlingen is van een forum lid genaamd frekie die hem zelf vorig jaar heeft gekocht voor €350


is het deze soms? (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103629)

Orpheo
22 januari 2009, 19:57
Dat op z'n minst

Maar je hebt er een op MP gezien die spotgoedkoop is. Er staan er 2 van €500,- een in weesp en een in harlingen. Die in harlingen is van een forum lid genaamd frekie die hem zelf vorig jaar heeft gekocht voor €350


is het deze soms? (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103629)

die van frekie. die ene in weesp heb ik gemaild, maar hij wil totaaaaal niet reageren, en die van frekie is lekker kaal en simpel. ik weet dat hij er heel weinig voor betaald heeft, maar hij heeft er ook flink wat werk in gestoken. ook als je t verhaal niet had geweten, was ie dat heus wel waard lijkt mij zo.

macwilliams
22 januari 2009, 20:05
die van frekie. die ene in weesp heb ik gemaild, maar hij wil totaaaaal niet reageren, en die van frekie is lekker kaal en simpel. ik weet dat hij er heel weinig voor betaald heeft, maar hij heeft er ook flink wat werk in gestoken. ook als je t verhaal niet had geweten, was ie dat heus wel waard lijkt mij zo.

Dan weet je niet hoeveel mazzel je hebt.....
Hij is je gegund :sneaky:

Orpheo
22 januari 2009, 20:06
Dan weet je niet hoeveel mazzel je hebt.....
Hij is je gegund :sneaky:

oh wow, dank je :) ik dacht dat je zou zeggen, idiooot miskooooop! :P


(en ja, de studio faded KOMT ER!!!!! ik wil 'm ik wil 'm ik wil 'm! ik vind die mahonie top gewoon ronduit geil! en die tone....mjammjammjam!)

macwilliams
22 januari 2009, 20:14
oh wow, dank je :) ik dacht dat je zou zeggen, idiooot miskooooop! :P


(en ja, de studio faded KOMT ER!!!!! ik wil 'm ik wil 'm ik wil 'm! ik vind die mahonie top gewoon ronduit geil! en die tone....mjammjammjam!)

Dat zou mij een mindere man maken. Ik weet hoe een studio met ebben kan klinken en spelen. Dit gaat je niet tegenvallen, zeker niet!!

Maar jij hield toch niet van lage frets? Ik wil je de pret niet bederven maar die '90 studio's hebben naar jouw maatstaven wel heel lage frets hoor. Zeker in vergelijk met mijn worn brown, die heeft tov die ander stoepranden.

Maar goed ik hoop voor jou dat dit het helemaal word, zo niet pm me even want dan haal ik hem wel op..:)

Eerlijk gezegd hoop ik dat je hem helemaal te gek vind...Een ordinaire studio wie had datte gedacht :seriousf:

succes

Orpheo
22 januari 2009, 20:17
Dat zou mij een mindere man maken. Ik weet hoe een studio met ebben kan klinken en spelen. Dit gaat je niet tegenvallen, zeker niet!!

Maar jij hield toch niet van lage frets? Ik wil je de pret niet bederven maar die '90 studio's hebben naar jouw maatstaven wel heel lage frets hoor. Zeker in vergelijk met mijn worn brown, die heeft tov die ander stoepranden.

Maar goed ik hoop voor jou dat dit het helemaal word, zo niet pm me even want dan haal ik hem wel op..:)

Eerlijk gezegd hoop ik dat je hem helemaal te gek vind...Een ordinaire studio wie had datte gedacht :seriousf:

succes

ik heb Frekie gebeld al, en volgens hem zijn de frets redelijk goed te doen. Ik heb al een '94 centennial year studio, en die frets zijn nog goed te doen. maar het is allicht hoger dan de gouden custom of mijn zwarte custom.


en ebben-toets studio's.... damn te gek. ik heb er ook een, en nog een backup ernaast kan nooit kwaad. ik zei toch al, ik doe alles in tweeen ;)

macwilliams
22 januari 2009, 20:34
Ik was even vergeten dat je al een shitload aan lp's hebt. Zeg ik ook nog dat ik je hem wel gun, en je haalt ook nog een faded erbij... Damn ik denk dat ik nu maar in de auto spring richting frekie.


Jongens tot morgen.

Orpheo
22 januari 2009, 20:54
Ik was even vergeten dat je al een shitload aan lp's hebt. Zeg ik ook nog dat ik je hem wel gun, en je haalt ook nog een faded erbij... Damn ik denk dat ik nu maar in de auto spring richting frekie.


Jongens tot morgen.

ghehe. en ik denken dat je 't niet kon vergeten als je mijn posts+sig ziet? ;)

sjaak1990
23 januari 2009, 20:28
als je zoveel problemen hebt met bepaalde gitaren is het dan misschien een idee om eens naar je speelwijze te kijken? Problemen zoals jij beschrijft heb ik nooit eerder gehoord namelijk.

