PDA

View Full Version : Twee-kanaals amp voor metal



iWishmaster
20 januari 2009, 11:07
Ik zit erover te denken om toch een 2e versterker erbij te gaan kopen. Ik speel veel rock, maar ook stevige metal. Ik heb nog geen enkele versterker gevonden die beide kan zoals ik dat wil. Nu speel ik in mijn metal-band op een Rivera Rake, met een tubescreamer ervoor voor extra gain en strakheid komt er een redelijke metal-sound uit. Ik ben ook op zoek naar een andere gitaar om dit nog wat te 'helpen', maar ik denk dat dit echt genoeg gaat zijn. Voor eigenlijk alle andere muziek die ik speel is de Rivera perfect, vandaar dat ik hem toch wel wil houden.

De amp mag ~1000 euro kosten (maar liever minder). Moet een goede, heldere clean (ook op hoog volume) hebben en een stevige metal-crunch die ik kan boosten met een tubescreamer oid voor een lead-sound. Qua geluid, richting metallica, maar liever met een tandje extra gain en moderner geluid, zoals bullet for my valentine (dual rectifier). Combo of top mag beide, maar liever een (50W) top zodat ik hem op mijn Bogner Cube kan gebruiken.

Het is misschien maar een GAS-aanval, maar ik kon zelf eigenlijk niet echt versterkers vinden die aan deze eisen voldoen, behalve misschien een Engl, maar daar houd ik helemaal niet van qua sound.

Marc Oblivian
20 januari 2009, 11:09
Single Rectifier
Fireball
Blackmore

Zoiets?
Edit: oeps...zie net dat je niet van de Engl sound houdt...
JCM 800? Maar daar is de clean weer wat minder van.
Oude Mesa combo?

Thom TK
20 januari 2009, 11:12
Laney GH50, GH100, VH100(r)...
Zeer veel goede verhalen over gehoord en ze zijn nieuw onder de 1000 (de GH-series zeker). Paul Gilbert en Opeth spelen er ook op trouwens.

edit: de GH50 lijkt me dan wel iets voor jou, als je toch 50watt zoekt. Nieuw eurootje of 700-800. Ik moet hem ook nog testen trouwens :p.
Hij heeft officieel geen twee kanalen geloof ik, maar een (foot)switchable gain zoals bij Engl het geval is. Voor de rest zit er wel een fx-loop op met een aantal goede opties.

Jimwoud
20 januari 2009, 11:23
Probeer toch eens die Engl Blackmore(als je hem al geprobeerd hebt, heb ik is niks gezegt). Heeft echt een goed clean en een goede metalsound.
Kijk ook eens naar een Laboga Mr Hector. Mesa Mark III misschien, alleen niet echt goed een clean én metal tegelijk uit te halen.

EDIT: Voor thuis kun je makkelijk over die Cube spelen. Live opzich ook wel, maar niet té hard zetten.

iWishmaster
20 januari 2009, 11:34
Single Rectifier
Fireball
Blackmore

Zoiets?

Mjah, single recto is te duur, Fire en Blackmore vond ik weinig aan. Blackmore metalsound? Vond ik meer iets voor hardrock op zn hoogst. Mijn Rivera heeft qua sound en voicing redelijk wat weg van een JCM800 vond ik (hoewel de marshall wel meer ballen heeft).

Overigens, bedenk ik me nu, zou een preamp ook een optie zijn (over de poweramp van mijn Rivera). Moet dan wel praktisch zijn in vervoer en bediening en nog steeds tweekanaals (ofwel: ik wil geen compleet rack gaan bouwen).

LP_CL
20 januari 2009, 11:37
Al eens aan de Orange rockerverb 50 gedacht?

HaroldA
20 januari 2009, 11:40
Laney GH50, GH100, VH100(r)...
Zeer veel goede verhalen over gehoord en ze zijn nieuw onder de 1000 (de GH-series zeker). Paul Gilbert en Opeth spelen er ook op trouwens.

Opeth speelt er niet op, ze staan er enkel voor de show. Ook op plaat is nooit een Laney gebruikt...

De Blackmore heeft een schitterend clean, maar het OD kanaal is om te janken (IMHO).

