PDA

View Full Version : Gibson USA koffer



Portel
19 januari 2009, 22:56
Heey,
Ik heb laatst een nieuwe gitaar met koffer gekocht. Tweedehands,
Nu had ik al een topic over wat voor gitaar ik had, maar ik weet nog niet welke koffer ik heb.

Het is een bruin leren koffer met op de bovenkant 'Gibson USA'
De binnenkant is roze/paars pluche bekleed in de vorm van een Les Paul.
Ook zit er nog een roze fluwelen omslagdoek in, die je weer óver je gitaar legt als hij erin ligt.

Ik heb hier een foto van mijn gitaar ín de koffer.
Je ziet niet heel veel van de koffer, maar het idee lijkt me duidelijk.
Ik hoop dat dit genoeg is, ik heb namelijk nu ff geen zin om een foto te maken, die op mn computer te zetten en hier up te loaden.

http://i40.tinypic.com/16i7g2b.jpg

Hopelijk kan iemand me helpen.
Ik heb 225 euro betaald voor de gitaar + koffer, en ik denk dat alleen de koffer al bijna 200 euro waard is. Dat weet ik niet zeker,

Dus... als iemand ook deze koffer heeft,
Dan is mijn vraag hoe duur deze koffer ongeveer kost.

Roy,

Mr.Fingers
19 januari 2009, 23:13
Zijn inderdaad de "hoerenkot" koffers van Gibson (gemaakt door G&G denk ik. De befaamde bruinlederen koffer met roze binnenkant & roze beschermvlies). En die zijn inderdaad iets van een 200€ waard hoor.

HaroldA
19 januari 2009, 23:34
Zijn inderdaad de "hoerenkot" koffers van Gibson (gemaakt door G&G denk ik. De befaamde bruinlederen koffer met roze binnenkant & roze beschermvlies). En die zijn inderdaad iets van een 200€ waard hoor.

Watte??? Zoveel? Voor een koffertje?

Je hebt wel een goeie deal gemaakt, maar er zal niemand zijn die 200,- voor zo'n koffer neertelt.

Mr.Fingers
19 januari 2009, 23:35
Zijn koffers die het overleven als er een vrachtwagen over rijd ;) Ze kosten wel wat, maar ze zijn echt wel gebouwd als een tank! En je moet maar eens bij thomann kijken wat je neertelt voor een G&G fender-koffer

HaroldA
19 januari 2009, 23:40
Zijn koffers die het overleven als er een vrachtwagen over rijd ;)

Dat zal wel meevallen... Ik heb namelijk exact dezelfde bij mijn '96 Gibson LP Standaard en ik ga daar echt niet met m'n auto overheen rijden...

Ook mooi roze, natuurlijk en proud of it! :cheerup:

Portel
20 januari 2009, 08:46
Dan heb ik zeker een goeie deal gemaakt.
225 voor gitaar en koffer.

Als de koffer alleen al 200 is, heb ik 25 euro betaald voor een Epiphone les Paul ES Custom Limited Edition uit 1996,
En ook nog eens met een Gibson elementen

cas121
20 januari 2009, 11:11
Even een paar correcties, het gaat hier wel erg overdreven aan toe.

Het is dus de std koffer zoals gibson die gebruikt heeft tot 2002, daarna zijn ze verder gegaan met zwart met zwarte lining, maar omdat die soms kleur afgaven aan de gitaar gebruiken ze nu een witte binnenbekleding.

Het is geen leer maar skai

De waarde van deze koffers ligt op de tweedehandsmarkt zo rond de 100 euro (heb er 3 gekocht/verkocht voor dat bedrag), nieuw kon je ze krijgen voor 200-250.

soup
20 januari 2009, 12:03
Even een paar correcties, het gaat hier wel erg overdreven aan toe.

Het is dus de std koffer zoals gibson die gebruikt heeft tot 2002, daarna zijn ze verder gegaan met zwart met zwarte lining, maar omdat die soms kleur afgaven aan de gitaar gebruiken ze nu een witte binnenbekleding.

Het is geen leer maar skai

De waarde van deze koffers ligt op de tweedehandsmarkt zo rond de 100 euro (heb er 3 gekocht/verkocht voor dat bedrag), nieuw kon je ze krijgen voor 200-250.
Ik heb zwart :(


maar geeft gelukkig niet af

Portel
20 januari 2009, 19:20
Even een paar correcties, het gaat hier wel erg overdreven aan toe.

Het is dus de std koffer zoals gibson die gebruikt heeft tot 2002, daarna zijn ze verder gegaan met zwart met zwarte lining, maar omdat die soms kleur afgaven aan de gitaar gebruiken ze nu een witte binnenbekleding.

Het is geen leer maar skai

De waarde van deze koffers ligt op de tweedehandsmarkt zo rond de 100 euro (heb er 3 gekocht/verkocht voor dat bedrag), nieuw kon je ze krijgen voor 200-250.

Ok, dat was dus het antwoord waar ik op wachte :)
Tweedehandswaarde is dus rond de 100 euro,

:)

cas121
20 januari 2009, 23:15
Het blijft echt een supergoede deal voor deze gitaar/elementen/koffer trw.

Weet je welke pu's er precies in zitten?

Portel
21 januari 2009, 07:43
Het blijft echt een supergoede deal voor deze gitaar/elementen/koffer trw.

Weet je welke pu's er precies in zitten?

Ik denk Gibson humbuckers.
Ik weet voor de rest echt bijna niets over mijn gitaar.

cas121
21 januari 2009, 13:33
Ik zou de elementen er even uit schroeven en op de achterkant kijken, dan weet je dat ook weer zeker.

Portel
21 januari 2009, 15:17
Nou, liever niet.
Ik ben nogal lui, en dan moeten al die snaren er weer af en dan weer erop.
Ik had laatst al een klein probleempje met mn snaren, misschien schroef ik de elementen er wel eens uit als mn snaren gebroken zijn of aan vervanging toe zijn.