PDA

View Full Version : Ibanez GRG170 of GRG270



leroylafontaine
19 januari 2009, 18:45
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, maar eerst zal ik even de situatie vertellen:

Een tijdje terug begon ik met gitaar spelen. Ik heb toen bij een muziekwinkel een nieuwe gitaar kunnen huren. Mocht ik na een half jaar verder willen gaan, dan zou ik de gitaar kunnen kopen en dan zou het huurbedrag in mindering worden gebracht. Ook zou ik de gitaar terug kunnen brengen. Een andere optie zou zijn om een nieuwe gitaar uit te kiezen en dan zou ik 75% van de betaalde huur terug krijgen. Dat lijkt mij zeer interessant, ik heb nu een Ibanez GRG170 maar de GRG270 lijkt me ook interessant. Het verschil is ongeveer € 65,00. Nu is mijn vraag of de GRG270 de 65 euro waard is. Het enige verschil is de tremolo en hij ziet er een beetje anders uit. Ik weet dat het geen briljante tremolo is maar ik weet dus niet hoe slecht hij is. Wat raden jullie mij aan en wat zijn jullie ervaringen met deze gitaar?

Leroy

almarvk
19 januari 2009, 19:03
Pfoe. het zijn allebei geen geweldige tremelo's, maar het grote verschil is dat de GRG270 een floyd rose heeft. Dat heeft een boel voordelen, maar ook als nadeel dat je eerst dat systeempje even moet leren.

Mr_Moustache
20 januari 2009, 00:55
Ik denk dat je, wanneer het ibanezen betreft, mischien wel wat "hoger" moet richten. Het beste advies is (vind ik) dat je beter toch echt een substantieel beter model kan nemen; dat spaart je in de toekomst toch wat spijt. (en geld, most likely)

Mad mind
20 januari 2009, 07:57
Maar het leensysteem dat de winkel gebruikt vind ik wel tof van hun. Ik ben het nog niet veel tegengekomen. Zo kan je echt zonder 'risico' beginnen met gitaar. Buiten natuurlijk als de huurprijs voor een half jaar even duur is als de gitaar zelf.;) Dan kan je ze beter kopen.

Gothra
20 januari 2009, 15:33
Nja, ik heb een ibanez RG 170 DX, lijkt sterk op de GRG170. Prima gitaar om mee te beginnen!

sjaak1990
20 januari 2009, 19:38
Die beginners dingen zijn prut. Iemand waar ik samen mee speelde had er één. Stemmechanieken gingen na mekaar kapot, ding bleef maar ontstemmen enz enz. Koop dan een goedkope sa, is toch een stuk beter.

JER00N
20 januari 2009, 21:23
Ik ben zelf begonnen op een (tweedehands) RG270. Heb er drieënhalf jaar met plezier op gespeeld. Ik denk dat je wel beter de 270 kan kopen dan de 170 vanwege de floyd rose, die blijft toch beter gestemd dan een normale tremolo.

sjaak1990
20 januari 2009, 21:26
En ik vind beter dat een iets duurdere gitaar al veel beter kan zijn. Goedkope floyd rose is meestal gewoon niet goed.

Als het goedkoop moet:
http://feedback.nl/?b=SA260FMGA&a=
http://feedback.nl/?b=SA120BK&a=

Die van 239 heb ik op gespeeld en vond hem toen erg goed voor het geld, veel beter dan die starters dingen! En zoveel scheelt het niet.

En de 2e hands markt?*

JER00N
20 januari 2009, 22:13
Nee, een SA van 239 euro is geen 'startersding' ? :confused: Een RG270 is net zo duur en dan heb je tenminste een locking tremolo.

olaftheholy
21 januari 2009, 12:49
de grg is de gio serie toch...zou ik niet doen, krijg je spijt van.
Alle hardware en met name de floydtype tremolo's op het lage segment Ibanezzen zijn RUK!

@leroylafontaine ; ik heb eventueel een Ibanez grg270b voor je, hij ligt in onderdelen uit elkaar maar is kompleet.
Ben hem alleen te lijf gegaan met een spuitbus zwart (zo goed was dat ding hihi)
Dus als je wilt mag je hem gratis voor nix hebben,moet je hem alleen weer in elkaar bouwen.
Heb je gelijk een leuk projectje voor op gitaarnetforum

leroylafontaine
21 januari 2009, 13:38
de grg is de gio serie toch...zou ik niet doen, krijg je spijt van.
Alle hardware en met name de floydtype tremolo's op het lage segment Ibanezzen zijn RUK!

