PDA

View Full Version : Schade openbaart zich bij vervanging slagplaat



Brewskie
19 januari 2009, 19:37
Ik heb de slagplaat van mijn Squier Strat vervangen en toen openbaarde zich een schade waar ik nog geen weet van had. Ik vraag me ook af hoe dit kan zijn gekomen. Wellicht is hij een keer gevallen. (Kinderen in huis)

Hebben jullie suggesties over eventuele reparatie ?

http://img.photobucket.com/albums/v40/Brewskie/IMG_9181.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v40/Brewskie/IMG_9182.jpg

Artifex
19 januari 2009, 20:16
Het zit onder de slagplaat, dus de lijm goed laten door dringen en een tap in steken of gewoon een schroef in draaien...
Als je goed voorverwarmd en warme lijm gebruikt moet dat perfect lukken.

niekb
19 januari 2009, 20:20
Schroeven zijn nergens voor nodig!
Als je de hals eraf schroeft kan je het blokje er ws zo uithalen. Even wat houtlijm ertussen en een klemmetje erop. Tussen twee blokjes, zeker aan de achterkant de klem niet direct op de body.
De lijmresten even wegpoetsen met een vochtige doek. Nachtje laten drogen en that's it.

barno
19 januari 2009, 20:22
zie ik dat goed dat er hele barst zit in het bodyhout met de contouren van de neck? Lijkt me idd dat dat enkel kan als de gitaar echt op zijn kont of op zijn kop is gevallen

edit: valt goed te lijmen idd. wel es nagaan hoe het met de schroefgaten is gesteld (daar moet eventuele slag ook zijn aangekomen)

niekb
19 januari 2009, 20:30
Ik denk dat het alleen het tussenschotje is.

Artifex
19 januari 2009, 20:34
Als het alleen het tussenschotje is, is het echt geen enkel probleem.

Weg halen of gewoon een beetje lijm tussen en met lichte druk klemmen.

barno
19 januari 2009, 20:40
Als het alleen het tussenschotje is, is het echt geen enkel probleem.

Weg halen of gewoon een beetje lijm tussen en met lichte druk klemmen.

niet weghalen dus - het is geen dure gitaar maar als de hals goed in de pocket zit, maakt hij daar contact met de body (sustain). En het zal wel goed zijn, anders was er geen schade geweest bij een slag...

Brewskie
19 januari 2009, 20:59
Ok. Bedankt, heren. Ik zal binnenkort eens de hals en slagplaat verwijderen om de boel te lijmen. En omdat het stuk inderdaad langs de hele contouren van de nek een stukje lager staat, denk ik dat bij demontage dat stukje er gewoon uitvalt. Dan is lijmen inderdaad eenvoudig.