PDA

View Full Version : basissongs



archerterror
18 januari 2009, 19:55
hallo, ik speel nu al 4 dagjes gitaar.

nu ik al enkele akkoorden ken zou ik graag beginnen liedjes spelen die liefst een rock/country gehalte hebben zoals Johnny Cash en America enz...

nu, ik ken al Horse with no name, Smoke on the water en Wild thing...


maar nu is mijn vraag: kennen jullie nog liedjes met een 3-tal akkoorden in die eenvoudig over te nemen zijn.

ik ken nog niet het F-akkoord en kan hem dus zeker niet overpakken, dus zeker geen zo'n liedjes hé.

liefst liedjes zenden in de aard van diegene ik al ken.

wat echt belangrijk is is dat het haalbaar is om over te nemen van akkoord naar akkoord en dat er niet al te veel fingerpick werk bijzit.
ik wil namelijk eerst leren al mijn akkoorden spelen vooraleer ik begin aan liedjes zoals Nothing else matters en Stairway to heaven.
( Wild thing is voor mij echt nog moeilijk om over te nemen dus mss ietsje eenvoudiger dan dat :p )
tips?

Azaruc
18 januari 2009, 20:48
Misschien is dit wat?

Rolling Stones - Dead flowers (http://www.youtube.com/watch?v=_ki2daAPp_k)

Zitten maar 3 akkoorden in: D, A en G

En de tabs (http://www.ultimate-guitar.com/tabs/r/rolling_stones/dead_flowers_crd.htm)

Overal waar je in de tab Dsus2 of Dsus 4 ziet staan, kun je een gewoon D akkoord spelen

blindfaith85
18 januari 2009, 21:39
Zou zeggen ga nar de muziekwinkle daar heb je boekjes als de hits met 4 akkoorden enzi

Ruy
18 januari 2009, 21:46
Hurt van johnny cash, Am - C - D

archerterror
19 januari 2009, 06:52
zal die 2 zeker proberen, thx

Muzieknono
19 januari 2009, 06:57
Als ik me niet vergis is een poosje geleden op het subforum speeltechniek & theorie een hele lijst aangemaakt van liedjes met open akkoorden.
Ik zou daar even zoeken, is sowiezo een subforum waar je veel kunt opsteken.
Mvgr. Dirk Jan :B

budje
19 januari 2009, 07:38
Hurt van johnny cash, Am - C - D

er komen er wel een paar bij verderop in het liedje hoor ;) maar t is wel een heel mooi en niet al te moeilijk liedje