Is een Peavey 5150 niet iets voor jou? (zelf geen ervaring mee)

iWishmaster
20 januari 2009, 11:45
Opeth speelt er niet op, ze staan er enkel voor de show. Ook op plaat is nooit een Laney gebruikt...

De Blackmore heeft een schitterend clean, maar het OD kanaal is om te janken (IMHO).

Is een Peavey 5150 niet iets voor jou? (zelf geen ervaring mee)

5150 is zeker een optie, maar naar wat ik ervan gehoord heb is de clean weer niet geweldig. Staat al een tijdje op mijn testlijst, maar ze zijn niet zo heel makkelijk te vinden.

cazmodean
20 januari 2009, 11:45
Hehe, grappig ben zelf ook een beetje aan het rondkijken de laatste tijd. Heb wat youtube filmpjes bekeken en vond de Koch Powertone (weet niet of het de I of II was) en de Peavey Valveking wel erg kicken. Van de VK heb ik het cleane kanaal niet kunnen beluisteren. Ook nog even een sounclip van een Peavey XXX beluisterd, daarvan vond ik het clean een beetje metalig, maar het lead kanaal echt goed. Daarnaast twee weken geleden een aantal versterkers getest bij de muziekwinkel: Marshall JCM900 4100 head: zeer zeker niet mijn ding, een Marshall Vintage Modern combo: ook niet zo mijn ding en volgens mij niet echt voor metal en een Mesa F50 combo: goeie versterker, maar beetje weinig karakter vond ik.

iWishmaster
20 januari 2009, 11:51
Probeer toch eens die Engl Blackmore(als je hem al geprobeerd hebt, heb ik is niks gezegt). Heeft echt een goed clean en een goede metalsound.
Kijk ook eens naar een Laboga Mr Hector. Mesa Mark III misschien, alleen niet echt goed een clean én metal tegelijk uit te halen.

EDIT: Voor thuis kun je makkelijk over die Cube spelen. Live opzich ook wel, maar niet té hard zetten.

Heb even snel naar de Laboga Mr Hector geluisterd op youtube: de voicing staat me zeker wel aan, voor de rest kan ik er niet veel van zeggen op basis van youtube clipjes. Die gaat zeker wel op het testlijstje, hoewel ik 'em dan wel ergens tweedehands voor een zacht prijsje moet kunnen vinden..

skabouter
20 januari 2009, 11:51
zelf was ik niet kapot van de powertone II, hij doet zn werk goed, maar klinkt wat iel in de mix, en er zit weinig magic in......gewoon een goeie, maar steriele amp!

Als het iets meer mag kosten is mss de powerball een optie? Anders een Engl Fireball!
Mss zelfs een Engl Thunder? Opzich zit Engl en metal altijd wel goed! Mesa ook vaak!

pimmedoris
20 januari 2009, 11:51
klein beetje offtopic:
Waar speelt Opeth dan wel over? Op hun site staat bij equipment bij Mikael: Laney Amps. Bij Fredrik staat Marshall JVM. Ik vind hun sound wel altijd erg lekker, dus ik ben benieuwd...

iWishmaster
20 januari 2009, 11:58
zelf was ik niet kapot van de powertone II, hij doet zn werk goed, maar klinkt wat iel in de mix, en er zit weinig magic in......gewoon een goeie, maar steriele amp!

Als het iets meer mag kosten is mss de powerball een optie? Anders een Engl Fireball!
Mss zelfs een Engl Thunder? Opzich zit Engl en metal altijd wel goed! Mesa ook vaak!

Koch en Engl heb ik beide vele modellen van getest, maar ik heb er nooit echt wat aan gevonden eigenlijk. Doet wat het moet doen, maar te weinig karakter; niet zo mijn ding helaas.

