PDA

View Full Version : AB switch bouwen



maarten
13 maart 2003, 19:07
ik heb een AB switch nodig (om gitaarsignaal van de ene naar de andere versterker te loodsen) maar ik heb er een gezien van morley en die was iets van 73 euro.
nou heb ik er net zelf een geknutseld (van oude taperecorderonderdelen en een simpele footswitch) maar dat ding knorde (als verwacht)als een gek. nou vraag ik me af hoe ik zoiets fatsoendelijk kan maken..
iemand tips? moet ik de bedrading als het waren shielden in het trapkastje??

alvast bedankt!!

maarten

bassopotmus
16 maart 2003, 21:46
of je kijk ff in de topic, zelf een A/b box bouwen. Ik maak er nu ook een, zal het wel posten als sie klaar is

maarten
16 maart 2003, 22:15
ik had het al gezien!
thnx!

sash
16 maart 2003, 22:27
Gebruik er in ieder geval goede onderdelen voor. Dik draad, DPDT switch, goede jacks.
Issie wel geaard?

maarten
16 maart 2003, 22:31
ik moet eerst eens alle onderdelen bij elkaar zien te krijgen..

aarden doe ik ook. ik heb het btw ook al geprobeerd met dun draad en die switch met drie pootjes. Het werkte goed, geen ruis niets, maar wel verlies van signaal. DUs nu effe de goede onderdelen verzamelen en dan moet t wel lukken

sash
16 maart 2003, 22:48
Cool! Ben benieuwd.
Ik ga er over een paar maanden eentje kopen met ledjes, want zonder ledjes lijkt het me nogal verwarrend.

EdJ
17 maart 2003, 15:13
Daarover gesproken:hoe zit `t met de zelfbouw Sash?

sash
18 maart 2003, 16:01
Moet nog steeds een paar onderdeeltjes halen haha, maar kheb d'r geen tijd voor jammergenoeg. Nogal druk met school en zit net in een nieuwe band, dus daar ben ik ook druk mee aan de gang. Dus het kan nog wel even duren voordat ie af is :sad:

bassopotmus
21 maart 2003, 10:44
Ow..ik pak er een zonder leds, wil em waarschijnlijk toch gebruiken als een tunermute..dus dan merk je vanzelf in welke mode je zit..en ik wil er een voor te schakelen tussen oefencombotje en mn stack, en dat merk je ook..

Nielsje
21 maart 2003, 11:28
Ik heb een keer prototype gemaakt van de schakeling, en ik ga op korte termijn een a/b/c schakeling maken volgens hetzelfde principe. en dan idd de laatste gebruiken als tuneruitgang, t kan allemaal wel mooi in zo'n bimbox ding geval, die van 9 euro nogwat...