PDA

View Full Version : klikjes met toneport gx



arcane
19 januari 2009, 19:18
Ik heb een probleem met mijn line 6 toneport gx.
Eerder toen ik op een pc werkte met winxp heb ik geen problemen gehad.
Echter toen ik de overstap maakte naar vista (op een laptop) kreeg ik problemen met storende plopjes/klikjes tijdens audio weergave.
Het probleem speelt al geruime tijd, maar omdat ik de toneport alleen gebruik voor opnames heb ik er verder maar niet veel mee gedaan.

Het probleem treedt op bij elke audio-weergave, dus niet alleen bij het gitaarspelen, maar ook tijdens het luisteren van mp3's, kijken van divx en dvd en ook bij online streams zoals youtube.

Het gekke is dat als ik gitaar opneem, deze klikjes niet worden opgenomen.
Vandaar ook dat ik er nooit iets verder aan gedaan heb al die tijd.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb om he te verhelpen:
- nieuwe drivers geprobeerd
- wifi uitgeschakeld
- proces prioriteit aangepast in taakbeheer
- geprobeerd met 1 core (procerssor heeft 2 cores)
- verschillende usb- poorten

Wie o wie kan me helpen met dit probleem?

arcane
20 januari 2009, 12:08
Schop

(tien tekens)

madman
20 januari 2009, 16:08
Heb je je usb-poort ingesteld voor optimale prestaties of voor gemakkelijk verwijderen?

arcane
20 januari 2009, 17:26
ow, ik wist niet eens dat dat kon, ik zal meteen even kijken. Staat neem ik aan bij apparaatbeheer?

arcane
20 januari 2009, 17:32
Ik heb die functie helaas nergens kunnen vinden.
Kun je me vertellen waar ik dat kan veranderen?

madman
20 januari 2009, 19:44
Ik kan 'm zelf zo 123 ook niet vinden, al weet ik dat die instellingen wel ergens staan...
Wat voor OS gebruik je?

harrie-beton
21 januari 2009, 10:42
dit is een van de grote manco's van Windows Vista.

Vista kan iets beter lopen:

1) Disable superfetch, a process that sits in the background pre-loading data, which is what causes so much disk thrashing and so many dropouts

2) Disable the indexing service, which'll lose you the ability to do super-fast searches, but will also stop the service running continuously in the background, thrashing your disk all the while, and causing more dropouts and extra latency

3) Disable system restore, and all the other things the WinXP performance guides tell you to disable. 90% of it still applies to Vista.

4) If you've got onboard video (ie. any Intel video card, some AMD ones), disable Aero Glass. If you don't, try enabling it. In my experience, AG can lower system latencies slightly, and that's a good thing.

Als je meer dan 2 gig geheugen hebt in Vista, schakel dat het virtuele geheugen uit.
Schakel ook de firewall service uit en zoveel mogelijk andere dingen die in je opstart routine staan, type MSCONFIG in "uitvoeren" voor een overzicht.

arcane
21 januari 2009, 12:02
Aero uitschakelen hielp niet helaas, dat had ik ook al geprobeerd.
Indexing zal ik eens proberen, hoewel ik niet verwacht dat het gaat helpen, mijn systeem is vrij vlot.
Ik heb 2 gig geheugen, dus ik zal het eens proberen.
Msconfig heb ik altijd al zo leeg mogelijk.
Firewall staat uit (er zit immers een firewall in de router).

harrie-beton
21 januari 2009, 15:29
Aero uitschakelen hielp niet helaas, dat had ik ook al geprobeerd.
Indexing zal ik eens proberen, hoewel ik niet verwacht dat het gaat helpen, mijn systeem is vrij vlot.
Ik heb 2 gig geheugen, dus ik zal het eens proberen.
Msconfig heb ik altijd al zo leeg mogelijk.
Firewall staat uit (er zit immers een firewall in de router).


Ik zou dan Windows Xp installeren en lekker muziek maken. XP is nog steeds legaal te koop.

madman
21 januari 2009, 15:32
Ik zou dan Windows Xp installeren en lekker muziek maken. XP is nog steeds legaal te koop.
Is dat zo? Dacht dat ze die al helemaal niet meer verkochten?

arcane
21 januari 2009, 17:23
Ik heb nu echt vanalles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.
Door wat speurwerk heb ik gelezen dat een cardbus usb adapter eventueel de oplossing kan zijn.
Die ga ik dan maar halen, dan haal ik er wel een met usb en firewire, dan heb ik die aansluiting ook meteen en dan is het tenminste niet een miskoop als het niet mocht werken met de toneport.