PDA

View Full Version : Volgorde Fuzz, Overdrive, Distortion



ruezzz
19 januari 2009, 17:14
Hey,

Ik ben mijn rack aan het herindelen, er zit o.a. een GCX loopswitcher in.
Daar zit een reeks pedalen en rackmodules in.

Ik vroeg mij af wat (theoretisch) de beste volgorde is voor de volgende drive pedalen:

ZVex FuzzFactory
Maxon OD-808
Boss SD-1

De OD en de SD-1 is prima zo, maar de Fuzz. Is het logisch deze voor of na de andere drive pedalen te zetten, mocht ik em eens tegelijk met de OD of SD-1 willen gebruiken?

Nielsje
19 januari 2009, 17:21
Hey,

Ik ben mijn rack aan het herindelen, er zit o.a. een GCX loopswitcher in.
Daar zit een reeks pedalen en rackmodules in.

Ik vroeg mij af wat (theoretisch) de beste volgorde is voor de volgende drive pedalen:

ZVex FuzzFactory
Maxon OD-808
Boss SD-1

De OD en de SD-1 is prima zo, maar de Fuzz. Is het logisch deze voor of na de andere drive pedalen te zetten, mocht ik em eens tegelijk met de OD of SD-1 willen gebruiken?

Ik zou de Fuzz vooraan zetten. Fuzz gevallen zijn vaak nogal gevoelig voor gebufferde pedalen. Als je ze ná de boss zet, zal de fuzz veel minder fijn reageren op je volume pot.

Overigens is er een grote volgorde FAQ, én een groot topic waar dit soort dingen in behandeld worden... :sssh:

Fuhgawz
19 januari 2009, 19:00
Yup die Fuzz Factory moet echt vooraan in je keten. Als je er gebufferde pedalen voor zet dan reageert hij niet zoals het hoort.

Bernardduur
19 januari 2009, 19:27
Pete Cornish adviseerde altijd om de pedalen aan te sluiten met een oplopende gain; de ruigste pedalen gaan dus achteraan.

Pedalen die slecht op buffers reageren kun je vooraan zetten of dit probleem fixen met een pickup simulatie circuit (= 1 kleine trafo).

Mitch
19 januari 2009, 21:56
Ja sorry hoor, gerespecteerd lid of niet, er is een Volgorde FAQ waar de FuzzFactory met name in genoemd wordt én nog een apart verzameltopic.
Slotje.