PDA

View Full Version : ruisonderdrukking gt6



davinci dave
13 maart 2003, 16:37
Zeg, een vraagske. Ik heb nu een eerste goed distortiongeluid geprogrammeerd, maar als ik deze inschakel dan krijg ik er echt wel veel ruis bovenop. Ik moet dus echt wachten met 'm in te trappen op de eerste noot die ik speel. Wat is DE manier om de ruis te onderdrukken zonder echter te veel van de sound en de sustain weg te nemen? Of kan je de freqwentie waar deze korrel zich bevindt wegequalizen? Of een combinatie van beide. Hoe pakken jullie dat probleem aan?

Shay
13 maart 2003, 23:55
heb ik ook wel last van maar het grootste gedeelte ligt toch bij je element. Met mijn ibanez ruist die nog meer dan dat ie geluid maakt maar bij mijn blade met dezelfde distortion is ie vrij rustig en blaast nog meer (en dan heb ik de boost nog niet aanstaan!). Je hebt ook een noise supressor maar dat gaat ten koste van je sound, dus raad ik je af. Multieffect sucks wreed als het om dit soort dingen gaat. Live is ie voor mij toppie maar thuis is echt dikke mik! Live hoort bijna niemand je geruis maar thuis kan je zelf eraan storen.

urezna
14 maart 2003, 08:57
Is je setup aangesloten op een geaarde contactdoos? Met name voor je versterker kan dit een hoop ruis schelen....

Ic3gl0vE
15 maart 2003, 22:40
het kan ook zijn dat de output op je gt6 gewoon te hoog staat. en heb je 'm aangesloten op de FX loop of de gitaarinput? je versterker vindt het een stuk leuker als je de fx loop gebruikt

nyc-kid
16 maart 2003, 22:40
of je klikt 2 maal op het 'knopske' name/ns/master en drukt op het rechter parameter toetsje tot je threshold ziet en draait deze lekker open, dan verdwijnt het lawaai als sneeuw voor de zon.

Ibanez44
17 maart 2003, 20:06
Dat "blazen" bij het intrappen van het effect komt mij ook bekend voor. Het volume van je compressor terugdraaien wil ook wel eens helpen. Ik heb ook de indruk dat iedere versterker er anders op reageert. Ik heb pas een Hot Rod DeVille gekocht en kon vervolgens al m'n effecten van m'n GT6 weer opnieuw instellen. En je voelt de bui al aankomen dat dit ook voor de oefenruimte of podium het geval zal zijn.