PDA

View Full Version : Big Bad Wah; en nu begint er toch wel wat Satriani GAS te komen (SAS?)



Nitefly7
18 januari 2009, 22:37
http://www.voxamps.com/us/pedals/bigbadwah/

i.c.m. de Satchurator en Time Machine best een lekkere combi (en eigenlijk niet eens zo duur, overall...) volgens mij..

wel leuk over nagedacht, alleen jammer van on/off switch (heeft hij waarsch. toch geen boodschap aan...), die nog' standaard' is en niet 'auto-on...'..

mooi pedaal en belangrijkste:.... toffe zwarte kleur..!

artnaz
18 januari 2009, 22:50
Ben wel benieuwd ja, ik mag zijn wah-sound wel... :)

Nitefly7
18 januari 2009, 23:50
Ben wel benieuwd ja, ik mag zijn wah-sound wel... :)

terwijl ik al zolang ik 'm ken, dezelfde soort geluiden uit de wah's haal die hij 'tot dan toe' gebruikte... Crybaby's... !

artnaz
19 januari 2009, 00:00
Nou ja, het is niet helemaal mijn soort sound, dus ik heb er ook niet naar gezocht. Maar desalniettemin vind ik het een lekkere sound, en ben benieuwd of deze wah iets nieuws brengt. Maar niet dat ik hem zou kopen, ben hartstikke tevreden met mijn Silvermachine. Die doet die sounds ook ongeveer, maar iets transparanter denk ik.

Nielsje
19 januari 2009, 00:03
Ik ben benieuwd, we gaan hem gewoon een keer proberen. Zelf vind ik de looks niet gaaf, maar dat is natuurlijk bijzaak.
Tja, die schakelaar. Zelf vind ik zo'n dikke stompswitch altijd wel erg fijn, heb wel eens zo'n bad horsie geprobeerd, maar ik vond het toch maar maf. 't zal gewoon een kwestie van wennen zijn.

PeterX
19 januari 2009, 10:59
De satchurator wil ik zeker nog proberen!
Deze wah is vooral slimme marketing van vox, aangezien satch zelf de instelbare crybaby (535Q) gebruikt, die bovendien een stuk meer mogelijkheden heeft dan deze vox... Deze sla ik over.

TimmU
19 januari 2009, 11:01
De satchurator is een lekker pedaal!!

dml
19 januari 2009, 11:13
Die TimeMachine delay ziet er ook niet verkeerd uit!!

http://www.voxamps.com/us/pedals/timemachine/

Nielsje
19 januari 2009, 11:17
Ziet er inderdaad aantrekkelijk uit. We gaan hem wel proberen :)
Wel jammer dat er geen ronde knoppen op zitten, en dat 'time' tussen de andere knoppen is geparkeerd. Als feedback en time allebei aan de buitenkant zaten, én ze hadden ronde knoppen, dan was het footcontrol paradise!

Nitefly7
19 januari 2009, 11:22
De satchurator wil ik zeker nog proberen!
Deze wah is vooral slimme marketing van vox, aangezien satch zelf de instelbare crybaby (535Q) gebruikt, die bovendien een stuk meer mogelijkheden heeft dan deze vox... Deze sla ik over.

ik denk dat ie in de studio vanalles gebruikt, ook de Satchurator..
misschien wordt hij wel een Vox-convert, net zoals Vai met z'n Morley's...

de 535q zit inderdaad ook al bijna 12 jaar schat ik, op mijn plank.. een geweldige wah..
overigens kan die 535q niet tussen spoelen wisselen, de Big Bad Wah volgens mij wel.. (heb ik nu 'n Big Bad 535q vraag ik me af.... ?)

Jimi75
19 januari 2009, 14:01
De satchurator wil ik zeker nog proberen!
Deze wah is vooral slimme marketing van vox, aangezien satch zelf de instelbare crybaby (535Q) gebruikt, die bovendien een stuk meer mogelijkheden heeft dan deze vox... Deze sla ik over.