Sommige mensen kunnen niet met dunne halzen spelen, hoor je vaker. Frets heb ik ook nooit eerder zo extreem gehoord maar het kan natuurlijk wel :)
Je zou bijna denken dat een scalloped fretboard zou helpen, dan schuur je niet meer je vingers enzo.

En trouwens, nu je die 2 mooie custom builds krijg, heb je dit dan nog nodig? Ze lijken me toch wel wat minder qua kwaliteit.

Orpheo
23 januari 2009, 21:24
Hebjunnumall?

Niet zover ik weet. Wel heb ik n te gekke gibson lp studio!!! Klinkt en speelt te gek. Fretwerk is ook precies hoe ik t hebben wil. Het was een flinke trip, maar zeker de moeite waard. Met een beetje geluk komt morgen deel 2 van het gitarenavontuur. Ik ben nu bij mijn vriendin, kan dus geen fotos maken. Komt morgen.

cas121
24 januari 2009, 03:25
Was dat die gestripte lp studio? Tof om eens te zien. Heb ook lang met het idee gespeeld om een LP studio erbij te scoren om hem vervolgens van de lak te ontdoen in de hoop dat er een mooie top onder schuil gaat.

Orpheo
24 januari 2009, 12:39
Was dat die gestripte lp studio? Tof om eens te zien. Heb ook lang met het idee gespeeld om een LP studio erbij te scoren om hem vervolgens van de lak te ontdoen in de hoop dat er een mooie top onder schuil gaat.

jep, de gestripte :) klinkt zo ongelooflijk lekker, en speelt nog geweldig ook! de grap is, hij klinkt als de goldflake custom, maar is dan een factor 'weet ik niet' goedkoper :P sterker nog, ik heb nog geld 'over'... foto's vanavond, en mocht het meezitten, de rest van het verhaal ook vanavond.

soup
24 januari 2009, 15:11
Hoeveel LP's heb je nu?

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er zo'n groot klankverschil tussen ze zijn.


Allemaal heel miniem maar precies toch voldoende om een nieuwe LP te kopen.

Orpheo
24 januari 2009, 18:01
Hoeveel LP's heb je nu?

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er zo'n groot klankverschil tussen ze zijn.


Allemaal heel miniem maar precies toch voldoende om een nieuwe LP te kopen.

ik heb er sinds vandaag uhm.... 12. nja officieel 13, maar die laatste staat bij mijn vriendin. Ik vind dat er enorm veel verschil tussen de sounds zit, en IK vind het de aankoop waard. ik ga voor mezelf, omdat ik 't leuk vind, fotootjes trekken, maar kan me voorstellen dat men ze niet hoeft/wil zien.

macwilliams
24 januari 2009, 18:07
klootzak...

Orpheo
24 januari 2009, 18:56
klootzak...

ghehehehehe

toneblo
24 januari 2009, 18:57
iedereen klinkt als een les paul op een les paul.......duh!:satisfie:

Orpheo
24 januari 2009, 19:35
iedereen klinkt als een les paul op een les paul.......duh!:satisfie:

moah, een les paul van walnoot klinkt niet als een les paul hoor..

Orpheo
24 januari 2009, 19:55
klootzak...

ghehe wil je zien wat ik dus voor je neus heb weggesnaaid? ;)

macwilliams
24 januari 2009, 20:20
ghehe wil je zien wat ik dus voor je neus heb weggesnaaid? ;)

Graag wil ik mooie duidelijke en gedetaileerde foto's zien van de gitaar die ik had kunnen kopen. Niet omdat ik ervan baal dat ik hem niet heb noch omdat ik je hem misgun. Ik wil graag goede foto's zien omdat ik benieuwd ben naar de tekening van het hout. Op het moment ben ik me aan het orienteren op ebay. Er staan daar ook nog wat studio's waarin ik geintereseerd zou kunnen zijn. Het gaat mij niet perse om het koopje maar om wat ik met de gitaar zelf ga doen. Geloof me als ik zeg iets met vuur...

Orpheo
24 januari 2009, 20:49
Graag wil ik mooie duidelijke en gedetaileerde foto's zien van de gitaar die ik had kunnen kopen. Niet omdat ik ervan baal dat ik hem niet heb noch omdat ik je hem misgun. Ik wil graag goede foto's zien omdat ik benieuwd ben naar de tekening van het hout. Op het moment ben ik me aan het orienteren op ebay. Er staan daar ook nog wat studio's waarin ik geintereseerd zou kunnen zijn. Het gaat mij niet perse om het koopje maar om wat ik met de gitaar zelf ga doen. Geloof me als ik zeg iets met vuur...

uhm, ok...? nou ja, hier komen dan foto's. En van de maple-top studio en van de mahonietop studio en de walnut LP.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07676.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07674.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07686.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07685.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07683.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07681.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07682.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07677.jpg

Orpheo
24 januari 2009, 20:50
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07666.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07667.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07669.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07671.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07679.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07680.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07680.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC07678.jpg