PDA

View Full Version : Foto's van mijn eerste Gibson :-)



tomswaelen
18 januari 2009, 14:02
Ik vond deze op eBay voor slechts 900 USD + 250 USD verzending, hetgeen nog steeds maar neerkomt op een 850 EUR. Lang leve de zwakke dollar! :-) De verkoper maakte hier geen winst op, maar dan had hij maar een hogere startprijs moeten stellen...

Ik was wel wat bang voor de importkosten (hier heb ik in het verleden nooit veel geluk met gehad), maar aan de deur moest ik alvast niets betalen. Ik heb ooit ook nadien al wel eens een factuur gehad van de douane (of zoiets), maar we zijn nu 10 dagen verder, en nog steeds niets. Denkt iemand dat ik nog 'prijs' ga hebben? :-)

Het model is een 2008 Gibson SG Classic trouwens. Ik heb maar een 5-watt lampenversterkertje, maar die P90-elementen klinken wel erg goed...

http://tomswaelen.dommel.be/sg_1.jpg

http://tomswaelen.dommel.be/sg_2.jpg

http://tomswaelen.dommel.be/sg_3.jpg

TimmU
18 januari 2009, 14:07
Gefeliciteerd ,mooi ding!

Mark1990
18 januari 2009, 14:09
Cool ding. SG's met P90 zijn de mooiste imo.
Is $250 aan verzendkosten niet extreem veel trouwens?

frankpaul1
18 januari 2009, 14:10
Mooie gitaar hoor, maar wel erg veel verzendkosten. Tevens loop je het risico dat je er meer voor betaalt dan een Gibson SG Classic op de tweedehands markt in Nederland, met de potentiele invoerbelasting die mijn inziens nog wel eens zou kunnen gaan binnenkomen.

Mad mind
18 januari 2009, 14:14
Mooi ding man, maar $250 is wel erg veel hoor.

tomswaelen
18 januari 2009, 14:40
Mooie gitaar hoor, maar wel erg veel verzendkosten. Tevens loop je het risico dat je er meer voor betaalt dan een Gibson SG Classic op de tweedehands markt in Nederland, met de potentiele invoerbelasting die mijn inziens nog wel eens zou kunnen gaan binnenkomen.

250 USD is wel wat veel, maar het kost hier evenveel als wij iets naar de USA sturen hoor. Bovendien was het verzekerde verzending; ik wou geen enkel risico lopen.

Ik ben uiteraard eerst in Europa gaan zoeken, maar praktisch niks gevonden. Die gitaar wordt ook al enkele jaren niet meer gemaakt, behalve onlangs nog voor het Amerikaanse Guitar Center. Dus ben ik het maar in Amerika gaan zoeken.

Luke-wannabe
18 januari 2009, 14:52
Nouik vraag me af of je voor 850 een SG Classic kan scoren hoor :o Ik vind het een mooie prijs en een erg mooie gitaar! Gratuleerd!

soup
18 januari 2009, 15:09
Congrats


het valt me nu pas op dat de headstock redelijk leeg is vergeleken met de gewone SG

buster
18 januari 2009, 15:37
Congrats


het valt me nu pas op dat de headstock redelijk leeg is vergeleken met de gewone SG

je was me net voor :p

macwilliams
18 januari 2009, 15:55
Gefeliciteerd:zz:

Megadeth22
18 januari 2009, 15:57
Mooi, persoonlijk vind ik de binding van de hals ietsje te maarja

frankpaul1
18 januari 2009, 16:01
250 USD is wel wat veel, maar het kost hier evenveel als wij iets naar de USA sturen hoor. Bovendien was het verzekerde verzending; ik wou geen enkel risico lopen.

Ik ben uiteraard eerst in Europa gaan zoeken, maar praktisch niks gevonden. Die gitaar wordt ook al enkele jaren niet meer gemaakt, behalve onlangs nog voor het Amerikaanse Guitar Center. Dus ben ik het maar in Amerika gaan zoeken.

Ik vond deze:

http://74.125.77.132/search?q=cache:mL-meQi8sq8J:www.2dehands.nl/gibson-sg-classic-54497693.html%3Fqq%3Dclassic+gibson+sg+classic&hl=nl&ct=clnk&cd=8&gl=nl

al wel verkocht, maar ik wilde maar aangeven dat het wel een risico is omdat de invoerbelasting nog binnen zou kunnen komen. Maar het is zeker een mooie gitaar hoor!

Brewskie
18 januari 2009, 16:09
Het model is een 2008 Gibson SG Classic trouwens. Ik heb maar een 5-watt lampenversterkertje, maar die P90-elementen klinken wel erg goed...


Mooi ding joh. Altijd leuk om 'm uit de doos te halen en vast te stellen dat je er goed aan hebt gedaan. En als je naheffing krijgt, heb je pech. Dat zie je dan wel weer.

Maar, uh; wat is een lampenversterkertje ?

almarvk
18 januari 2009, 16:09
Mooi gitaartje hoor!

Ik heb verder geen verstand van prijzen van SG's, maar is dit niet duur voor een tweedehands SG?

TimmU
18 januari 2009, 16:13
Mooi ding joh. Altijd leuk om 'm uit de doos te halen en vast te stellen dat je er goed aan hebt gedaan. En als je naheffing krijgt, heb je pech. Dat zie je dan wel weer.

Maar, uh; wat is een lampenversterkertje ?
Een lampenversterker is een Buizenversterker!

JelmerOnGuitar
18 januari 2009, 16:15
Supergitaar:D Gefeliciteerd!! Die "streep" om de toets heen is zo mooi, en die p90's zijn awesome, goeie koop!

hubert
18 januari 2009, 16:46
Mooi gitaartje hoor!

Ik heb verder geen verstand van prijzen van SG's, maar is dit niet duur voor een tweedehands SG?

voor een standard is het een hele goede prijs.
Voor een special is het te hoog.
voor de classic een hele goede prijs.

De classic is qua constructie in alle opzichten gelijk aan de standard.

Daan_B
18 januari 2009, 17:01
Heel erg gaaf zo'n SG met P90's!
Gefeliciteerd er mee!;)

stratlover
19 januari 2009, 11:54
Jezus... Ik zou een moord doen voor zo'n lekkere gitaar man !! :o

B0UDEWIJN
19 januari 2009, 20:16
en je speelt met een gibson op een 5 watt?

Ash ketchum
19 januari 2009, 22:32
en je speelt met een gibson op een 5 watt?

So what, dat doe ik ook soms met mijn Gibson SG Classic over mijn gemodde Epi VJ Head.