PDA

View Full Version : Omission: Nieuwe track online !!



yhcmarc
18 januari 2009, 13:48
Op http://www.myspace.com/omission kun je een van de nieuwe tracks luisteren van de aankomende Omission 7". Het is het nummer Don't you know.

Have fun en laat ff weten wat je er van vind.

pasqual
18 januari 2009, 22:12
klinkt zeer strak. het is niet "my kind of music" maar in dit genre gewoon goed.
het viel me wel op dat "bled with you" veel opener klonk als de overige 4 nummers. een andere studio? qua geluid heeft dit lied toch mijn voorkeur. minder donker. dit kan natuurlijk ook jullie bedoeling zijn.

succes en groeten, Pasqual.

yhcmarc
18 januari 2009, 22:44
Bled with you is van andere opnames (2005) en in een andere studio idd. Die is opgenomen in soundscape in grauw (vlakbij sneek), Cold sweat, Golden cage en Perspective in Avalanche in Middelburg (2006). Don't you know is op verschillende locaties door ons zelf opgenomen.

pasqual
19 januari 2009, 21:15
"off-topic":ik vroeg me af hoe jij je aangemeld hebt bij myspace. ik heb het nu 2 keer geprobeerd en krijg een shitload aan bullshit op me af aan spam en onzin mail en gedoe met "vrienden" wat ik helemaal niet wil. en ondertussen krijg ik het nog niet voor elkaar om mp-3's te uploaden. ik heb dus ook weer afgemeld.
hoe kom ik daar op terecht en kan ik uploaden? dit is natuurlijk wel erg off-topic, dus sorry daarvoor.

maar nu weer ff ontopic: welke opnames vind jezelf het best gelukt?

groeten Pasqual.

yhcmarc
19 januari 2009, 23:32
Uuhm, het is al weer een tijd geleden dat wij ons aangemeld hebben, maar gewoon een account aangemaakt, email bevestigd en klaar. Je moet wel aanmelden voor een artist account als je ook mp3's wilt uploaden

Ik ben zelf het meest tevreden over de nieuwste opnames. De vorige waren vet, maar achteraf misschien iets te dof, op de 2005 opnames is het geluid over het algemeen net iets te kil en te compressed. De nieuwe nummers zijn cleaner qua sound, maar nog wel lekker vuig. In tegenstelling tot mijn andere bands ben ik in Omission bassist en bij deze opnames heb ik ook eindelijk de sound gevonden die het best bij mij en de band past en ook dat is een lange zoektocht geweest.

Pickslide
20 januari 2009, 19:08
Vette track hoor, is het een bewuste keuze om het geluid te veranderen t.o.v van het "cold sweat/golden cage/perspective" geluid (zeg maar het echt hard beukende geluid ;)) of heeft dat te maken met dat het DIY is. Ik was altijd zeer gecharmeerd van dat geluid, die 3 MP3's draaien nog steeds overuren in mijn MP3 spelert.

Mooi dat jullie weer spelen trouwens....

Solidkick
20 januari 2009, 21:26
meer bekkens in de mix en dat introgeluidje weghalen want da's onnodige opsmuk imo :D

De bassound is idd erg ok.
Met deze gitaarsound is er ook meer ruimte in de mix voor de bas.
Doet niet onder voor de studio opnames op jullie spees.
Integendeel.

yhcmarc
20 januari 2009, 21:50
Thnx :) Het was idd een overwogen keuze om een cleanere sound te gebruiken.

skabouter
1 februari 2009, 12:38
Wauw Marc, goed bezig geweest! dit is jouw recording werk dus he? Klinkt echt erg lekker! Ook ik zou wel wat meer cymbals willen horen, en de kickdrum mag iets voller/minder metalig naar mijn smaak. maar veel meer kan ik niet bedenken. Het klinkt gewoon lekker! :)

yhcmarc
1 februari 2009, 12:47
Het is een collectief opname proces geweest. Ik heb lang niet alles gedaan en ook is niet voor alles alleen maar mijn opname apparatuur gebruikt. Het is wel een 100% DIY productie van de band.

Het mixen / masteren is onze gitarist Maarten mee bezig.