@leroylafontaine ; ik heb eventueel een Ibanez grg270b voor je, hij ligt in onderdelen uit elkaar maar is kompleet.
Ben hem alleen te lijf gegaan met een spuitbus zwart (zo goed was dat ding hihi)
Dus als je wilt mag je hem gratis voor nix hebben,moet je hem alleen weer in elkaar bouwen.
Heb je gelijk een leuk projectje voor op gitaarnetforum

Dat lijkt me onwijs gaaf! Ik neem nog wel contact met je op.

@ de rest
Hartstikke bedankt allemaal voot jullie reacties. Ik zal binnenkort nog wel laten horen wat mn uiteindelijke keuze wordt.

Leroy

sjaak1990
21 januari 2009, 14:03
Nee, een SA van 239 euro is geen 'startersding' ? :confused: Een RG270 is net zo duur en dan heb je tenminste een locking tremolo.

Daar heb je het helemaal mis. Een goede floyd rose tremolo is duurder dan die gitaar. Zo'n simpele tremelo als op een goedkope SA kost veel minder, dus je betaald meer voor de rest, en zo wordt er minder bespaard door een duurdere tremolo. Ik heb op gio gitaartjes gespeeld en vond het echt niks, ook op de SA en dat was echt stukken beter. Gezien hoe de GIO gitaar van iemand elke week minder werd, en nog gehoord van iemand anders met dezelfde problemen, en de SA bleef heel.

olaftheholy
21 januari 2009, 14:14
Daar heb je het helemaal mis. Een goede floyd rose tremolo is duurder dan die gitaar. Zo'n simpele tremelo als op een goedkope SA kost veel minder, dus je betaald meer voor de rest, en zo wordt er minder bespaard door een duurdere tremolo. Ik heb op gio gitaartjes gespeeld en vond het echt niks, ook op de SA en dat was echt stukken beter. Gezien hoe de GIO gitaar van iemand elke week minder werd, en nog gehoord van iemand anders met dezelfde problemen, en de SA bleef heel.

Ja man je hebt helemaal gelijk.... ik geef net een GIO grg270b weg als opknapproject...
Voor een beginner echter wel een heel goede gitaar hoor...

http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/Monique128.jpg



En je bent een BLADE man! gaaf ik ook ook al meeer dan twaalf jaar,cali custom om precies te zijn

olaftheholy
21 januari 2009, 14:43
@ leroylafontaine

zo ziet hij er nu uit...

http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/Olafoon591.jpg


Ik heb even gezocht op zolder en heb alles wat ik kon vinden bij elkaar geraapt.
Wat ik mis zijn het middelste single coil elementje en de twee zwarte knoppen voor toon en volume en de plastic covers van de achterkant (die veren en electronica afdekken) maar dat zijn geen onoverkoombare zaken en snel en goedkoop te vervangen.

sjaak1990
21 januari 2009, 15:11
Ja man je hebt helemaal gelijk.... ik geef net een GIO grg270b weg als opknapproject...
Voor een beginner echter wel een heel goede gitaar hoor...
http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/Monique128.jpg



En je bent een BLADE man! gaaf ik ook ook al meeer dan twaalf jaar,cali custom om precies te zijn

Ik zag dat je hem weggaf tof van je :) Ik vind voor hetzelfde geld de SA gewoon beter, heb liever een simpelere tremolo op een goedkope gitaar. Zeg niet dat de GIO gitaren super slecht zijn, ik vind alleen kapotte stem mechanieken niet zo super als dat vaak gebeurt.

Cali custom!!! Gaaf heb ik ook! Heb je ook de honey burst? Nog nooit eerder iemand met een cali custom gezien, geweldige gitaar en 1 van de mooiste superstrats die ik ooit gezien heb!

olaftheholy
21 januari 2009, 15:34
Ik zag dat je hem weggaf tof van je :) Ik vind voor hetzelfde geld de SA gewoon beter, heb liever een simpelere tremolo op een goedkope gitaar. Zeg niet dat de GIO gitaren super slecht zijn, ik vind alleen kapotte stem mechanieken niet zo super als dat vaak gebeurt.

