PDA

View Full Version : Western electro akoestisch maken



Ruy
18 januari 2009, 21:43
Ik heb al een paar jaar een western gitaar en die zou ik nu willen kunnen uitversterken ivm met optreden. Heeft iemand een idee hoe ik dit het best kan (laten) doen? Dr zijn van die 'opplak elementen' te koop maar dit komt mij ietwat schraal over..? Het liefst laat ik er een element of mic inzetten met een uitput in de body, zodat het dus een echte electro akoestische gitaar wordt. Is dit uberhaupt wel mogelijk?

Tnx!

Muzieknono
19 januari 2009, 07:00
Dat is zeker mogelijk, je hebt ook pickups die je in je klankgat kunt klemmen en dus ook weer verwijderen als je het niet nodig hebt.
Groot voordeel hiervan is dat je niet in je gitaar hoeft te laten boren.
Mvgr. Dirk Jan :B

Minda
19 januari 2009, 07:00
Kan zeker, maar je moet een piezo element met voorversterker hebben, geen gewoon element. Setjes van Fishman, bijvoorbeeld. Als je deze vraag op het zelfbouw forum stelt, heb je denk ik meer reactie (daar hang ik normaal gesproken ook rond, was nu per ongeluk hier...)

Succes,

Hugo

budje
19 januari 2009, 07:44
"opplak" elementen (weet de juiste naam niet) gebruik ik voor mijn nylonsnaar en ukelele (lijkt op zo'n ding waar de huisarts mee luistert) maar da's niets voor stalen snaren en stevige muziek :) inderdaad piezo elementen is wat geknutsel (heb t lekker laten doen) maar werkt wel geweldig. De mijne is van B-Band, maar iedereen adviseert vast z'n eigen merk ;)

Ga voor piezo zou ik zeggen!