PDA

View Full Version : AUB wat hulp van ProrackG gebruikers gevraagd



universe777
18 januari 2009, 15:19
Ik heb van de week een ProrackG gekocht en heb wat vragen die ik niet helemaal kan beantwoorden met de manual.

Ik moet wel even vermelden is dat hij niet in orde was; de ground lift switches op de achterkant waren kapot. Geen probleem want ik kon hem terug sturen en ik krijg een nieuwe.

Toen ik het apparaat aansloot en beide kanalen aan had, had ik veel meer ruis dan voorheen. (lag misschien aan de kapotte switches.). Maar misschien doe ik wel iets fout...
M'n setup is als volg:.
Gitaar > input Channel 1 ProrackG > output CH 1 ProrackG > tuner > RAT > EQ > input Marshall > Effects send > input CH 2 ProrackG > output CH ProrackG > Digitech GSP > effects return. (overal Humfrees)

Hoe zet ik de effectsloop level switch op m'n Marshall? Het is een pot die van -10dBV tot 4dBm gedraaid kan worden.
Op de prorack zitten per CH in/out reference level switches. Ik neem aan dat de eeste op -10 moet, maar op wat moet de tweede?

Hoe kan ik het beste te werk gaan bij het instellen van de boel? Ik speel met deze setup nooit clean. Het is dus heel moeilijk te horen wat nu alleen het ruis signaal is wat door mijn gitaar opgepikt wordt. Want dat wordt overstemd door de bak met herrie van de gebooste RAT door de EQ heen m'n pre-amp in.

Alle advies en tips zijn welkom.

Alvast bedankt

Yek1
18 januari 2009, 17:14
Ik heb van de week een ProrackG gekocht en heb wat vragen die ik niet helemaal kan beantwoorden met de manual.

Ik moet wel even vermelden is dat hij niet in orde was; de ground lift switches op de achterkant waren kapot. Geen probleem want ik kon hem terug sturen en ik krijg een nieuwe.

Toen ik het apparaat aansloot en beide kanalen aan had, had ik veel meer ruis dan voorheen. (lag misschien aan de kapotte switches.). Maar misschien doe ik wel iets fout...
M'n setup is als volg:.
Gitaar > input Channel 1 ProrackG > output CH 1 ProrackG > tuner > RAT > EQ > input Marshall > Effects send > input CH 2 ProrackG > output CH ProrackG > Digitech GSP > effects return. (overal Humfrees)

Hoe zet ik de effectsloop level switch op m'n Marshall? Het is een pot die van -10dBV tot 4dBm gedraaid kan worden.
Op de prorack zitten per CH in/out reference level switches. Ik neem aan dat de eeste op -10 moet, maar op wat moet de tweede?

Hoe kan ik het beste te werk gaan bij het instellen van de boel? Ik speel met deze setup nooit clean. Het is dus heel moeilijk te horen wat nu alleen het ruis signaal is wat door mijn gitaar opgepikt wordt. Want dat wordt overstemd door de bak met herrie van de gebooste RAT door de EQ heen m'n pre-amp in.

Alle advies en tips zijn welkom.

Alvast bedankt


Niet meteen je gitaar naar in Input CH 1 leiden, maar eerst je pedalen ertussen plaatsen, en dan pas naar Input Ch 1. De Output Ch1 gaat dan dus direct naar je AMP Input.

Level van CH 1 moet op -10 dB.
Level van CH 2 moet op +4 dB, en je Marshall ook.
De filterknop op de ProRackG moet je helemaal naar links draaien (uitzetten dus).

ateng
18 januari 2009, 17:37
Juist, gitaar niet naar input Channel 1 maar je EQ naar input Channel 1 en dan de output Channel 1 naar input Marshall.
Je fx-loop moet serieel zijn want anders heeft het geen zin dus waarschijnlijk hoor je dus ruis omdat je fx-loop parallel ingesteld is.
Filter niet helemaal naar links draaien hoor want dat is afhankelijk van je setting dus gewoon je oor gebruiken. Als je je filter uitzet dan klinkt het dof en dat wil je niet hebben. Wat je moet doen is dat je sound zonder ruisonderdrukking (beide IN/OUT op OUT zetten) hetzelfde klinkt als met ruisonderdrukking aan. Dus draai net zolang totdat je geen verschil hoort. Ik heb op beide Channel mijn Threshold op 12 uur staan en mij Filter op 11 uur en voor de rest Channel 1 inderdaad op -10 dB en Channel 2 op +4 dB

universe777
18 januari 2009, 18:17
Juist, gitaar niet naar input Channel 1 maar je EQ naar input Channel 1 en dan de output Channel 1 naar input Marshall.


Hmmm Buck van ISP vertelde me dat de gitaar direct in CH 1 moet...
Dit zodat het eerste kanaal alleen de ruis weghaalt die komt door lampen etc. Hierdoor blijft het clean maken van je sound door het terugdraaien van je volumeknop mogenlijk.
Kanaal twee zou dan alle troep van de pre-amp en daarvoor moeten filteren. Zo werd het trouwens ook door een van onze mede posters verteld in een ander ISP topic.

Als ik hem terug heb zal ik t op deze manier proberen.



Je fx-loop moet serieel zijn want anders heeft het geen zin dus waarschijnlijk hoor je dus ruis omdat je fx-loop parallel ingesteld is.
Het is een seriele loop. (volgens de manual) Ik kan niet kiezen tussen serie/parallel.

universe777
18 januari 2009, 18:19
Deze post bedoelde ik:
[quote=Glim;1699646] Het punt is dus: je plugt je gitaar direct in de decimator, waar hij je signaal "scant", dan een zooi pedalen zoals je wah-wah en je voorversterker. Daarna weer terug naar je decimator waar dan de ruis weg wordt gehaald en daarna je echo effecten en dan pas je naversterker.
[quote]

Yek1
19 januari 2009, 12:41
Ja, dat andere advies / die andere post klopt, voorzover je géén pedalen gebruikt ... Als je dat wel doet: éérst de pedalen, dan naar de input van CH 1.

