PDA

View Full Version : Effects loop kapot?



roelercoaster
19 januari 2009, 21:06
Hallo allemaal!

Mijn Kitty Hawk M1 doet tamelijk vreemd: Als ik mijn digitech rp50 (multi-effectpedaal) op mijn effects loop zet, dan krijg ik bij een hoop effecten een hels gepiep en bij andere effecten gaat het dan helemaal perfect.

Als ik de pedaal naar mijn versterker stuur via de andere weg (gitaar--effect---input van versterker) dan is er helemaal geen probleem, buiten dat de drumcomputer op de pedaal dan een veel zwakker signaal geeft.
Weten jullie misschien wat het probleem is en hoe dat te verhelpen?

Mvg,

Roeland

roelercoaster
20 januari 2009, 21:12
Niemand die me kan helpen???

iWishmaster
21 januari 2009, 08:55
De digitech is niet voor in de effects loop gemaakt. Het ligt niet aan jouw effects loop dus. Effecten als delay, chorus, phaser, reverb, etc. zullen wel werken wanneer je de amp modelling opties uitschakeld. Daarbij moet je geen distortion of overdrive effecten in de effects loop gebruiken.

Jeroen76
21 januari 2009, 12:19
De digitech is niet voor in de effects loop gemaakt. Het ligt niet aan jouw effects loop dus. Effecten als delay, chorus, phaser, reverb, etc. zullen wel werken wanneer je de amp modelling opties uitschakeld. Daarbij moet je geen distortion of overdrive effecten in de effects loop gebruiken.

Ik gebruik zelf de rp6 van digitech in de effectsloop, ik gebruik 'm om het volume wat in te perken en inderdaad wat delay en chorus toe te voegen. Maar kan dit dan kwaad?

Jeroen

iWishmaster
21 januari 2009, 12:34
Ik gebruik zelf de rp6 van digitech in de effectsloop, ik gebruik 'm om het volume wat in te perken en inderdaad wat delay en chorus toe te voegen. Maar kan dit dan kwaad?

Jeroen

Kwaad kan het eigenlijk nooit, alleen effecten als overdrives en amp modeling klinken (zeer waarschijnlijk) gewoon erg slecht. Zolang je die niet gebruikt is er niks aan de hand.

roelercoaster
21 januari 2009, 21:49
Ok jongens, dankjewel :)