Cali custom!!! Gaaf heb ik ook! Heb je ook de honey burst? Nog nooit eerder iemand met een cali custom gezien, geweldige gitaar en 1 van de mooiste superstrats die ik ooit gezien heb!


Nee geen honeyburst,ik heb een heeeeel speciale, kijk maar:

http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/Olafoon581.jpg

sjaak1990
21 januari 2009, 17:19
Nee geen honeyburst,ik heb een heeeeel speciale, kijk maar:

http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/Olafoon581.jpg

Ah die ken ik niet.
Is dat een limited model? Prachtig!! Veel klasse, met dat rood en die parelmoer slagplaat. Meestal geen fan van parelmoer maar vind het zo geweldig.

http://img209.imageshack.us/img209/6196/copyofimgp0898fg3.jpg

Die van mij.

olaftheholy
23 januari 2009, 13:18
[QUOTE=sjaak1990;1930851]Ah die ken ik niet.
Is dat een limited model? Prachtig!! Veel klasse, met dat rood en die parelmoer slagplaat. Meestal geen fan van parelmoer maar vind het zo geweldig.

Nee,geen limited... het is de allereerste productie-run van levinson in korea 12 jaar geleden:sssh:, hij was een van de eersten die er daar mee begon,ze hebben toen een kleine oplage gedraaid maar het sloeg niet erg aan... (dus eigenlijk wel een soort limited) tegenwoordig worden er de economy-blade's gemaakt maar de kwaliteit is echt minder omdat ze nu wel massageproduceerd worden.
Die van mij doet niet onder voor de oude zwitserse en /of amerikaanse omdat het alleen nog maar ging om lagere personeelskosten en niet om goedkopere onderdelen. Tegenwoordig worden ook alle onderdelen er gefabriekt (body's en hardware komt bij cort vandaan)en dat zijn de blade's die je nu ziet in de winkels. wel jammer vindt ik die wilkinson trem en sperzel lockers zitten er niet meer op om over de p'ups maar helemaal te zwijgen...

sjaak1990
23 januari 2009, 20:24
[QUOTE=sjaak1990;1930851]Ah die ken ik niet.
Is dat een limited model? Prachtig!! Veel klasse, met dat rood en die parelmoer slagplaat. Meestal geen fan van parelmoer maar vind het zo geweldig.

Nee,geen limited... het is de allereerste productie-run van levinson in korea 12 jaar geleden:sssh:, hij was een van de eersten die er daar mee begon,ze hebben toen een kleine oplage gedraaid maar het sloeg niet erg aan... (dus eigenlijk wel een soort limited) tegenwoordig worden er de economy-blade's gemaakt maar de kwaliteit is echt minder omdat ze nu wel massageproduceerd worden.
Die van mij doet niet onder voor de oude zwitserse en /of amerikaanse omdat het alleen nog maar ging om lagere personeelskosten en niet om goedkopere onderdelen. Tegenwoordig worden ook alle onderdelen er gefabriekt (body's en hardware komt bij cort vandaan)en dat zijn de blade's die je nu ziet in de winkels. wel jammer vindt ik die wilkinson trem en sperzel lockers zitten er niet meer op om over de p'ups maar helemaal te zwijgen...

Dus jij zegt dat die van mij massa productie is?
Dat idee heb ik toch niet hoor! Hij is handgebouwd in Zwitserland, handrubbed nitro lak. De trem is van Falcon en hij werkt geweldig. Ik heb wel Sperzel lockingtuners.

De budget blades zijn ook stukken goedkoper, mogen ze toch ook minder zijn, ze zijn toch erg goed voor het geld :)

Ik weet niet of jij bedoeld dat die van mij bij de massa productie blades hoort, maar dat is toch echt niet zo :) Het was in 2004, toen hij gemaakt is, het aller duurste model, ver boven de 2000 euro, dus haha geen budget model :)

Ferraririk
24 januari 2009, 07:49
[QUOTE=olaftheholy;1932952]

Dus jij zegt dat die van mij massa productie is?
Dat idee heb ik toch niet hoor! Hij is handgebouwd in Zwitserland, handrubbed nitro lak. De trem is van Falcon en hij werkt geweldig. Ik heb wel Sperzel lockingtuners.

