PDA

View Full Version : Korte vraagje over line 6 toneport kb 37



gitaarhaantje
20 januari 2009, 18:58
Hoi allemaal,

Ik heb in het verleden ook al eens gepost omdat mijn toneport( toneport kraakt/ruist af en toe) niet naar behoren werkte..

Nu heb ik vandaag gebeld met de winkel waar ik em vandaan heb en die vertelden mij het volgende..

Omdat dit een interface is( in tegenstelling tot de podxt) moet ik bij het opnemen de buffer size vergroten en zodra ik ga afspelen/ mixen/ masteren of iets dergelijks de buffer size verkleinen..

Ik vond dit een raar verhaal daarom graag jullie mening hierover.
Zoals ik er naar kijk is meteen mijn vraag: bestaan er interfaces die dit probleem niet hebben?

Graag hoor ik van jullie.

Met vriendelijke groet,

Laurens

arcane
20 januari 2009, 19:06
Hou ook even dit topic in de gaten wat ik gestart heb. Zelfde soort probleem, misschien komt hier ook we de oplossing voor jou naar voren.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118652&highlight=toneport

gitaarhaantje
20 januari 2009, 19:19
Hou ook even dit topic in de gaten wat ik gestart heb. Zelfde soort probleem, misschien komt hier ook we de oplossing voor jou naar voren.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118652&highlight=toneport

Die had ik idd ook gelezen.. maar het verschil is denk ik, kom ik nu achter:

Als ik de koptelefoon aansluit hoor ik helemaal geen gekraak/ruis/plop of wat dan ook.. alleen via de speakers(analog outputs) dus wel....kan het dan nog wel met de buffer size te maken hebben...

harrie-beton
21 januari 2009, 10:36
Als je met een koptelefoon geen problemen hebt dan komt te storing inderdaad door het circuit dat de line out regelt... Weet je dat zeker?

gitaarhaantje
21 januari 2009, 13:18
Ja heel zeker..

Ik ben op dit moment met een 3d pakket(maya) bezig en als ik wat aan het renderen ben dan hoor ik af en toe gekraak, zodra ik de koptelefoon opzet hoor ik dat niet...

Moet er dan toch maar even mee terug gaan...

Lijkt me sterk dat mn versterker op eens kapot is..