PDA

View Full Version : lacquer sticks



gengar
19 januari 2009, 11:19
heeft iemand van jullie ervaring met de lacquer sticks zoals stewmac ze verkoopt? Of zijn er andere opties hier in nederland verkrijgbaar? Ik zou graag een alternatief hebben voor het spuiten van thinner based lak elke keer als ik een kleine reparatie heb gedaan.

FreeGee
19 januari 2009, 12:47
heeft iemand van jullie ervaring met de lacquer sticks zoals stewmac ze verkoopt? Of zijn er andere opties hier in nederland verkrijgbaar? Ik zou graag een alternatief hebben voor het spuiten van thinner based lak elke keer als ik een kleine reparatie heb gedaan.

Baptist Arnhem heeft ze
http://www.baptist.nl/webwinkel_product.asp?c=1&gid=6&sid=40&pid=3&title=Houtveredeling%20en%20pyrografie&subtitle=%3Cstrong%3EWas:%3C/strong%3E%20Chestnut%20-%20Merkelbach%20-%20Osmo

fred dons
19 januari 2009, 12:54
kleine reparaties die niet door de kleur laag heen zijn kun je met superlijm doen, opvullen, vlakschuren (nat 600 met klosje!) en polijsten, is onzichtbaar na afloop)

kleur kun je in cellulose lak ook reparen met nagellak (is stiekem namelijk ook lak op thinner basis)

gengar
19 januari 2009, 18:50
ik vind dat secondelijm soms te broos opdroogt als je begrijpt wat ik bedoel Fred. Ik vind 2 componenten epoxy al iets geschikter eerlijk gezegd, maar ik zou toch graag een produkt gebruiken dat iets dichter bij de originele lak ligt.

gengar
19 januari 2009, 18:53
Freegee, volgens mij is dit een heel ander product? Ik begrijp van de beschrijving op stewmac dat het juist als soort van Laklaag touchup gebruikt kan worden en bij het baptist product is nog aflakken benodigd.

fred dons
19 januari 2009, 20:44
ik vind dat secondelijm soms te broos opdroogt als je begrijpt wat ik bedoel Fred. Ik vind 2 componenten epoxy al iets geschikter eerlijk gezegd, maar ik zou toch graag een produkt gebruiken dat iets dichter bij de originele lak ligt.

ja met superlijm moet je wel met beleid werken, dunne laagjes en geen versneller gebruiken

maar zoals gezegd voor cellulose werkt nagellak goed of een druppel thinner als de beschadiging niet te groot is

FreeGee
19 januari 2009, 21:52
Freegee, volgens mij is dit een heel ander product? Ik begrijp van de beschrijving op stewmac dat het juist als soort van Laklaag touchup gebruikt kan worden en bij het baptist product is nog aflakken benodigd.

Ik vond de omschrijving "boenwasstift" ook wat vreemd. Volgens mij heb ik de lakstiften zoals die StewMac stiften er ook wel eens zien liggen. Bel ze even zou ik zeggen.

Dankzij Spam elders op het forum: http://www.rons.biz/ (schellakstiften)