Mesa zou kunnen, maar is in Europa gewoon te duur (past zeker niet binnen mn budget van 1000 euro), (tevens zijn ze nogal ingewikkeld, maar dat is te overzien).

skabouter
20 januari 2009, 12:01
als je goed bent met e-bay zou je es kunnen speuren naar een Framus Dragon....is mss wel te koop voor E1000! is wel een 3kanaals amp, maar what the heck, hij klinkt erg goed! (ik heb er 1)

marc_o
20 januari 2009, 12:06
Toch grappig dat wanneer de TS in de openingspost al schrijft dat hij niet van ENGL houdt en direct een hoop reacties komen dat hij zeker eens aan de ENGL moet.......kan er niemand lezen?

Probeer zeker eens een Marshall DSL, wat een on-Marshall goed clean heeft en een prima scheur in huis.

Verder zou je eens kunnen kijken of de Knucklehead Tré iets voor je is.....die gaat helemaal loos, en wanneer je je Rake goed zou kunnen verkopen is het de enige amp die je nodig hebt...of een Knucklehead reverb 3 kanaalsbeest.

HaroldA
20 januari 2009, 12:20
klein beetje offtopic:
Waar speelt Opeth dan wel over? Op hun site staat bij equipment bij Mikael: Laney Amps. Bij Fredrik staat Marshall JVM. Ik vind hun sound wel altijd erg lekker, dus ik ben benieuwd...

Mesa Mark IV en een gemodificeerde JVM op oversized een Mode Four cab en een die ik me niet kan herinneren.

Microfoons zijn eigenlijk altijd SM57 geweest.

Op Ghost Reveries is ook een POD gebruikt, maar daar had de engineer zo'n spijt van dat hij in de mix niet terug komt.

Thom TK
20 januari 2009, 12:26
Mesa Mark IV en een gemodificeerde JVM op oversized een Mode Four cab en een die ik me niet kan herinneren.

Microfoons zijn eigenlijk altijd SM57 geweest.

Op Ghost Reveries is ook een POD gebruikt, maar daar had de engineer zo'n spijt van dat hij in de mix niet terug komt.

Hmm ok. Ik heb ze live gezien met twee Laney stacks die leken te werken. Maar het zal met niets verbazen trouwens, komt wel vaker voor dat er achter de schermen over iets gespeeld wordt (letterlijk).

En toch vind ik Laney een optie voor de TS.

iWishmaster
20 januari 2009, 12:35
Toch grappig dat wanneer de TS in de openingspost al schrijft dat hij niet van ENGL houdt en direct een hoop reacties komen dat hij zeker eens aan de ENGL moet.......kan er niemand lezen?

Probeer zeker eens een Marshall DSL, wat een on-Marshall goed clean heeft en een prima scheur in huis.

Verder zou je eens kunnen kijken of de Knucklehead Tré iets voor je is.....die gaat helemaal loos, en wanneer je je Rake goed zou kunnen verkopen is het de enige amp die je nodig hebt...of een Knucklehead reverb 3 kanaalsbeest.

Marshall DSL heeft een vriend van mij: heeft toch te weinig echte (metal)scheur aan boord, en het clean blijft bij de DSL50 in ieder geval niet clean genoeg naar mijn mening, DSL100 schijnt beter te zijn.
Die knucklehead staat ook al een tijdje op het testprogramma trouwens, maar die is zover ik weet alleen aan de andere kant van Nederland te testen voor mij. Naar wat ik ervan hoor is het ongeveer de Rake, maar dan met een 3e extreem high gain kanaal ... Precies wat ik zoek dus. Nadeel vind ik datie toch weer 120W is, en ik dus hoe dan ook een groter cabinet (qua wattage) zal moeten kopen.

skabouter
20 januari 2009, 12:42
Je kan btw ook voor een rack gaan, dit opent weer wat andere deuren!
Bijv een Hafler Triple Giant (by Bogner) preamp, met een mesa 50:50! Wedden dat dat beukt! en dat kost je maar een fractie van de prijs! Preamp is E200,- en poweramp rond de 400/500.
Natuurlijk nog een keur aan andere preamps te vinden, allemaal met eigen sounds en opties!

marc_o
20 januari 2009, 13:01
Marshall DSL heeft een vriend van mij: heeft toch te weinig echte (metal)scheur aan boord, en het clean blijft bij de DSL50 in ieder geval niet clean genoeg naar mijn mening, DSL100 schijnt beter te zijn.
Die knucklehead staat ook al een tijdje op het testprogramma trouwens, maar die is zover ik weet alleen aan de andere kant van Nederland te testen voor mij. Naar wat ik ervan hoor is het ongeveer de Rake, maar dan met een 3e extreem high gain kanaal ... Precies wat ik zoek dus. Nadeel vind ik datie toch weer 120W is, en ik dus hoe dan ook een groter cabinet (qua wattage) zal moeten kopen.


