PDA

View Full Version : wah vraag



ben79
18 januari 2009, 14:00
ok waaarschijnlijk een stomme vraag maar toch:
ik heb zelf een wah gemaakt en nu ben ik een beetje aan het twijfelen aan de juiste klank.
Met de heel kan ik echt serieus de klank laten zakken , meer bas dus maar met de tip naar beneden heb ik dezelfde klank als zonder wah.
Is dit standaard bij elke wah? of zit de normale klank normaal halfweg?
Ik bedoel dus: als je de wah gebruikt, kan je dan normaal met de heel meer bas geven en met de tip meer treble? of is het normaal dat je met de tip helemaal naar beneden dezelfde sound hebt als zonder wah?

robert-gitarist
18 januari 2009, 14:04
Uhh ik snap niet precies wat je bedoelt?
Ik begijp dat het iets met de klank van de wah te maken heeft maar verder...
Wat voor spoel en potmeter heb je eigelijk gebruikt? Die twee dingen hebben o.a. veel met de klank maken.

ben79
18 januari 2009, 14:09
geen idee, standaard byoc

wat ik bedoel is : ik hed gedacht dat als ik de wah helemaal indruk (tip) dat ik dan veel meer schreeuw (treble ging krijgen) ik merk dat ik nu enkel een soundverschil krijg naar de heel toe, dus enkel meer bas-schreew.
als ik dus de wah helemaal indruk heb ik dezelfde sound als zonder wah (tenzij ik de gain opendraai maar den heb ik enkel meer oversturing)..

sinneD
18 januari 2009, 14:15
Kortom de sweep van je Wah gaat dus niet goed ^^

Kan je verder niet helpen maar mochten mensen het nog steeds niet door hebben.

ben79
26 juli 2011, 14:39
ok, na enkele jaren zonder pedalen te klooien ben ik er terug aan begonnen.
Eerste opdracht is men wah terug in orde krijgen.
Zoals in de vorige posts al omschreven heb ik een probleem met de sweep.
Als ik de wah helemaal naar voren duw (de tip) dan heb ik exacht dezelfde sound als zonder de wah.
Als ik de wah helemaal naar onderen duw (de heel) heb ik wel een ander sound (meer bas =ook logisch).
Nu wil ik dus ook een andere sound wanneer ik de wah helemaal naar voren dus, dus meer treble ofzo.

ik heb al een paar keer het lint met tandjes van de potmeter genomen, de potmeter iets verder gedraaid en terug het lint er terug tegen gezet maar geen verschil..

wie kan me helpen, ik heb verder gewoon de standaard methode van schema gemaakt, zonder mods, met al de bijgeleverde byoc spullen..

graag hulp

bass blom
26 juli 2011, 14:40
heb je de pot misschien gewoon verkeerd om aangesloten?
zitten daar 2 of 3 draden aan?

tip911
26 juli 2011, 20:48
@ben79 Ik was zelf ook van plan om een byoc pedaal te maken van buildyourownclone.com maar ik zag daar dat ze niet naar Nederland verzenden ik vraag me af hoe je dan aan dat pedaal bent gekomen.


PS: nog over je vraag: ik denk dat je op youtube gewoon wat demos moet opzoeken van bv een standaard crybaby wah om te kijken hoe die klinkt.

ben79
27 juli 2011, 08:25
@tip911 : bestellen kan je op de site van degier
sounds heb ik al tig keer beluisters op youtube en ze klinekn anders dan wat ik heb..

@basblom: bedankt, kijk het even na

driftkop
27 juli 2011, 12:43
Heb je het al op het byoc forum gevraagd? Daar zitten ook heel veel ervaren en behulpzame pedaalbouwers.