PDA

View Full Version : Buizen of net-niet Buizen (Mesa Subway Blues/Super Champ)



Nitefly7
18 januari 2009, 21:58
ik wil bijna de knoop doorhakken voor een klein 1x10 combo'tje, dat vooral handzaam en geen 20+kg weegt...

heeft iemand ervaringen met 1 van beiden?

De Peavey Windsor studio valt af, is me iets te groot en vind 't clean niet zo lekker als ik zou hopen...

de zoektocht is dus naar iets lichts, lekker clean voor huiskamer/kleine bars/kleine zaaltjes, vooral oefenen en huiskamer eigenlijk (speel vaak op geleend spul..)..
overdrive is wel leuk, maar ik verwacht niks uit 'n 10" speaker (extension cab komt later wel..)..

nu stond ik op 't punt zo'n Super Champ XD te nemen, vind 'm erg goed klinken en vooral de DSP-functie is een pré..
verder is 't een redelijk laag wattage, dus voor mijn samenwoonplannen/oefensessies kan hij ook lekker stil gedraaid worden..
de 'Marshall' klanken zijn ook wel prima, maar voor opnames heb ik 'n modeller en een aantal pedalen...

ECHTER!
ik zie ook steeds vaker de Mesa Subway Blues verschijnen..
't ding is volgens mij een flinke lading harder dan 'n huiskamer kan verdragen (mijn Studiotone vind ik op 2,3 al te hard.. en dat is echt zonde van 't ding..)... maar met 'n volumepedaal of atttenuator is er ook wel iets aan te doen..sommige modellen hebben bovendien 'n halfpower switch (20/10w)

Fender:
+ licht
+ lekkere Fender klank, andere voicings ook echt bruikbaar en goed
- geen effectsloop
- geen speakermute

Mesa
+ lekkere Mesa/Bluesy klank (Fender deluxe'y?)
+ parallele effectsloop
+ speakermute
+ halfpower switch op sommige modellen
- niet echt licht
- 'maar' 1 voicing

AART
18 januari 2009, 22:05
Ik zou voor de mesa gaan, die subways zijn echt geniale ampjes voor het geld (350 2ehands oid?). Of ze ook goed zacht kunnen weet ik niet. Heb er mensen goddelijke cleansounds uit zien halen en geboost ook punk horen doen;)

PS: Ik weet ook niet of ie lichter gaat zijn dan een studiotone...

Nocki kan je vast meer vertellen over dat ding, die heeft er een gehad dacht ik, Ieme ook in een ver verleden dacht ik (als enige amp :o ).

Nitefly7
18 januari 2009, 22:44
Ik zou voor de mesa gaan, die subways zijn echt geniale ampjes voor het geld (350 2ehands oid?). Of ze ook goed zacht kunnen weet ik niet. Heb er mensen goddelijke cleansounds uit zien halen en geboost ook punk horen doen;)

PS: Ik weet ook niet of ie lichter gaat zijn dan een studiotone...

Nocki kan je vast meer vertellen over dat ding, die heeft er een gehad dacht ik, Ieme ook in een ver verleden dacht ik (als enige amp :o ).

heb beide heren Gitaarnetters net gePM'd...

ik hoop dat er nog mensen met ervaringen van de Super Champ langskomen..!