PDA

View Full Version : Beoordeel mijn mp3



madman
19 januari 2009, 23:01
*klik* (http://www.savefile.com/files/1976324)

Anyweg; ik heb op redelijk provosorische wijze een demotje gemaakt van m'n bandje, heb er flink m'n best op gedaan.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden want ikzelf weet op dit moment verder niets wat er heel erg veranderd zou moeten worden...

Han S
19 januari 2009, 23:22
Bij mij doet de link het niet dwz er komt wel een myspace maar geen muziek.

Je weet dat je hier op het recording form bent? Je zult dus commentaar krijgen op de opnametechnische kant van je demo. Wil je inhoudelijke kritiek op de muzikale kant van je demo dan moet je naar het sounds subforum.

madman
19 januari 2009, 23:26
Ik zie het ook... Denk dat het ff duurt voordat de mp3 ook daadwerkelijk op het profiel verschijnt.....

Offcourse, over de sound van het nummer zijn we het binnen de band redelijk eens, en hoewel het opnametechnisch nou niet bepaald hoogstaand is ben ik wel benieuwd wat andere oren zeggen over de mix etc...

Thoom42
20 januari 2009, 00:05
Is dit de eerste mix die je maakt? Dan klinkt hij behoorlijk goed! Het geluid is goed in balans, drum vind ik mooi gemixt, mag wel iets harder. De solo vind ik nog niet echt mooi in de mix zitten. Speeltechnisch heb ik nog wel het een en ander aan te merken, maar hier houden we ons alleen bezig met de opnametechniek en de mix. Het gitaargeluid kan volgens mij nog wel wat voller, klinkt nog een beetje...ja...niet levendig ofzo. Verder vind ik het een hele aardige mix.

EDIT: wat heb je voor apparatuur gebruikt?

madman
20 januari 2009, 16:18
De eerste mix die ergens over gaat zullen we maar zeggen;)

Wat zou er volgens jou mogen veranderen aan de sound van de solo en/of de gitaren om ze beter in de mix te krijgen?

De drums komt uit het mooie doosje van toontrack ;), heb ik verder eigenlijk niets aan gedaan.
De gitaren zijn allemaal opgenomen via m'n toneport, alleen de zang is 'buiten het doosje' opgenomen.

Thoom42
20 januari 2009, 18:42
Ja...hoe moet je dat doen bij die solo...je moet even de feeling hebben..die solo moet gewoon lekker in de mix liggen en dat ligt ie wat mij betreft nog niet. Dat gitaargeluid komt op mijn nog wat te schel over. Mag wat voller. Beetje compressie, ook over die solo, en even proberen wat voor jou het lekkerst klinkt. Mixen is iets persoonlijks he. Ik vind dit, maar jij kunt wel heel iets anders vinden.

vincent136
20 januari 2009, 21:00
Is dit de eerste mix die je maakt? Dan klinkt hij behoorlijk goed! Het geluid is goed in balans, drum vind ik mooi gemixt, mag wel iets harder. De solo vind ik nog niet echt mooi in de mix zitten. Speeltechnisch heb ik nog wel het een en ander aan te merken, maar hier houden we ons alleen bezig met de opnametechniek en de mix. Het gitaargeluid kan volgens mij nog wel wat voller, klinkt nog een beetje...ja...niet levendig ofzo. Verder vind ik het een hele aardige mix.

EDIT: wat heb je voor apparatuur gebruikt?

Dat niet levendige komt door de slechte myspace kwaliteit. Daarom zou ik de TS ook adviseren wanneer hij een goede, betrouwbare beoordeling over zijn mix wil, het nummer als mp3 op 192kbit of hoger te posten. Dan kun je beter beoordelen.

madman
20 januari 2009, 23:35
Advies wat ik ter harte heb genomen...
*klik* (http://www.savefile.com/files/1976324)

Heb er nog wat mee zitten rommelen sinds de eerste post, ben benieuwd wat jullie vinden...

Thoom42
21 januari 2009, 01:23
Advies wat ik ter harte heb genomen...
*klik* (http://www.savefile.com/files/1974760)

Heb er nog wat mee zitten rommelen sinds de eerste post, ben benieuwd wat jullie vinden...

Klinkt al een stuk beter maar ik vind nog steeds dat het gitaar wat meer laag mag hebben, in de stukjes van de slaggitaar. Verder vind ik de solo al beter in de mix zitten, maar probeer hem eens wat zachter te zetten. Je zult zien dat hij dan nog mooier in de mix ligt. Als je alle tracks even mailt (PM als je dat wilt) dan zal ik je laten zien wat ik bedoel.

madman
21 januari 2009, 12:04
tov de vorige versie; bas zachter gezet, drums een klein tikkie harder, sound van de sologitaar wat aangepast, en compressie op de masterbus toegepast...

Ik zal vanavond de presence eens wat lager zetten op de slaggitaren en dan nog eens uploaden.

Kan daarna proberen om de tracks te versturen, maar ik weet niet of dat lukt, m'n server heeft een data-limiet per e-mail, en die is niet heel erg groot...

madman
21 januari 2009, 23:47
*klik* (http://www.savefile.com/files/1976324)

De drums toch nog wat verder omhoog geschoven, de solo wat omlaag en wat presence uit de gitaren en de compressie nog een klein beetje aangepast.

Iig thnx voor de reacties tot nu toe Thoom. Zijn er nog meer mensen die er een mening hebben?

vincent136
22 januari 2009, 10:29
Klinkt allemaal best aardig hoor. Ik val alleen een beetje over de drums. Wat mij stoort is dat de snare nogal iel klinkt. In muziek als deze hoor ik liever een dikke vette snare sound, deze snare klinkt als een 'kleine' snare. Daarnaast ook de kick, die vind ik niet erg lekker in de mix liggen. Je hoort het wel, dat zeker, maar hij mag wel wat meer attack hebben zodat hij wat meer door de mix heen prikt. Het 'praatstukje' tijdens die dubble bas moet overigens gewoon wat harder, is niet goed te verstaan.

Verder best goed gedaan!

madman
22 januari 2009, 22:23
Thnx vincent *is trots op z'n eerste serieuze mix*

Verbazend hoe goed je dingen ineens ineens gaat horen als iemand het ook maar één keer zegt;)

Heb een compressor op de kick en snare gezet, een 3dB EQ-boost op 200Hz op de snare en het gesproken deel een stuk harder gezet.

Beluister 'm hier (http://www.allisvanity.nl/livinghell.wma) en laat me weten wat je vindt!

EDIT: net nog even een andere compressor op de drumbus gezet en wat versleuteld aan de compressor op de masterbus