Hoi, een Knuckleheadreverb is er in 55 Watt en 100 Watt. Deze zijn dan weer in power te schakelen. Zo kan ik mijn 55 watt top (ook in combo te krijgen) terugschakelen naar zelfs 8 watt in een paar stappen, zie de Rivera-site voor de precieze Wattage-schakelingen.
De Tré is er ook in een 50 Watt-combo bijvoorbeeld, en die heeft echt een shitload gain in huis.

iWishmaster
20 januari 2009, 13:20
Hoi, een Knuckleheadreverb is er in 55 Watt en 100 Watt. Deze zijn dan weer in power te schakelen. Zo kan ik mijn 55 watt top (ook in combo te krijgen) terugschakelen naar zelfs 8 watt in een paar stappen, zie de Rivera-site voor de precieze Wattage-schakelingen.
De Tré is er ook in een 50 Watt-combo bijvoorbeeld, en die heeft echt een shitload gain in huis.

Ja ik zit nu eens te lezen en ik snap 'em nog niet helemaal (Rivera is een ramp qua naamgeving van de types). Binnen de Knucklehead series zijn zoveel types dat ik geen idee meer heb welke nou welke was. Tevens heeft Max Guitars ze niet meer (niet op voorraad in ieder geval) en verder ken ik geen dealer in nederland.

Volgens mij zoiets:
Rivera K**: 2 kanaals, clean en extreme high gain
Rivera KR*: 3 kanaals, clean, crunch en high gain

En dus in de uitvoeringen:
KNUCKLEHEAD SERIES
K120 TRE TOP KnuckleHead TRE 120 Watt Top
K120 TRE Rev Top KnuckleHead TRE Reverb 120 Watt Top
K55 TRE Rev 112 KnuckleHead TRE Reverb 55 Watt 1-12" Celestion Combo
K55 TRE Rev 212 KnuckleHead TRE Reverb 55 Watt 2-12" Celestion Combo
K120 TRE Rev 212 KnuckleHead TRE Reverb 120 Watt 2-12" Celestion Combo

KR 100 212 COMBO KnuckleHead Reverb Combo, 100W 2-12" V30 or G12T75
KR55 112 COMBO KnuckleHead Reverb Combo, 55W 1-12" V30 or G12T75
KR55 212 COMBO KnuckleHead Reverb Combo, 55W 2-12" V30 or G12T75
KR100 TOP KnuckleHead Reverb 100 Top With Midi
KR55 TOP KnuckleHead Reverb 55 Top With Midi

Welke versta jij onder Knucklehead dan (en welke heb jij)? Ik wil nog altijd die 3-kanaals ergens testen ... Maar waar?

marc_o
20 januari 2009, 13:31
Inderdaad, het is een irritante warboel met de knuckleheads.

Als eerste had je de Knucklehead, dat is een oudere versterker, vergelijkbaar met wat je nu hebt, 2 kanalen, met ieder een boost, zonder reverb.
Ieder kanaal een boost.

Knucklehead reverb, dát is de 3 kanaalsversterker, verkrijgbaar in 55 en 100 watt, die beide schakelbaar zijn naar lagere wattages. Deze versterkers zijn feitelijk een vervolg op de Rivera-versterker van Lukather, en hebben een speciale uitgang voor bijvoorbeeld een Los Lobottomkast, wat niet hoeft, maar het zit erop. Hiervan heb ik de 55 Watt top, in combinatie met een Rivera 212 kast met V30's. Ze zijn het best met V30's.

Knucklehead2 is een 2 kanaalstop van 120 watt, wordt dacht ik niet meer gemaakt.

