PDA

View Full Version : Ibanez tele



Orpheo
20 januari 2009, 10:23
Heren, heeft iemand enig idee hoeveel een ibanez tele kost? een zwarte custom, 21 frets, maple toets en hals, 4 punts neckplate, stringthru met strat-zadels, wide range humbuckers (maar wel met aan iedere kant 1 schroef ipv 2). Ik vermoed dat het een ibanez tele is, maar weet 't niet 100% zeker, geen logo op t headstock. maar er zitten wel die cast tuners op, oliebad lijkt 't, en een trussrodcover die ik bij wietse wel eens gezien heb, en me dus ook doet denken dat het ibanez achtig is...

almarvk
20 januari 2009, 10:33
Misschien weet forumlid 2350 er wat meer over.

2350
20 januari 2009, 10:53
Ibanez is een merk, geen producent. Dus het is heel makkelijk, als er geen Ibanez op staat is het geen Ibanez.

Orpheo
20 januari 2009, 10:55
Ibanez is een merk, geen producent. Dus het is heel makkelijk, als er geen Ibanez op staat is het geen Ibanez.

geinponem! ik zeg ook, dat ie erop lijkt, en een logo kan afgeschuurd zijn. ibanez kocht in de jaren 70 en 80 ook zijn gitaren in bij bouwers. fuji gen gaki, matsumoto, hoshino, zoiets, I dont know.

Apenzoon
20 januari 2009, 11:12
Als er letterlijk Ibanez op stond was hij twee keer zoveel waard geweest. Een gitaar die volgens mij uit dezelfde fabriek komt, maar waar Sakai of Morris oid op staat, kost de helft. Dat van diezelfde fabriek durf ik overigens niet heel hard te maken. Ik heb voor mijn Sakai 75 euro betaald en ik zal daar dan ook niet ver boven de 100 euro voor gaan. Gek genoeg doet een precies dezelfde Ibanez wel 200. Wietse weet denk ik of het klopt dat die uit dezelfde fabriek komen.

Pin me hier niet op vast, maar volgens mij zie ik dit steeds een beetje gebeuren.

edit: Ik weet overigens niet of de Ibanez gitaren ook een multiplex body hebben, dat zou de hogere prijs kunnen verklaren.

Mr.Fingers
20 januari 2009, 11:23
Zo'n telecaster als Blend heeft?

Ibanez666
20 januari 2009, 11:27
Als er letterlijk Ibanez op stond was hij twee keer zoveel waard geweest. Een gitaar die volgens mij uit dezelfde fabriek komt, maar waar Sakai of Morris oid op staat, kost de helft.


Ik heb een Les paul zonder merk gehad en veel wees richting een vroege Ibanez, maar heb dus ondanks dat hij merkloos was wel 325 euro gevangen en misschien nog wel meer als ik hem niet al na een dag adverteren had verkocht. Maar ik realiseer me wel dat dit eerder uitzondering dan regel zal zijn...