PDA

View Full Version : Bert goes hollow: Sheraton!



bert k
18 januari 2009, 13:35
Joepie, Epiphone Sheraton overgenomen van Hoofd! Mooi gitaartje, echt blij mee. Ik had nog geen semi-hollow, dus het is een mooie aanvulling op de collectie.
Wel nog wat werk aan, de electronica is rot, dus er moeten nieuwe pots in, meteen maar schakelaar en outputjack vernieuwen. de brug moet een rollerbridge worden, de tune-o-matic die er nu opzit is een ramp als je de tremolo gebruikt.

Nu de vraag: het geluid is niet slecht, maar ik zit toch te denken aan P90 pups. GFS maakt die Dream-dingen, zou dat wat zijn?

http://www.sleepwalkers.nl/foto/sheraton1.jpg

http://www.sleepwalkers.nl/foto/sheraton2.jpg

Luke-wannabe
18 januari 2009, 13:37
Ja tof gitaartje!
Ben zelf ook érg gecharmeerd van de Sheraton. Heb er een aantal bespeeld, en bijna altijd waren ze vrij goed!

Over hum-sized p90's kan ik je van harte de Duesenbergs (Domino heten die dingen volgens mij, check Tonefactory) aanbevelen. Echt lekkere elementen die heel dicht bij echte P90's in de buurt komen.


Edit:
Zie ik daar nou Birdseye maple?

Mr.Fingers
18 januari 2009, 13:38
Intedes heeft een P90 (mean90) en een splitbare PAF in haar epi LP (en ik denk dat die daar zeker tevreden van is)

Verder een mooie plank bert!

bert k
18 januari 2009, 13:39
Check, Duesenberg ga ik ff bekijken.
En je ziet idd vogeloogjes. Geen AAA kwaliteit, maar weldegelijk een mooi stukkie hout.

Orpheo
18 januari 2009, 13:59
bert, TIP!

bij max guitars heb je een setje mississippi queen pups voor 125 euro! geweldige p90's in humbuckerformaat. Wees snel, anders haal ik ze op ;)


verder: tof gitaartje!

grayfink
18 januari 2009, 14:15
Mooi gitaartje, lijkt Hoofd goed overleefd te hebben :D Lijkt me nog een hele klus om zelf de pots te vervangen op een semihollow. Werken de profs niet met touwtjes?

hoofd
18 januari 2009, 14:17
Ik vind 'm maar lelijk, voor geen geld ter wereld komt 'ie hier ooit nog binnen! :stop:


Trouwens, Bert, Minda heeft nog zo'n goudkleurige nepperd, mocht je dat om esthetische redenen willen.

Verder, geniet ervan! Ik ga maar 's goed rondkijken wat er voor in de plaats komt.

tidalwave_sideburns
18 januari 2009, 14:18
Hier een filmpje van TV Jones:

http://www.viddler.com/explore/tvjones/videos/1/3.517

hij gebruikt slangetjes, moet je maar zien.

wietse
18 januari 2009, 14:48
mooie plank bert!
zolang hij maar niet ruikt naar de vorige eigenaar :D.

almarvk
18 januari 2009, 14:51
Dus dit is die beruchte plank van hoofd? Speelde hij gitaar dan?! ;)

bert k
18 januari 2009, 14:59
Nee, hij verkoopt ze. :)

lcvanderhelm
18 januari 2009, 15:09
Bedankt voor het TV jones filmpje.Dat lijkt me toch een stuk handiger,als geklooi met draadjes.Nu durf ik het ook aan om TV jones elementen[en een betere schakelaar] in mijn elektromatic te gooien.

hezz
18 januari 2009, 15:37
Gefeliciteerd man! mooie gitaren die Sheratons, hele mooie headstock! :)

sinneD
18 januari 2009, 15:39
Had deze sheraton ook ooit nog overwogen, maar uiteindelijk toch er vanaf gezien i.v.m. het opknapwerk dat er aan vast zat. Nu dus zoals je gezien hebt een Crafter 335 copy :)

Vond het ook wel een beauty zo in naturel! Enjoy Bert.

tidalwave_sideburns
18 januari 2009, 15:41
Bedankt voor het TV jones filmpje.Dat lijkt me toch een stuk handiger,als geklooi met draadjes.Nu durf ik het ook aan om TV jones elementen[en een betere schakelaar] in mijn elektromatic te gooien.

Hier kan je voor een nette prijs een setje dynatron mounts kopen. Even geinformeerd: je kan ze ook afzonderlijk bestellen, bijv. tv classics brug, magnatron nek

http://www.candyappleredguitars.com/index.php?manufacturers_id=16&osCsid=2583af1461195e17dc0014e356012352&currency=EUR

allochthomas
18 januari 2009, 16:22
gefeliciteerd, heb zelf altijd een zwak voor een natural finish.

skabouter
18 januari 2009, 16:27
Felici Bert, leuk gitaartje! En voor mij een ouwe bekende ;)
Hoop, dat je hem goed kan opknappen, want deze is het zeker waard!

macwilliams
18 januari 2009, 16:28
Dus dit is die beruchte plank van hoofd? Speelde hij gitaar dan?! ;)
Nou dat is maar net hoe je er tegen aankijkt hij speelt er wel mee maar of hij er op speelt is een andere vraag....:D

macwilliams
18 januari 2009, 16:29
Joepie, Epiphone Sheraton overgenomen van Hoofd!
http://www.sleepwalkers.nl/foto/sheraton2.jpg

Mooi ding hoor m.h.o slagplaat er af!!!!

sjoerd5
18 januari 2009, 16:33
Die slagplaat lijkt iets te klein.

schizo910
18 januari 2009, 16:34
Shit, en ik maar hopen dat je hem per ongeluk hier in de studio had laten staan...

:p

bert k
18 januari 2009, 16:57
Mooi ding hoor m.h.o slagplaat er af!!!!
Haha, helaas! Ik zat te twijfelen, dus ik haalde hem er even af, maar de lak eronder is iets verkleurd, dus no way, geen gezicht. Wel jammer, want zonder is ook wel mooi.

macwilliams
18 januari 2009, 17:03
Haha, helaas! Ik zat te twijfelen, dus ik haalde hem er even af, maar de lak eronder is iets verkleurd, dus no way, geen gezicht. Wel jammer, want zonder is ook wel mooi.

Als je hem er nu aflaat kan de lak waarschijnlijk "bijkleuren" tenslotte is de lak onder de slagplaat niet verkleurt maar die er juist niet onder zat!!
Is daar geen truc voor om lak wat sneller te laten verouderen?

hoofd
18 januari 2009, 17:34
Haha, helaas! Ik zat te twijfelen, dus ik haalde hem er even af, maar de lak eronder is iets verkleurd, dus no way, geen gezicht. Wel jammer, want zonder is ook wel mooi.

Ik heb een tijdje met de gedachte gespeeld om een doorzichtige slagplaat te maken met dezelfde vorm, van doorzichtbaar spul ofzo. Dan heb je min of meer de looks van zonder, maar de verkleuring wordt gecompenseerd door de doorzichtbare slagplaat die je toch wel ziet én je hebt een slagplaat, een onmisbaar gedeelte op welke gitaar dan ook. Helaas ben ik nogal lui en onhandig, dus dat hele project is nooit verder dan een gedachte gekomen. Maar voel je vrij om de gedachte over te nemen! :D

bert k
18 januari 2009, 17:37
Nee, ik denk dat ik hem gewoon zo laat, ik vind slagplaatjes niet lelijk. Misschien ooit eens wat andere plaatjes maken, gewoon van tijd tot tijd een nieuw frontje.

Tupelo
18 januari 2009, 17:41
Verder, geniet ervan! Ik ga maar 's goed rondkijken wat er voor in de plaats komt.Bier..? :dontgeti:

rickert
18 januari 2009, 17:52
Nee, een Gretsch natuurlijk.

bert k
18 januari 2009, 17:57
Gheheh, hij heeft alweer allerlei mooie plannen.

Ander vraagje: die tune-o-maticbrug is ruk, snaren blijven haken. Wat is nou het beste voor veel tremologebruik, rollerbar of Graphteczadeltjes?

Mr.Fingers
18 januari 2009, 18:04
rollerbar!

Nielsje
18 januari 2009, 18:05
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Bert!
Ik heb er ook nog even over nagedacht, maar ja..geld...

Toffe gitaar, betekend nu dat Yasser niet meer kan gitaar spelen...?

macwilliams
18 januari 2009, 18:08
betekend nu dat Yasser niet meer kan gitaar spelen...?

SOOOOOOOWWW HEEEE die is wel heel makkelijk in te koppen:D

Mitch
18 januari 2009, 18:14
Zeker een inkoppertje. Een 'd' waar een 't' moet staan, verkeerde zinsbouw en dat bij iemand die regelmatig kritiek heeft op schrijfstijl...
of bedoelde je dat niet?:D


Ik weet 't niet, ik vind het een leuk ding, maar die gaten waar de stop tail heeft gezeten....ik zou me er niet overheen kunnen zetten, zou een blijvende ergernis zijn. De top daarentegen: heel stijlvol.

Squier4ever
18 januari 2009, 18:47
congrats bert! ik heb een dream 90 in mijn strat, kan binnenkort wel iets van laten horen, als onze demo klaar is. (vandaag 5 nummers opgenomen in een studio)

rickert
18 januari 2009, 19:28
Gheheh, hij heeft alweer allerlei mooie plannen.

Ander vraagje: die tune-o-maticbrug is ruk, snaren blijven haken. Wat is nou het beste voor veel tremologebruik, rollerbar of Graphteczadeltjes?

Ik heb ervaringen met rollerbar en die zijn goeeed! Heb je ook van Duesenberg, topspul!

rickert
18 januari 2009, 19:29
Ik weet 't niet, ik vind het een leuk ding, maar die gaten waar de stop tail heeft gezeten....ik zou me er niet overheen kunnen zetten, zou een blijvende ergernis zijn. De top daarentegen: heel stijlvol.
You just lost 10 points at the scale of Rock'n'Roll!

Mitch
18 januari 2009, 19:30
O, dat kan ik best lijen :D

bert k
18 januari 2009, 19:31
Nou, die gaten waren me ook al opgevallen, daar moet wel iets mee. De originele studs erin ziet er niet uit, maar ik verzin wel iets.

rickert
18 januari 2009, 19:32
O, dat kan ik best lijen :D

Was ook enkel en alleen ter info, je kan ze inderdaad makkelijk missen!

Squier4ever
18 januari 2009, 19:38
Nou, die gaten waren me ook al opgevallen, daar moet wel iets mee. De originele studs erin ziet er niet uit, maar ik verzin wel iets.

sommige ES'en met bigsby hebben over de studgaten zo'n plaatje met daarop custom zitten, ziet er best leuk uit.

wietse
18 januari 2009, 19:51
ach monteer je een paar lampjes in die studgaten :D.
ik vind het ook jammer en dan er ook nog een bigsby op gezet die met een paar schroeven vastzit, had beter dat andere type opgekund, dan beschadig je de gitaar niet en kan je de bigsby er later altijds weer af halen.

Nielsje
18 januari 2009, 20:19
Zeker een inkoppertje. Een 'd' waar een 't' moet staan, verkeerde zinsbouw en dat bij iemand die regelmatig kritiek heeft op schrijfstijl...
of bedoelde je dat niet?:D

Auw.....

Pijnlijk momentje.. :(

Les Paul R8
18 januari 2009, 20:41
Mooie gitaar Bert. Gefeliciteerd!

vulvasonic
18 januari 2009, 21:21
Mooie gitaar, Bert!
En hij stond Hoofd ook al zo lekker. Zelf ook altijd al een beetje verlekkerd naar zitten kijken. Ben je trouwens echt van plan die Bigsby te gaan gebruiken?


Ik ben overigens zeer benieuwd naar een foto van jou met die gitaar om. Bij Yasser leek de gitaar reusachtig.... :D

hezz
18 januari 2009, 21:39
Boeiend, die stud-gaten. Ik vind het juist gaaf, een gitaar is ook wel een beetje een instrument om een rock & roll relatie mee te houden. En doe aub niet zo'n 'custom' plaatje erop, die zijn zooo gay...

PeterX
18 januari 2009, 22:54
Mooi. Sheratons zijn gaaf, en met een bigsby des te meer!!
Heel veel plezier ermee!

bert k
18 januari 2009, 22:54
Customplaatje? Je bedoelt een vaag speciaal slagplaatje? Zal nog wel even duren, deze is niks mis mee.

En ja, ik wil die trem gebruiken, het was de voornaamste reden dat ik deze gitaar wel wilde. Ik ben gek op tremolo's. (Mijn ES 347 van vroeger had ook een trem.)
Die pots zijn het belangrijkste, samen met een rollerbridge en een grafieten topkam. De rest zie ik wel.

rickert
18 januari 2009, 22:59
Hij bedoelt een plaatje met het woord "Custom" erop voor op de ouwe stud-gaten:

http://www.guitarsandeffects.com/guitarimages2008/gibson_335bigs86/286_335_bigsby_002.jpg

Squier4ever
19 januari 2009, 12:55
idd ricker, die bedoel ik!

Nielsje
19 januari 2009, 12:59
Oei, dat is inderdaad erg lelijk. Ik zou ze gewoon laten zitten. Niemand die zich eraan stoort, behalve de verkoper van die 'custom' plaatjes..

Fender75
19 januari 2009, 13:54
Mooie gitaar! Heb exact dezelfde, alleen deze dan zonder Bigsby. Speelt als een zonnetje :)