PDA

View Full Version : Tik op vox ac30



jbjoost
19 januari 2009, 21:07
Hey all,

Ik had een maandje niet meer op me versterker gespeeld, en toen ik hem laatst aan deed om weer lekker tegaan spelen... nu hoor ik heletijd harde "tikke" tussen het speler door. Licht dit aan de buizen en hoort dit wel ik heb de versterker nog maar een jaartje.

Weten jullie wat het is?

alvast bedankt :chicken:

cluseau
20 januari 2009, 00:47
... nu hoor ik heletijd harde "tikke" tussen het speler door.

Lijkt er idd op of er een buisje staat te spetteren. Misschien zichtbaar in donkere omgeving?
Is het afhankelijk van volume, belasting of speelduur?

Nielsje
20 januari 2009, 01:56
Hey all,

Ik had een maandje niet meer op me versterker gespeeld, en toen ik hem laatst aan deed om weer lekker tegaan spelen... nu hoor ik heletijd harde "tikke" tussen het speler door. Licht dit aan de buizen en hoort dit wel ik heb de versterker nog maar een jaartje.

Weten jullie wat het is?

alvast bedankt :chicken:

Speel je toevallig op een ongeaard stopcontact met een gitaar met single coils?

jbjoost
20 januari 2009, 18:27
Lijkt er idd op of er een buisje staat te spetteren. Misschien zichtbaar in donkere omgeving?
Is het afhankelijk van volume, belasting of speelduur?

het begint na ongeveer `15 seconde, de tik blijft even hard ook al draai ik de volume knop helemaal dicht, de tik is ook best hard! ookal haal k het snoer er uit blijft ie doorgaan. en als ik de stroomsnoer er uit haal, hoor je nog een tijdje heel zacht tikjes..

Het probleem is je kunt de buizen nauwelijks zien in de ac30 ik kan door het ventilatie rooster 1 lamp zien. maar die spetterd niet.

en het zijn gewoon geaarde stopcontacten. voorheen werkte altijd alles prima

Jeroen76
20 januari 2009, 18:40
Onlangs misschien nieuwe apparatuur gekocht, zoals een leuk halogeenlampje of iets?

Kan maar zo iets buiten de versterker zijn.,
Groetjes,
Jeroen

jbjoost
20 januari 2009, 19:10
Ik heb hem in alle kamers gezet en overal doet hij het zelfde, dus dat lijkt me sterk

fredjuh
20 januari 2009, 22:47
Vast een of ander wetenschappelijk experiment in de buurt met EMP's:D

jutter
20 januari 2009, 22:51
`De klacht klinkt me bekend in de oren. Ik heb een soortgelijke klacht gehad; de ene keer was het mijn gsm die ik in mijn broekzak had en de andere keer was het mijn polshorloge!:o

jbjoost
20 januari 2009, 23:09
In iedergeval bedankt all :)
Gsm enzo kan het niet zijn ook, heb alles weggehaald maar het zijn ook echt harde knalle, ander geluid als je hoort met een mobieltje.

Kan het aan de buizen liggen ? kun je wat open schroeven bij de ac30 om alle lampen tekunnen zien?

jutter
20 januari 2009, 23:18
Gebruik je een pedaaltje ertussen? Zo nee, probeer een andere kabel. Nog steeds knallen; geef een slinger aan je kabel: wordt dit knallen erger dan kan het je gitaaroutput zijn. Even sprayen met cleaner.

cluseau
20 januari 2009, 23:34
het begint na ongeveer `15 seconde, de tik blijft even hard ook al draai ik de volume knop helemaal dicht, de tik is ook best hard!
Zit dus duidelijk in het versterkerdeel NA de volume regelaar.



ookal haal k het snoer er uit blijft ie doorgaan. en als ik de stroomsnoer er uit haal, hoor je nog een tijdje heel zacht tikjes..

Goeie elko's, dit is normaal hoor. Je versterker kan nog even putten uit de energie welke is opgeslagen in je elko's. Daarom zijn ze zo gevaarlijk he!


Het probleem is je kunt de buizen nauwelijks zien in de ac30 ik kan door het ventilatie rooster 1 lamp zien. maar die spetterd niet.

Lijkt er dus op dat je er alleen achter kan komen door technisch te meten.
Dit kan namelijk echt van alles zijn, een juist oordeel is mi onmogelijk met deze gegevens.


en het zijn gewoon geaarde stopcontacten. voorheen werkte altijd alles prima
Daar ligt het ook niet aan. De tik komt niet via de ingang binnen.

Resume: Je zal moeten (laten) meten.

vg
Frans

jbjoost
21 januari 2009, 00:18
dit gebeurd natuurlijk weer 1 maandje uit de garantie tijd..

Waar zou je dit het best kunnen laten meten, de muziekboer hier is nou niet echt top.. naar een grotere muziekzaak gaan zoals dijkman?

iWishmaster
21 januari 2009, 09:01
dit gebeurd natuurlijk weer 1 maandje uit de garantie tijd..

Waar zou je dit het best kunnen laten meten, de muziekboer hier is nou niet echt top.. naar een grotere muziekzaak gaan zoals dijkman?
Misschien wist je dit al, maar toch:
Hebben ze je verteld dat je 1 of 2 jaar garantie hebt? Winkels zijn namelijk verplicht om 2 jaar garantie op defecten te geven. Veel winkels zeggen dat ze maar 1 jaar garantie geven, de consument klinkt dat bekend in de oren (dat zegt iedereen) en neemt het voor waar aan, maar in werkelijkheid is het ze wettelijk verplicht dat ze 2 jaar garantie geven.

Jeroen76
21 januari 2009, 12:08
@ iwishmaster,
Das een goeie, ik denk dat zelfs veel mensen binnen dit forum niet op de hoogte zijn van de minimum garantietijd. Thanks,
Jeroen

jbjoost
21 januari 2009, 17:20
Dat wist ik inderdaad niet, en dat klinkt goed!
Waarschijnlijk weten ze dat zelf nog niet eens, echt ik kon de versterker al beter zei toen ik hem uitprobeerde..

Ik ga vrijdag dan maar even langs ! bedankt

heavy-metal-thunder
21 januari 2009, 19:52
kan het vibrato/tremelo zijn? Of zit dat op die nieuwe AC30' s niet op?