PDA

View Full Version : Digitech JamMan vraag, speciaal voor ervaringsdeskundigen



dml
19 januari 2009, 09:24
Ik wil op mijn JamMan WAV-files laden die niet zijn opgenomen met de JamMan. Dit lukt maar afspelen lukt niet. Blijkt dat, zodra je iets met de JamMan opneem, hij naast het WAV-file ook een XML-file aanmaakt die allerhande subinformatie toevoegd aan het WAV-file, deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik ben totaal niet thuis in de XML-wereld, is het daarom mogelijk om op een simpele manier op de PC een XML-file te maken die betrekking heeft op het te laden WAV-file of ben ik echt gedwongen de WAV-file als audio af te spelen en 1-op-1 op te nemen met de JamMan??

guitaraddict
19 januari 2009, 17:09
Hoi,

Ik heb even gekeken bij mijn loops (op de jamman gemaakt) en in Cooledit verbeterd qua geluidsniveau , eq en mij valt het op dat al mijn eigen loops een XML file hebben van 221 bytes dus steeds hetzelfde.

Bij de factoryloops is dat niet.

Probeer eens een loopfile te combineren met een standaard xml file van 221 bytes !

Wie weet ?

Alf

Jedeel
19 januari 2009, 17:59
Ik heb even een XML van een factory-loop met kladblok (notepad) geopend;

<JamManLoopSetup>
<LoopMode>Loop</LoopMode>
<Tempo>26460</Tempo>
<TimeSignature>2</TimeSignature>
<RhythmType>1</RhythmType>
<StopMode>Stop</StopMode>
</JamManLoopSetup>

Hier eentje van een in Cooledit bewerkt loopje;

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<JamManLoopSetup>
<LoopMode>Loop</LoopMode>
<Tempo>22050</Tempo>
<TimeSignature>2</TimeSignature>
<RhythmType>1</RhythmType>
<StopMode>Stop</StopMode>
</JamManLoopSetup>

Is volgens mij niet zo moeilijk te editten;
de waarden tussen <tekst> en <tekst> kan je dus wijzigen.

dml
20 januari 2009, 19:47
Ik heb ook een mailtje naar Digitech gestuurd en kreeg een paar uur later antwoord. Het is bij "externe" WAV-files niet nodig deze te voorzien van een XML-file, zolang ze maar als filename "loop" krijgen met de extensie .wav. En inderdaad, het werkt. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.