De budget blades zijn ook stukken goedkoper, mogen ze toch ook minder zijn, ze zijn toch erg goed voor het geld :)

Ik weet niet of jij bedoeld dat die van mij bij de massa productie blades hoort, maar dat is toch echt niet zo :) Het was in 2004, toen hij gemaakt is, het aller duurste model, ver boven de 2000 euro, dus haha geen budget model :)


Volgens mij zijn jullie aan het afdwalen van een beginner helpen, naar Cali custom types >.<

olaftheholy
24 januari 2009, 12:37
[QUOTE=olaftheholy;1932952]

Dus jij zegt dat die van mij massa productie is?
Dat idee heb ik toch niet hoor! Hij is handgebouwd in Zwitserland, handrubbed nitro lak. De trem is van Falcon en hij werkt geweldig. Ik heb wel Sperzel lockingtuners.

De budget blades zijn ook stukken goedkoper, mogen ze toch ook minder zijn, ze zijn toch erg goed voor het geld :)

Ik weet niet of jij bedoeld dat die van mij bij de massa productie blades hoort, maar dat is toch echt niet zo :) Het was in 2004, toen hij gemaakt is, het aller duurste model, ver boven de 2000 euro, dus haha geen budget model :)


Eh nee Sjaak..dat zeg ik helemaal nergens in mijn post...snap ook niet waar je die onzin vandaan haalt...je zal wel met iets anders in de war zijn denk ik?
Ik had het over mijn gitaar t.o. de handbuilt zwitserse en americaanse...
anyway's...kijk naar je gitaar man, dat is toch een plaatje.
Volgende keer beter lezen hoor en dan tot tien tellen voor je reageert.

:/vergevingsmode aan

sjaak1990
25 januari 2009, 16:47
[QUOTE=sjaak1990;1933532]


Volgens mij zijn jullie aan het afdwalen van een beginner helpen, naar Cali custom types >.<

Oh ja sorry, on topic.
Heeft de TS de gitaar gekregen en hoe staat het daarmee?

leroylafontaine
25 januari 2009, 17:01
[QUOTE=Ferraririk;1933794]

Oh ja sorry, on topic.
Heeft de TS de gitaar gekregen en hoe staat het daarmee?

Jazeker, ik heb m vrijdag opgehaald. Hele aardige vent, die Olav. De gitaar ziet er er goed uit. Alleen is ie niet echt goed gespoten. Ik ben zelf van plan de gitaar wit te spuiten. Ik heb deze week toetsweek op school dus weinig tid voor andere dingen helaas. Over 1 à 2 weken zal ik beginnen met mn eerste project :D Natuurlijk kunnen julle het dan volgen in het Volg het bouwproject topic. Ik zal wel veel hulp nodig hebben omdat ik 0,0 ervaring heb met gitaarbouw:P

Leroy

Off-topic: volgens mij werkt de quote-knop niet goed als je iemand quote die iemand gequote heeft (rare zin lol)

olaftheholy
26 januari 2009, 17:06
[QUOTE=sjaak1990;1935015]

Jazeker, ik heb m vrijdag opgehaald. Hele aardige vent, die Olav. De gitaar ziet er er goed uit. Alleen is ie niet echt goed gespoten. Ik ben zelf van plan de gitaar wit te spuiten. Ik heb deze week toetsweek op school dus weinig tid voor andere dingen helaas. Over 1 à 2 weken zal ik beginnen met mn eerste project :D Natuurlijk kunnen julle het dan volgen in het Volg het bouwproject topic. Ik zal wel veel hulp nodig hebben omdat ik 0,0 ervaring heb met gitaarbouw:P

Leroy

Off-topic: volgens mij werkt de quote-knop niet goed als je iemand quote die iemand gequote heeft (rare zin lol)

Mijn kids danken je voor je vriendelijke donatie... mijn dochtertje vondt dat ik ook nog wel wat meer spul uit het multirack kon verkopen om haar spaarpot te spekken.(doe ik maar niet denk)
Hou ons op de hoogt van je project en laat weten wáár in het forum je de verslaggeving maakt en post.