PDA

View Full Version : Piep bij aansluitng boss rc-2 en sd-2



Rbe3
18 januari 2009, 22:05
Hey! Als ik mijn Boss RC-2 loop station en mijn Boss SD-2 dual-overdrive achter elkaar zet, krijg ik altijd een zeer irritante en luide piep. Maar als ik dan alleen mijn Boss SD-2 Dual Over-drive of alleen mijn RC-2 aansluit op mijn versterker is de piep weg. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

pjotr
18 januari 2009, 22:34
Ik heb zelf ook de RC-2 en hetzelfde probleem. Ik heb hem altijd nog met een adapter gevoed, geen flauw idee of het probleem er nog steeds is met alleen een batterij als voeding. Mijn andere effecten veroorzaken dit trouwens niet, puur alleen de looper.

pjotr
19 januari 2009, 11:10
Even geprobeerd zonder adapter, 1-Spot, en rara... Geen piepje te bekennen! Dan maar gewoon een batterij er in. Ik weet niet of het probleem voor jou zo ook opgelost is want ik weet niet of jij ook met een adapter werkt. Probeer het eens uit zou ik zeggen.

Nielsje
19 januari 2009, 11:19
Hey! Als ik mijn Boss RC-2 loop station en mijn Boss SD-2 dual-overdrive achter elkaar zet, krijg ik altijd een zeer irritante en luide piep. Maar als ik dan alleen mijn Boss SD-2 Dual Over-drive of alleen mijn RC-2 aansluit op mijn versterker is de piep weg. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Wat voor adapter gebruik je? Hopelijk wel een gestabiliseerde adapter, maar dat zal wel. Gebruik je een transformator (boss/iba style) of een geschakelde voeding.

De problemen die de laatste tijd opduiken bij geschakelde voeding zijn toch wel erg vervelend. Wat ik helemaal nog niet begrijp is het feit dat de combinatie one spot + wah bij de een ontzettend veel ellende brengt, terwijl een ander nergens last van heeft. :???:

Wellicht dat Dirk_Hendrik hier iets zinnigs over te zeggen heeft?

Rbe3
19 januari 2009, 14:10
ik voed ze beiden met een boss adapter, dit zou toch geen problemen mogen leveren? En batterijen zijn echt veeeel te duur!

pjotr
19 januari 2009, 15:54
Lidl......

Sinner
19 januari 2009, 17:27
Ik gebruikte voor de RC-2 ook een aparte adapter (2x Boss: 1 voor RC 1 voor de daisychain vd rest) anders had ik ook een piep.

Nu heb ik een Burkey SIX en is het ook geen probleem.

Wel irritant dat je niet 2 bosspedalen zonder problemen op 1 boss adapter kunt aansluiten:(

Rbe3
19 januari 2009, 17:53
Dan mij maar een extra adapter aanschaffen, bedankt allemaal!

Nielsje
19 januari 2009, 17:54
Dan mij maar een extra adapter aanschaffen, bedankt allemaal!

Nah, ik vind het nog steeds vreemd waarom 'ie piept. De pedalen zijn makkelijk te voeden met slechts één boss adapter. Wellicht kan je Skabouter even een PM sturen, hij heeft bij mijn weten ook zo'n RC-2 en meerdere pedalen. Moet je hem even vragen hoe hij dat (eventueel) opgelost heeft.

Rbe3
19 januari 2009, 18:10
Nah, ik vind het nog steeds vreemd waarom 'ie piept. De pedalen zijn makkelijk te voeden met slechts één boss adapter. Wellicht kan je Skabouter even een PM sturen, hij heeft bij mijn weten ook zo'n RC-2 en meerdere pedalen. Moet je hem even vragen hoe hij dat (eventueel) opgelost heeft.

Oke zal ik doen.