PDA

View Full Version : HELP ik weet het niet meer



giax
20 januari 2009, 14:30
Hey mensen ik heb nu sinds 3 weken een hagel nieuwe roland 20 x CUBE

vind het geluid maar niet zo, zit zelf te denken deze weer weg te doen en een line 6, aan te schaffen wat raden jullie aan ik verwacht mijn 3 week oude xube voor 130 euro te verkopen en dan max120 bij te leggen voor een mooi 2dehandse versterker.

iWishmaster
20 januari 2009, 14:30
Wat vind je er niet zo aan? Wat voor een geluid zoek je?

HaroldA
20 januari 2009, 14:32
Terug gaan naar de winkel waar je 'm gekocht hebt, het verhaal uitleggen en andere versterkers testen en eventueel 1 meenemen.

Een versterker van 3 weken oud moet bijna de nieuwprijs opleveren bij terugbrengen/inruilen, zeker als je iets duurders terug koopt.

Wat 'mis' je trouwens aan je cube?

giax
20 januari 2009, 14:39
ja, ik heb dus een vintage v100 les paul model, ( ik heb een andere les paul model imitatie) geen vintage op een line 6 gehoord en die vond ik ja toch de line 6 stuk meer LES paul geluid geven, in mijn oren dan he ik speel pas sinds 3 weken, ( het geluid was voor mijn oren mooier.) ( mischien omdat alles digitaal omgezet word in een line 6)

HaroldA
20 januari 2009, 14:41
misschien omdat alles digitaal omgezet word in een line 6

Kijk: dat vind ik nou juist weer enorm lelijk, maar ieder z'n smaak!

giax
20 januari 2009, 14:53
ff met de verkoper gebels arons in oss

hij had erover dat ik met 100 euro bij leggen een 100watt fender ( gebruikte) versterker had staan , donderdag even proberen

HaroldA
20 januari 2009, 14:56
donderdag even proberen

Juist! de enige manier om er achter te komen wat je gaaf vind is door te proberen, veel proberen...

hole
20 januari 2009, 14:56
ja, ik heb dus een vintage v100 les paul model, ( ik heb een andere les paul model imitatie) geen vintage op een line 6 gehoord en die vond ik ja toch de line 6 stuk meer LES paul geluid geven, in mijn oren dan he ik speel pas sinds 3 weken, ( het geluid was voor mijn oren mooier.) ( mischien omdat alles digitaal omgezet word in een line 6)

Misschien dat het meer aan je gitaar ligt dan aan de versterker? Neem je gitaar en versterker een keer mee naar een winkel waar ze zo'n line6 bak hebben staan en probeer het uit.. je kunt ze dan naast elkaar testen en kijken wat je mooier vind klinken.

Ik hoop dat je eruit komt!

beetje laat, maar: welkom op het forum

giax
20 januari 2009, 15:06
fender performer 1000 ?? is dat wat :D

P.s kheb op me gitaar nog originele snaren heb nu XL 110 snar van een of ander merk thuis liggen ( zou dat voor geluid ook nog uitmaken ?

almarvk
20 januari 2009, 15:25
Wat voor jou het beste is, is iemand mee te nemen die verstand/ervaring heeft. Laat hem 's spelen op je huidige gitaar & versterker en als je toch naar een winkel gaat; neem hem/haar mee. Anders betaal je misschien te veel voor iets waar je niet op zit te wachten.

jonesd
20 januari 2009, 15:34
Performer 1000 is wel een hele leuke fender met een stevig scheurkanaal. Misschien wel de beste transistor fender ooit gemaakt...

Denk er wel aan dat die veel harder zal gaan dan je cube 20. De prijs heb ik geen idee van maar als die performer in goede staat is lijkt het mij een heel faire deal.

giax
20 januari 2009, 15:36
eerst iemand kennen hahaha

Kim Wilson
20 januari 2009, 15:37
Jaaa! De Performer is een superamp. Wel een typische dikke volle clean, weinig mids. Ik vond het geweldig, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar niet zo van houden. Het drivekanaal is idd errug goed. Daar zit een buis voor in de amp. Het is dus geen buizenamp, maar de preamp bevat een buis. Zeker een heel mooi ding. Testen dus!

giax
20 januari 2009, 23:05
mijne is verkocht nu zoektoch naar een ander

suggesties

Han S
20 januari 2009, 23:26
mijne is verkocht nu zoektoch naar een ander

suggesties

Naar welk geluid ben je op zoek, noem eens een song en artiest zodat de mensen hier weten naar welke geluiden je toe wilt. Een Marshall klinkt anders dan een Fender of een Line 6.