VOX zegt op de internetsite dat Satriani die pedalen heeft gebruikt, maar op de laatste gigs van de tour heeft hij de crybaby 535Q gebruikt. Ik denk dat de Satchurator en de Time Machine goede pedaltjes zijn maar ik twijfel of dat Wah zo goed zal zijn...

Nitefly7
19 januari 2009, 14:08
VOX zegt op de internetsite dat Satriani die pedalen heeft gebruikt, maar op de laatste gigs van de tour heeft hij de crybaby 535Q gebruikt. Ik denk dat de Satchurator en de Time Machine goede pedaltjes zijn maar ik twijfel of dat Wah zo goed zal zijn...

....waar baseer je dat op ?
volgens mij is die Wah een leuke hybride van Crybaby en Vox-achtige dingen.. in één!

Jimi75
19 januari 2009, 16:11
Ik denk dat als ik deze Wah wil kopen wil ik niet de gewoone Vox Wah sound maar ik moet ook voor deze sound betalen (twee in een). Verder geloof ik dat het zal meer dan een kilo wegen en dat is heel erg te zwaar. Die specificaties boost een colour poti kan ik ook leeker in een kleinere pedaltje zoals dat Crybaby 535Q hebben. Maar dat is mijn persoonlijk opinie en misschien zal ik deze weer anderen als ik dat pedal in een winkel heb getest :dance:

Nitefly7
19 januari 2009, 18:40
Ik denk dat als ik deze Wah wil kopen wil ik niet de gewoone Vox Wah sound maar ik moet ook voor deze sound betalen (twee in een). Verder geloof ik dat het zal meer dan een kilo wegen en dat is heel erg te zwaar. Die specificaties boost een colour poti kan ik ook leeker in een kleinere pedaltje zoals dat Crybaby 535Q hebben. Maar dat is mijn persoonlijk opinie en misschien zal ik deze weer anderen als ik dat pedal in een winkel heb getest :dance:

even een persoonlijke vraag: hoe 'Duisburgs' ben jij ?
"Die specificaties boost een colour poti kan ik ook leeker in een kleinere pedaltje zoals dat Crybaby 535Q hebben."
bedoel je daarmee
"Die specificaties boost en colour poti kan ik ook lekker in een kleinere pedaal, zoals de Crybaby 535Q hebben."

niet om je Nederlands belachelijk te maken (veel jongere Nederlanders maken er een groter potje van), maar ik wil je niet verkeerd begrijpen..

alles gute!

artnaz
19 januari 2009, 18:48
Ik wil niet een zijweg inslaan, maar ik denk dat een paar mensen hier dit wel interessant zullen vinden:

http://img.photobucket.com/albums/v315/bieke2/NAMM2009/3208081485_a03e903d09_b.jpg

Nitefly7
19 januari 2009, 19:37
Ik wil niet een zijweg inslaan, maar ik denk dat een paar mensen hier dit wel interessant zullen vinden:

http://img.photobucket.com/albums/v315/bieke2/NAMM2009/3208081485_a03e903d09_b.jpg

oh neee! Bob heeft mijn Wah van 'n mooiere behuizing voorzien ;)

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afbeelding026.jpg

Jimi75
19 januari 2009, 21:45
even een persoonlijke vraag: hoe 'Duisburgs' ben jij ?
Sorry, snap ik niet wat je bedoelt..."hoe Duisburgs?"

"Die specificaties boost een colour poti kan ik ook leeker in een kleinere pedaltje zoals dat Crybaby 535Q hebben."
bedoel je daarmee
"Die specificaties boost en colour poti kan ik ook lekker in een kleinere pedaal, zoals de Crybaby 535Q hebben."
Yep precies, ik vind het VOX Satriani pedal erg groot.

niet om je Nederlands belachelijk te maken (veel jongere Nederlanders maken er een groter potje van), maar ik wil je niet verkeerd begrijpen..
Ik probeer hier in Nederlands te schrijven als ik denk dat deze forum geweldig goed is. Ik heb nooit Nederlands geleerd, allen autodidaktisch, omdat ik bijna iedere jaar op vacantie naar Texel ga en ik vind het leuk met die mensen in hun taal te spreken ook als ik dat misschien niet perfekt kan.


alles gute!
Dito! Alles Gute.