Knucklehead SEVEN is de Slipknotversterker van 120 watt

Knucklehead Tré is het nieuwste 2 kanaals scheurmonster. Clean met veel headroom zonder schakelbare boost en overdrive met schakelbare boost. Deze zijn er in 50 en 100 watt (of 120, weet ik niet zeker.


Voor metal kun je het best testen:

Knucklehead reverb (3 kanaals)
Knucklehead Tré
Knucklehead SEVEN (al weet ik niet of die in NL te krijgen is...)

iWishmaster
20 januari 2009, 13:45
Ah kijk, de Knucklehead Reverb 55 / 100 W Top moet dus op mijn testlijstje erbij, alleen nog uitvinden waar ze hem hebben. Electric Instruments in Almere staat op de Rivera website, maar is dat de distributeur? Of hebben ze ook een winkel?

Lijstje:
-Laboga Mr. Hector
-Peavy 5150 combo (schijnt betere clean te hebben dan de top)
-Framus Dragon (nooit gehoord)
-Rivera Knucklehead Reverb (3-kanaals, maar dan zou misschien mijn Rake de deur uit kunnen).

Die Laneys klinken niet echt heavy genoeg op de youtube clipjes, maar als ik 'em ergens zie staan zal ik 'em toch eens aansluiten.

marc_o
20 januari 2009, 13:50
Ah kijk, de Knucklehead Reverb 55 / 100 W Top moet dus op mijn testlijstje erbij, alleen nog uitvinden waar ze hem hebben. Electric Instruments in Almere staat op de Rivera website, maar is dat de distributeur? Of hebben ze ook een winkel?

Lijstje:
-Laboga Mr. Hector
-Peavy 5150 combo (schijnt betere clean te hebben dan de top)
-Framus Dragon (nooit gehoord)
-Rivera Knucklehead Reverb (3-kanaals, maar dan zou misschien mijn Rake de deur uit kunnen).

Die Laneys klinken niet echt heavy genoeg op de youtube clipjes, maar als ik 'em ergens zie staan zal ik 'em toch eens aansluiten.


Die importeur heeft ook een winkel, daar was de vorige Gitaarnet meeting, prachtige zaak overigens.
Heb ook de 5150 combo gehad, wat een absoluut monster is, zeer zeker de moeite waard. Laat je niet misleiden door het wattage van 60 Watt, dat kreng gaat ongelooflijk hard (en is ongelooflijk zwaar en onhandig)
Clean is wel wat beter dan de topversie naar mijn mening en heeft ook reverb, wat de top niet heeft.
Het cleane kanaal kun je met de hand (helaas niet met voetschakeling) ook laten scheuren, wat een prachtige rocksound oplevert.
Mocht je die combo kunnen testen, zeker doen!!

Marc Oblivian
20 januari 2009, 14:10
Mjah, single recto is te duur, Fire en Blackmore vond ik weinig aan. Blackmore metalsound? Vond ik meer iets voor hardrock op zn hoogst. Mijn Rivera heeft qua sound en voicing redelijk wat weg van een JCM800 vond ik (hoewel de marshall wel meer ballen heeft).

Overigens, bedenk ik me nu, zou een preamp ook een optie zijn (over de poweramp van mijn Rivera). Moet dan wel praktisch zijn in vervoer en bediening en nog steeds tweekanaals (ofwel: ik wil geen compleet rack gaan bouwen).

Hmm, met een beetje scherp onderhandelen is een single recto toch wel te krijgen voor 1000?
Blackmore vind ik makkelijk te doen voor metal. Maar ja, ik weet ook niet wat jij onder een goede metalsound verstaat. Powerball zal je ook wel niks vinden als je de Engl sound niet lekker vindt?

iWishmaster
20 januari 2009, 14:35
Hmm, met een beetje scherp onderhandelen is een single recto toch wel te krijgen voor 1000?
Blackmore vind ik makkelijk te doen voor metal. Maar ja, ik weet ook niet wat jij onder een goede metalsound verstaat. Powerball zal je ook wel niks vinden als je de Engl sound niet lekker vindt?
Meestal wordt voor de Single Recto dezelfde hoofdprijs gevraagd en ze komen een stuk minder voor tweedehands: richting de 1400-1500 euro heb ik er een tijd teug pas één voor zien gaan. Eigenlijk alle Engl's klonken wat klinisch vond ik. De Blackmore was beter, maar niet echt metal vond ik. Enige Engl waar ik wat mee kon was de Savage, maar die had op veel punten het 'net niet' effect. Goede versterker, maar als ik zoveel geld neertel voor een amp, wil ik zo min mogelijk compromissen sluiten, en dat moest toch teveel bij de Savage.

