PDA

View Full Version : LR baggs M1(a) is dat wat of wteen jullie wat anders



blindfaith85
18 januari 2009, 21:47
Hoi,

Ik ben beetje orienteren voor versterken van acousvoor asl ik mijn martin straks heb, en vroeg me af of jullie mssn ervaring met de LRbaggs M1(a) hebben, is iets beter weten:

Eisen:
Niet hoeven zagen in de gitaar
Geen under de saddle priet geluid
beetje goed acous klinken dus
indien verwijderd te worden geen schade blijvende schade

Heb ook wat fishman dingen gehoord van die rare earth dingen maar was daar ook niet weg van, te prieterig naar mijn mening

En ja weet dat mic het beste en lekkerste klinkt maar dat werkt helaas niet altijd even lekker ivm feedback en niet echt beweegbaar en weet ook dat Se electronics zon arm hebben voor op je gitaar maar mij lijkt dat ook helemaal niks

groet ferry

Muzieknono
19 januari 2009, 06:52
Ik heb toch geen problemen met fishman, klinkt goed, maar inderdaad zo'n microfoontje in je klankkast schijnt toch wel beter te zijn, ik denk dat het ook is wat je zelf mooi vindt klinken.
Mvgr. Dirk Jan :B

budje
19 januari 2009, 08:19
Ik heb begrepen van de gitaarbouwer hier dat er ook wel mensen combi's gebruiken, dus en een piezo en een microfoon.

heb er zelf helaas geen ervaring mee, misschien zoiets eens zoeken?

Laser
19 januari 2009, 16:29
Ik heb als elementen:
- LRBaggs M1 (passief) die af en toe van gitaar verhuist,
en Rare Earth humbucker (actief) op de Alber&Muller.

Beide liggen me heel erg.
De A&M met rare earth wist al een paar gitaarbouwers te bekoren ( kan liggen aan de combinatie gitaar/element), klinkt helemaal niet dun. Zeer goede acoestische klank.

De M1 verhuist van de dread naar de Furch; levert het best op de dread (Hashimoto), krachtige duidelijke toon.

Voordeel van de M1 is dat je per snaar het element kan afstemmen, wat je op de Rare Earth niet kan. Je kan per snaar dus de respons afstemmen, is detailwerk, maar het kan.
Voordeel van de RE is dan weer dat je met een switch onderaan de klank wat kan doen sprankelen, helderder maken, zonder te sleutelen aan de magneetjes per snaar.

Ik zou zeggen: proberen, in de winkel een paar elementen op een neutraal ingestelde acoestische versterker spelen ( of de jouwe als het kan), zodat je je oor kan laten beslissen.

hejira
22 januari 2009, 12:25
De M1 neemt ook de trillingen van het bovenblad op wat weer ten goede komt van de akoestische weergave.... (er zitten dus geen kurkjes bij de bevestiging. Je moet 'm dan ook niet te hard aandraaien anders krijg je putjes op je bovenblad). Wat ik doe is een Boss EQ pedaal ertussen om het helemaal subliem af te stellen.