PDA

View Full Version : Fender Super Six



ExplorerJim
18 januari 2009, 20:31
De pa van mijn onlangs aangetroffen nieuwe vriendinnetje blijkt ook gitaar te spelen. Natuurlijk praat je daar over en nou liet hij mij zijn gitaren en amp zien.
Hij speelt al jaren met een Fender Super Six buizenversterker uit de jaren 70.
Nou krijg ik normaal gesproken de broek niet bol van buizen versterkers en het Fendergeluid is niet echt mijn smaak, maar wat een geluid zit er in dat ding!
Alleen, heel veel interessante informatie vindt ik niet over deze amp dus ik vroeg me af of iemand hier het model kent en er iets over kan vertellen.

Chris Winsemius
18 januari 2009, 20:33
De versterker zelf is hetzelfde als 'n TwinReverb, DualShowmanReverb en/of QuadReverb maar dan met 6 10" speakers.

Google bijvoorbeeld op de "fender field guide" (linkje even vetrgeten).

johnnyz
18 januari 2009, 20:37
Hier een linkje,

http://www.ampwares.com/amp.asp?id=103

er zit wel een groot verschil in de 100W versie en de 135W versie, welke is het?

ExplorerJim
18 januari 2009, 21:29
Geen idee, niet op gelet eigenlijk. Wat zijn die "grote" verschillen dan tussen 100W en 135W?

Wat wel grappig is is dat de amp ooit is doorgezaagd omdat destijds de auto te klein was.
Het is nu een combo met 2x10 met een losse 4x10 cab erbij.

cluseau
18 januari 2009, 22:17
Wat wel grappig is is dat de amp ooit is doorgezaagd omdat destijds de auto te klein was.

Mijn God, wat zonde. Grappig zei je toch he?:sneaky: Misdadig is volgens mij meer op zijn plaats. Gelukkig leven we in een democratisch land.

johnnyz
18 januari 2009, 22:18
Is hier overal al vele malen beschreven, hier een link

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=56724&highlight=fender+100%2A+135%2A

Aca Ilic
18 januari 2009, 23:01
Favorieten amp van Jesse Davey van The Hoax ;-)...
wat moet ik je verder zeggen

Al.de
19 januari 2009, 02:33
Geen idee, niet op gelet eigenlijk. Wat zijn die "grote" verschillen dan tussen 100W en 135W?

Oppassen als er CTS Alnico speakers inzitten. Je kan die herkennen aan de 137 code. Deze amp vreet ze op op hoog volume.

Al

ExplorerJim
20 januari 2009, 00:09
Okay bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal me v/d week eens wat inlezen over deze amp.
Dat ie is doorgezaagd zal voor de echter liefhebber wel even slikken zijn, maar ik vond het wel een grappig verhaal dat ie destijds niet in de porsche paste en dat ze hem daarom hebben gekortwiekt.
Feit blijft dat ik het een beest van een apparaat vindt. Ik had al tegen de man gezegd dat ik hem wel wilde overnemen, omdat hij er toch niks meer mee doet. Maar waarschijnlijk blijft de super six dienst doen als ornament in de huiskamer totdat de beste man het loodje legt.

Jeroen76
21 januari 2009, 14:20
Ik had al tegen de man gezegd dat ik hem wel wilde overnemen, omdat hij er toch niks meer mee doet. Maar waarschijnlijk blijft de super six dienst doen als ornament in de huiskamer totdat de beste man het loodje legt.

Daar zijn misschien ook wel ideeen voor aan te dragen??
:seriousf::seriousf::seriousf:

Solidkick
21 januari 2009, 14:35
Maar waarschijnlijk blijft de super six dienst doen als ornament in de huiskamer totdat de beste man het loodje legt.

En dan wil ie er in begraven worden...
Hetgeen zonder probleem kan met een amp van dat formaat.

Dit was 20 jaar lange de mijne: Super Six (http://www.lowbottomizer.com/SuperSix_web/index.htm)
Na een seizoen vakantiewerk gekocht in Leeuwarden.
Opgehaald met de bus (!) om daarna mee te nemen op een volle toeristen boot naar Terschelling (waar ik toen woonde).
Mijn vader heeft er nog een hernia van :seriousf:

Jeroen76
21 januari 2009, 15:15
Ik ben niet gauw onder de indruk van Gear, maar dit doet me toch wankelen. Jemig wat mooi om te zien en het geluid zal me wel wegblazen.
Stoer !

Greetz
Jeroen

Mr.Jay
21 januari 2009, 16:32
Een Superreverb in Turbo-stand !

don marco
22 januari 2009, 10:24
how man, wat een monster is dat :o

enorm leuk om zo eens te zien. Hoe hoog is die eigenlijk? :) kunt ge u achter verstoppen als ze tomaten en eieren t podium opgooien.

Mr.Jay
22 januari 2009, 11:29
Kinder-amps in de US maakt ook eenzelfde hoogte 6x10" 100W amp > speciaal voor het kleine mondharmonikaatje :-)

Luke-wannabe
22 januari 2009, 13:41
Het is een prachtding, maar het moet echt een onhandige rot amp zijn om mee te sjouwen!

Mr.Bluesbreaker
22 januari 2009, 14:22
Ik wou net zeggen, leuk voor gigs met trappen zonder lift....
Maar datzelfde probleem heb je ook met die koelkasten Ampegcabs.
Wel cool als 'huisbackline' wellicht.

Luke-wannabe
22 januari 2009, 14:34
Maar daar zit niet ook nog eens een versterker in ;)

Solidkick
22 januari 2009, 15:03
het moet echt een onhandige rot amp zijn om mee te sjouwen!

Daarom speel ik nu ook over Marshall full stack!
Echt veeele malen makkelijker :seriousf:

Chris Winsemius
22 januari 2009, 15:20
Daarom speel ik nu ook over Marshall full stack!
Echt veeele malen makkelijker :seriousf:

:D

Zo'n SuperSix is NET 'n slagje groter dan 'n VibroChamp :cheerup:

(prachtig verhaal van die aanschaf!)

akkermanfan
30 september 2023, 12:43
:( gelijk heb je, een aanslag op de mooie versterker !!

Dirk_Hendrik
1 oktober 2023, 12:02
:( gelijk heb je, een aanslag op de mooie versterker !!

Je was je ervan bewust dat je op een 14,5jaar oud topic reageert?

FNaRK
1 oktober 2023, 13:36
Je was je ervan bewust dat het zijn 3e post is in 8 jaar?

Dirk_Hendrik
2 oktober 2023, 12:36
Je was je ervan bewust dat het zijn 3e post is in 8 jaar?
Beter kijken Mario. Z'n eerste post is van december 2022 ;-)