olaftheholy
20 januari 2009, 15:08
metal: Bugera 333 xl
of zeg ik nou iets héél erg smerigs, gezien de behr*nger connection?:???:

Noctiis
20 januari 2009, 15:11
Tsja, ik ben wat bevooroordeeld (zie sig) maar als je Engl niet zo lekker vind, net als ik, raad ik wat aan in de lijn van 5150 (6150) of Laboga. Met name de clean van een Mr Hector is toch wel heel lekker en hij scheurt van rock tot metal. En, wat je ook aangaf, schakelbaar tussen 50 Watt en 100 Watt.

marter544
20 januari 2009, 15:30
Engl Fireball zou mijn eerste reactie zijn, past precies in het budget, en een vette scheur en een prima clean, maar ik zie dat je niet van die voicing houd... Mr. Hector is wel vet, andere gitarist uit mijn band speelt daar over, maar dat vind ik dan weer niks vergeleken met mijn fireball (smaken verschillen). Misschien zeg ik nu iets heel vreemds, maar een JCM800KK, of een normale JCM800 met een booster?

Noctiis
20 januari 2009, 15:33
Het grote probleem wat ik met de Fireball had was de gedeelte gain knop. Hij kwam niet boven de 4 bij mij en zelfs dan was de scheur bijna té en de clean nog steeds niet clean genoeg. Dit ligt natuurlijk ook aan veel andere zaken zoals cabinet en gitaar.

Ik kon in ieder geval echt geen rocksound uit de Fireball halen, overal zat die engl-grit in.

iWishmaster
20 januari 2009, 15:34
Engl Fireball zou mijn eerste reactie zijn, past precies in het budget, en een vette scheur en een prima clean, maar ik zie dat je niet van die voicing houd... Mr. Hector is wel vet, andere gitarist uit mijn band speelt daar over, maar dat vind ik dan weer niks vergeleken met mijn fireball (smaken verschillen). Misschien zeg ik nu iets heel vreemds, maar een JCM800KK, of een normale JCM800 met een booster?

Smaken verschillen inderdaad.
In feite is dat laatste wat ik nu doe met mijn eigen amp, maar dat is niet echt optimaal (ik wil toch een iets moderner geluid ben ik achter gekomen).

marter544
20 januari 2009, 15:43
Engl zijn love-it or hate-it machines, net zoals koch.. 5150 klinkt ook erg vet, maar er is geen fatsoenlijk clean uit te halen. Ik zou wel eens JSX en triple X proberen, daar komen ook érg mooie klanken uit!

HaroldA
21 januari 2009, 00:28
Als je hier geen metal uit krijgt: http://link.marktplaats.nl/222548082 :dance:



(sorry, kon het niet laten)

iWishmaster
21 januari 2009, 08:46
Als je hier geen metal uit krijgt: http://link.marktplaats.nl/222548082 :dance:



(sorry, kon het niet laten)

Mmm, ik weet dus helemaal niks van Randall amps (nooit over gespeeld) en heb eigenlijk geen flauw idee wat voor een amp dat is ...

Magic Bean
21 januari 2009, 10:20
Kijk ook ns naar een Hughes and Kettner.
De switchblade en de triamp kunnen zeker een goede metalsound voortbrengen.

En anders kijk ns naar het merk Fame (handgemaakt in Polen enz...):
Fame Bulldozer (Recto-clone)
Fame Overkill (Mr. Hector Clone)

almarvk
21 januari 2009, 10:25
Die H&K amps zijn erg divers en behoorlijk geschikt voor coverbands. Een tijd geleden heb ik nog een gig gedaan samen met een Engelse band waarvan één gitarist over een triamp speelde. Mooie amp met een behoel opties/mogelijkheden, maar niet echt een metalsound. Maar goed; die band was sowieso al ruk :D

iWishmaster
21 januari 2009, 10:59
Kijk ook ns naar een Hughes and Kettner.
De switchblade en de triamp kunnen zeker een goede metalsound voortbrengen.

