PDA

View Full Version : Gibson Guitar Case



Stewie
20 januari 2009, 20:48
Ik heb al 1 jaar een Gibson case, die ik bij mijn Studio kreeg :). Sinds vandaag is de basis van het handvat gebroken (ik weet niet uit welk materiaal het gemaakt is), het lederen stofje zit er wel nog rond, maar het ziet er niet echt uit. Laat ik dit handvat makkelijk repareren of koop ik iets nieuws/anders? (de 2 ijzeren ringetjes die het handvat met mijn case verbinden zitten ook lichtjes los)

Ik neem mijn gitaar namelijk 3 keer per week mee naar school (te voet, dan trein), en het handvat van mijn case doet vaak pijn aan mijn hand als ik hem een tijdje draag, mijn huid wordt helemaal ribbelig en vervelt er zelfs door :dontgeti:. Ik zie dat andere cases een confortabeler uitziend handvat hebben dan het mijne..


Hij ziet er uit als deze:
http://www.futurestyle.org/archives/images/g/gibson-case.jpg

Diggerz
24 januari 2009, 19:21
Ik heb ook zon gibson koffer en bij mij is het handvat ook al aardig versleten (maar nog niet kapot).
Bij mij bestaat het uit een soort rubberdraad waar het 'leer' omheen genaaid is.

Ik zou hem gewoon laten maken. Tot die tijd is ducttape misschien de oplossing?

guitarnijboer
25 januari 2009, 00:24
Alleen vervelend dat je dan iedere keer plakhandjes hebt... (weet ik uit ervaring)


Die handvaten zijn echt waardeloos! Ik heb hem in bruin bij een SG. Probeer een Gibson 'protector case' te bemachtigen dan ben je 30 jaar uit de zorgen. Dit zijn koffers waar zelfs je schoonmoeder op kan tapdansen zonder schade aan de gitaar!

bert k
25 januari 2009, 01:13
Dit is dus de electronica-afdeleng. Ik zet hem naar Zelfbouw.

gengar
25 januari 2009, 10:42
ik heb dezelfde koffer maar dan wel met een comfortabel hard plastic handvat. Misschien is het wat om zo'n handvat er op te zetten? Hoef je niet meteen een heel andere koffer te kopen, want die is verder wel ok vind ik.

gertgert
25 januari 2009, 18:22
..doet vaak pijn aan mijn hand als ik hem een tijdje draag, mijn huid wordt helemaal ribbelig en vervelt er zelfs door

arme jongen..

Ik zou een nieuwe gigbag kopen.
Geklooi met ducktape is niks waard. Als je kop breekt (en dat is helemaal niet ondenkbaar bij een gibson in een vallende koffer) ben je veel verder van huis.

Van een gigbag breekt nooit een handvat af, is handzamer, lichter, en kan je op je rug dragen.. Koffers zijn ondingen, vooral als je met OV reist.

cas121
25 januari 2009, 23:26
Ik denk dat een gibson in een vallende tas een heel stuk sneller een headcrack heeft dan een exemplaar in een koffer...

gertgert
26 januari 2009, 15:54
dat vraag ik me echt af.
ik heb al 18 jaar een levy gigbag en die is onverwoestbaar.
honderden keren meegenomen, veel optredens, en het betere gooi en smijtwerk in busjes.
De dikke voering van de hoes is schokabsorberend, veerkrachtig.
Als je een koffer laat vallen komt de klap m.i. directer door op de gitaar.
Je moet er natuurlijk niet boven op gaan staan, in dat geval is een koffer beter.
Maar topicstarter reist veel, en in dat geval zou ik een gigbag nemen.

(koffers of gigbagsmijten zou een leuke praktijktest kunnen zijn ;)

Stewie
26 januari 2009, 21:24
Hm ja.. Ik heb zelf een gigbag voor mijn jackson en mijn akoestische gitaar.
Mijn gibson is mijn juweeltje, en daarom wil ik hem in een hardcase..
Zijn er andere merken van hardcases die wel tegen hevig gebruik kunnen, of is het echt nodig dat ik een bag koop?


arme jongen..

Mijn handen krijgen soms zelf blaren door die koffer, ik overdrijf dus niet hé :).

Klaasj Vaak
26 januari 2009, 21:33
Ik denk dat een gibson in een vallende tas een heel stuk sneller een headcrack heeft dan een exemplaar in een koffer...

Je zou het zeggen, maar helaas is het niet zo weet ik uit ervaring. En er is ook maar weinig voor nodig als ie in een koffer zit...

gengar
26 januari 2009, 21:49
ik denk eerlijk gezegd dat het echt onzin is om te stellen dat een gigbag beter beschermt dan een koffer, MAAR ik heb het over een koffer die past. Dat wil dan ook zeggen dat de headstock helemaal nergens contact mee maakt en dat de body zodanig in de koffer past dat deze de gitaar opsluit zodat hij niet meer kan bewegen in de koffer. Een niet goed passende koffer biedt inderdaad minder bescherming tijdens beweging dan een dikke tas.
Als een gigbag betere bescheming zou bieden dan zouden de pro's deze ook gebruiken en dan zouden de dure gitaren in een gigbag geleverd worden.

Klaasj Vaak
26 januari 2009, 21:56
Die van mij zat als gegoten, maar helaas en tot twee keer toe...

cas121
26 januari 2009, 23:13
Erg jammer is dat. Toch hou ik meer vertrouwen in koffers, en dan met name de oude protector cases van gibson. Het zal toch niet voor niets zijn dat de meeste bezitters van originele 50's gibsons ze het liefste in een protectorcase vervoeren. Doe ik ook als ik met mn gitaren op pad ga (helaas echter geen 50's)

Een kennis van me, en tevens bezitter van een van mn ex-giteren (een witte sg special), baalde toch stevig toen deze omviel in de gigbag en er ongeveer in 2 stukken uit kwam..

Muzieknono
27 januari 2009, 06:51
Zegt denk ik meer over Gibson dan over een koffer of gigbag, hier in de muziekzaak komen ze ook om de haverklap binnen om gibsons te laten repareren met een gbroken headstock.
Mvgr. Dirk Jan :B

gengar
27 januari 2009, 10:06
ja dat is toch inderdaad een beetje een zwak punt van de gibson headstock ten opzichte van sommige andere (fender bijv.) Ik ben wel van mening dat het eigenlijk niet correct is om te stellen dat je een instument moet kunnen laten vallen zonder dat de headstock breekt, dat een stratje hier tegen kan is denk ik iets dat je als 'extra' krijgt en niet iets wat standaard is. Het is een instrument en zoals heel erg veel andere instrumenten moet je er ietwat voorzichtig mee omgaan.