HaroldA
19 januari 2009, 13:05
Ja, dat andere advies / die andere post klopt, voorzover je géén pedalen gebruikt ... Als je dat wel doet: éérst de pedalen, dan naar de input van CH 1.

Klopt helemaal!


Kanaal 1:
Je gitaar/pedalboard sluit je rechstreeks aan op de input van kanaal 1.
De level en frequentie van het inkomende gitaar signaal wordt hiermee gedetecteerd.
Dit houdt in dat omschakelen van clean naar high gain oversturing geen
invloed heeft op het signaal wat 'gezien' wordt door de detectoren van kanaal 1.
Dit betekent dat het eerste Decimator kanaal wordt gebruikt om door de
gitaarelementen opgepikte storing (adapter brom, licht brom etc...) te verwijderen.
Je stelt simpelweg de treshold in van kanaal 1 om deze storingen te elimineren.

Kanaal 2:
Het tweede kanaal sluit je aan op de effects loop van je versterker.
(vereist een series effects loop)
Dit kanaal ontdoet het signaal van high gain preamp bijgeluiden, ground loop brom,
en ieder andere storing die je in deze loop hebt.

http://gtrgear.com/ISP/DecimatorRack-NL.htm

ateng
19 januari 2009, 14:12
Precies... zoals ik het al zei.

En wat de Filter betreft gewoon goed luisteren en afstellen dat het gelijk klinkt als zonder ruisonderdrukking dus IN/OUT op OUT.

universe777
19 januari 2009, 14:34
Nou zodra ik de nieuwe binnen heb ga ik t zo proberen...
---------------------
Dit is trouwens het advies wat ik van ISP kreeg:

Hi Marco,

You need to plug the guitar directly into channel 1 and put any pedals between the output of channel 1 and the input of the amp. The Decimator needs to see the direct guitar signal before any gain or processing in order to track correctly. The second channel of Decimator in the loop will take out any noise from pedals. The last version makes it easier to solve any ground loop issues so it would be wise to look for one with the ground lift switches.

Let me know if you have any other questions.

Buck Waller
ISP Technologies

vidar
20 januari 2009, 15:40
ik dacht ook dat de PRG eerst een direct signaal moest hebben van je gitaar. Hij trackt (dacht ik) nl op het level van je gitaar: hij gaat kanaal 2 muten als je gitaar geen input meer geeft. Dat is het hele idee van de 'threshold-vrije' ruisonderdrukking toch? Dat al het geluid door wordt gelaten wanneer je speelt (en er dus input is op kanaal 1) en er wordt gemute wanneer je stopt met spelen. Als je dan allerlei ruisende pedalen tussen je gitaar en kanaal 1 stopt heb je dus ook nog een (lage) input op kanaal 1 als je niet speelt (nl: de ruis van je pedalen) en zal de PRG dus later of zelfs helemaal niet gaan muten. Wat de werking van de PRG min of meer te niet zal doen.

Veel succes iig

universe777
20 januari 2009, 16:24
ik dacht ook dat de PRG eerst een direct signaal moest hebben van je gitaar. Hij trackt (dacht ik) nl op het level van je gitaar: hij gaat kanaal 2 muten als je gitaar geen input meer geeft. Dat is het hele idee van de 'threshold-vrije' ruisonderdrukking toch? Dat al het geluid door wordt gelaten wanneer je speelt (en er dus input is op kanaal 1) en er wordt gemute wanneer je stopt met spelen. Als je dan allerlei ruisende pedalen tussen je gitaar en kanaal 1 stopt heb je dus ook nog een (lage) input op kanaal 1 als je niet speelt (nl: de ruis van je pedalen) en zal de PRG dus later of zelfs helemaal niet gaan muten. Wat de werking van de PRG min of meer te niet zal doen.

Veel succes iig

Zo had ik het ook begrepen. Volgens mij klopt de uitleg op GtrGear van dat pedalen board niet. (de rest wel)
Ik hoop dat het gewoon kwam door die kapotte switches...

universe777
11 februari 2009, 18:09
ik dacht ook dat de PRG eerst een direct signaal moest hebben van je gitaar. Hij trackt (dacht ik) nl op het level van je gitaar: hij gaat kanaal 2 muten als je gitaar geen input meer geeft. Dat is het hele idee van de 'threshold-vrije' ruisonderdrukking toch? Dat al het geluid door wordt gelaten wanneer je speelt (en er dus input is op kanaal 1) en er wordt gemute wanneer je stopt met spelen. Als je dan allerlei ruisende pedalen tussen je gitaar en kanaal 1 stopt heb je dus ook nog een (lage) input op kanaal 1 als je niet speelt (nl: de ruis van je pedalen) en zal de PRG dus later of zelfs helemaal niet gaan muten. Wat de werking van de PRG min of meer te niet zal doen.

Veel succes iig

Beetje laat maar het moet inderdaad op deze manier.
Pedalen voor de PRG werkt niet. Om bovenstaande reden. Beide oplossinge geprobeerd en gtr direct in de PRG werkt het beste.
De info op GTRgear is niet geheel accuraat.
De nieuwe unit doet wel wat hij moet doen. De ruis kwam dus door de kapotte groundlift switches.