En anders kijk ns naar het merk Fame (handgemaakt in Polen enz...):
Fame Bulldozer (Recto-clone)
Fame Overkill (Mr. Hector Clone)

Fame heb ik ook aan gedacht, maar daarvoor moet ik naar Musicstore om ze te testen. Misschien toch maar eens een dagje Keulen inplannen ...

H&K switchblade heb ik wel eens aan de tand gevoeld. Op zich erg goed concept en het geluid is goed en veelzijdig, maar er lijkt op alle sounds een 'laagje' te zitten. Lijkt alsof er tegen alle sounds een beetje een onnatuurlijk fizzy karakter geplakt zit: vooral bij ritme crunch en bij single-note-soloing. Misschien dat dat met wat tweaken wel weg te werken is, maar ik ging toen speciaal die amp testen en kwam met gemengde gevoelens en lege handen thuis...

Overigens: ik speel ook vrij ruk hoor, maar ik hecht wel veel waarde aan een goede sound en dat compenseert (hopelijk) mijn spel ook een beetje. Ik speel pas twee jaar en vraag me elke keer af of ik die (dure) gear wel waard ben. Maar ach, ik moet mijn geld toch ergens aan uitgeven, dan liever aan bier, vrouwen en gitaargear dan iets onzinnigs als auto's of toekomst ofzo.

almarvk
21 januari 2009, 11:05
Als je eenmaal aan de vrouw bent heb je helemaal geld over en is juist handig om iets voor in de toekomst te hebben ;) Maar goed; die fout ik heb ik zelf ook gemaakt ;)

AART
21 januari 2009, 11:30
Mesa/Boogie F50 (mooie clean en redelijk moderne gain)
Mesa/Boogie Caliber .50+ (gedeelde eq en gain is meer riching mark voicing)
Mesa/Boogie Dual Caliber DC 5 (iets moderner qua gain en gescheiden eq + graische eq)

Ik zou voor de DC 5 of F50 gaan in jouw geval. Beide makkelijk onder de 1000 euro te krijgen (anders wordt je hard afgezet).

iWishmaster
21 januari 2009, 11:56
Als je eenmaal aan de vrouw bent heb je helemaal geld over en is juist handig om iets voor in de toekomst te hebben ;) Maar goed; die fout ik heb ik zelf ook gemaakt ;)

Geld over als je aan de vrouw bent? Ik hoor juist andere verhalen.

Ach, ik was van plan een huis te gaan kopen een tijdje terug, maar als ik zie wat huizen tegenwoordig kosten en wat ik evt. zou kunnen betalen ... Of ik nou 100k of 99k te kort kom, dat verschil gaat niet veel uitmaken.

iWishmaster
21 januari 2009, 12:00
Mesa/Boogie F50 (mooie clean en redelijk moderne gain)
Mesa/Boogie Caliber .50+ (gedeelde eq en gain is meer riching mark voicing)
Mesa/Boogie Dual Caliber DC 5 (iets moderner qua gain en gescheiden eq + graische eq)

Ik zou voor de DC 5 of F50 gaan in jouw geval. Beide makkelijk onder de 1000 euro te krijgen (anders wordt je hard afgezet).

Die mesa combo's zouden een optie kunnen zijn inderdaad, ik zie ze alleen zelden staan ... Muziekwinkels met een echt uitgebreid aanbod zitten er helemaal niet in mijn buurt en ik ben erg slecht in compromissen sluiten: slechte combinatie. Ik denk heel vaak iets van "klinkt leuk, maar was die in de vorige winkel nou mooier ... of gewoon anders".

iWishmaster
27 januari 2009, 16:18
Helaas heeft de credietkrisis ook hier toegeslagen, zoektoch naar amps zal een tijdje stil gaan liggen helaas :(

Toch bedankt voor alle tips