giax
21 januari 2009, 00:16
dit komt in de buurt, alleen wat voller beetje bluesie sounds

http://nl.youtube.com/watch?v=Hms9o70qiJU&feature=related

Han S
21 januari 2009, 00:27
Nou, welke amp dat is staat er boven en dat is deze:

http://www.fivestarmusic.com.au/WebRoot/whitelabel4/Shops/fivestarmusic/4802/F064/73FB/0579/ABEA/C0A8/D207/AACC/vox-ad50vt_002E_1.gif


Is dus een Vox. (http://www.dagexpress.com/incEngine/?product=1030198843)

giax
21 januari 2009, 12:59
Morgen ga ik testen

Hiwatt Maxwatt G100 , en een Korg AX-5G

iemand ervaring of suggesties opmerkingen ?

giax
21 januari 2009, 14:25
niemand ervaring :)

almarvk
21 januari 2009, 14:27
heb je al weer 's wat uitgeprobeerd, want ik ben nog steeds van mening dat het raar is dat je de Cube slecht vond... Dat is namelijk één van de beste versterkers in die prijsklasse.

Jeroen76
21 januari 2009, 14:30
Morgen ga ik testen

, en een Korg AX-5G

iemand ervaring of suggesties opmerkingen ?

Ik zou toch de ietsiepietsie duurdere korgs nemen, dit is een behoorlijk instapmodel. Iets meer richting AX 1000G ofzo. Dan heb je de betere samples.

Groetjes
Jeroen

giax
21 januari 2009, 14:31
ik ga vandaag proberen

Hiwatt Maxwatt G100 , en een Korg AX-5G

iemand ervaring of suggesties opmerkingen ? gelijk wat duurder heb budget van 300 euro .. ga in nijmegen bij guitars and amps proberen , omdat ik graag line6 wil hij mij dat niet aanrade dit als alternatief aanbied.


Houd er rekening mee speel pas 3 weken

almarvk
21 januari 2009, 14:36
Wil je aub iets normale zinsopbouw gebruiken? Zo kunnen we het amper lezen.


En voor de duizendste keer: neem iemand mee, bijvoorbeeld je vader. En probeer gewoon meerdere versterkers rustig uit. Staar je niet blind op één model.

Jeroen76
21 januari 2009, 15:11
Als je net drie weken speelt is het knap lastig om een goede Amp uit te kiezen. 2 opmerkingen;

1. Als jij een bepaald merk goed vind of mooi vind of uitgebreid of wat dan ook, koop die versterker dan.
2. zorg dat je iemand meeneemt die je kan laten horen wat de versterker kan. Als je zelf net speelt zul je geen strakke rifs en bends kunnen neerzetten en de Amp daar dus niet op beoordelen. Zorg er wel voor dat diegene niet je keus bepaald. Jou oren moeten de keus maken en niet je ogen, als je me begrijpt.

Veel luisterplezier bij de leukste zoektocht die er is,
Groetjes,
Jeroen

marter544
21 januari 2009, 15:53
Ga eerst eens aan de knoppen draaien van je Cube.. Daar is echt wel een goed geluid uit te halen dat in de buurt komt, of net zo, als op dat filmpje. Ik heb het idee dat je je cube heel raar afstelt als je er geen fatsoenlijk geluid uit krijgt. Die korg vind ik pure bagger, en een modeller-pedaal voor je cube, die ook een modeller is, gaat niet goed klinken. De Hiwatt is een fijn ding, maar ga je zeker geen bluesgeluid uit krijgen als op dat filmpje.

Kijk anders even hier (http://manuals.roland.be/Nederlands/CUBE20X_nl.pdf), en probeer de vintage crunch preset, met wat minder gain..

giax
21 januari 2009, 16:05
de cube is al weg verkocht gisteravond,

ik ga zo uit het werk bij winkel wat dingen uitproberen..

hole
21 januari 2009, 16:22
Veel luisterplezier bij de leukste zoektocht die er is,


..en die nooit ophoudt!

Jeroen76
21 januari 2009, 21:57
..en die nooit ophoudt!

Oh, jawel hoor. Als het geld op is dan is het op !!:seriousf:

giax
22 januari 2009, 09:33
Mag op slot heb nieuwe gear gekocht.. post zsm foto's:gitarist: