PDA

View Full Version : Hiwatt G40R12 volume



JTB
19 januari 2009, 11:40
Na jaren gitaar te hebben gespeld in een band heb ik 4 jaar geleden mijn hobby beëindigd en alles verkocht. Nu begint het langzaam weer te kriebelen en ben ik weer samen met mijn oude drummer begonnen.

Omdat ik het niet te duur wilde maken heb ik een Epiphone SG gekocht en bovengenoemde versterker. De versterker klinkt vrij aardig, alleen kom ik voornamelijk op het lead-kanaal wat volume tekort als ik met mijn drummer speel. Mijn vraag is als volgt, de versterker heeft de mogelijkheid tot het aansluiten van een externe speaker, deze moet dan 8 of 16 ohm zijn. Geeft dit inderdaad meer volume (of de illusie daarvan) of is dit weggegooid geld?

almarvk
19 januari 2009, 11:56
Dat is toch een transistor versterker? Ik ben bang dat het dan vrij weinig effect/nut heeft... 40 watt is dan niet echt veel en te weinig om over een meppende drummer heen te komen...

JTB
19 januari 2009, 12:00
Het is inderdaad een transistor bak. Dan zal ik mij eens gaan beraden...

Riky
19 januari 2009, 12:02
Denk ook idd niet dat dit een goede oplossing is.
Een transistor versterker voor beginnend band gebruik heeft toch minimaal wel 100 watt nodig. Kun je hem ook goed live gebruiken in de kleinere zalen zonder hem helemaal over de toeren te blazen.

almarvk
19 januari 2009, 12:04
Dam nog kom je live of in de oefenruimte zonder PA niet echt door de mix, iig dat is mijn ervaring/mening. Een kleine buizenversterker kan dat veel makkelijker.

Riky
19 januari 2009, 12:08
Dam nog kom je live of in de oefenruimte zonder PA niet echt door de mix, iig dat is mijn ervaring/mening. Een kleine buizenversterker kan dat veel makkelijker.

hmm

Heb een line 6 spider. Is wel een 120 watt met een tonelab ervoor... Denk dat ik dan in totaal misschien toch wat meer wattage heb dan 100...

Anyway ik red me er tot nu toe prima mee.

een 30 of 60 watt buizen versterker is over het algemeen wel beter. Meer volume en ook dynamischer geluid.

JTB
19 januari 2009, 12:49
Knoop maar meteen doorgehakt en mijn versterker te koop gezet, zonde hij is nog geen maand oud. Ik hoef er niet mee op te treden het is puur voor het oefenhok.