PDA

View Full Version : Mijn eerste gitaar terug gevonden...



ieme
18 januari 2009, 12:33
Gister was ik met een bevriende bassist mee een nieuwe bastop voor hem te kopen in Veenoord (drenthe)... Met regelmaat kopen hij of ik iets wat we samen gaan halen, al vele ritten en duizenden kilometers hebben we al discuserend over die ene noot in dat ene nummer van Velvet Revolver, Anouk, Dream Theater, Queen, The Kooks of the Sheer...
Zo ook gister reden we na de aanschaf van zijn nieuwe Hevos top via Groningen weer richting Friesland, bij afslag Leek vroeg ik hem of hij wel eens bij Da Capo in Nietap geweest was. Dat bleek niet het geval en zodoende stonden we 10 minuten in de winkel die voor ons (no offence) op het eerste oog niet veel te bieden had omdat ze een redelijk "standaard" voorraad gitaren hebben die niet afwijkt van menig andere zaak...
Op de vernieuwde bovenverdieping (die erg smaakvol ingericht is) aangekomen pakte na een klein loopje om t gitarenrack mijn vriend een rode strat uit t rack met de opmerking: "zo een heb jij toch ook gehad" hij geeft me de gitaar aan en zie het in 1 keer.. DAT IS MIJN ALLER EERSTE ELECTRISCHE GITAAR!! ik zie het serienummer en de beschadiging bij de neckpocket... het is hem!
Ik heb deze gitaar in 2002 overgekocht van mijn buurman en in 2004 verkocht aan een particulier via marktplaats. Nu 5 jaar later kom ik hem practisch in dezelfde staat tegen, loop ermee naar beneden afrekenen bij de kassa en op naar huis...

Ik heb de gitaar vanochtend even persoonlijk gesproken en ze is blij weer thuis te zijn... ;)

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/18012009359.jpg

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/18012009365.jpg

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/18012009364.jpg

Rock on!

Mitch
18 januari 2009, 12:37
Da's een te mooi toeval om zo maar aan voorbij te lopen, groot gelijk!

Lexvandoef
18 januari 2009, 12:54
Vet man, super om zo je eerste gitaar tegen het lijf te lopen, terecht dat je hem gekocht hebt!

Nu niet meer weg doen he ;)

almarvk
18 januari 2009, 12:58
Humor dat je 'm weer terug hebt gevonden! Ben benieuwd hoe lang die nu blijft aangezien je 'm al een keer eerder had verkocht. Toch leuk om zoiets weer tegen te komen :)

Geoffrey
18 januari 2009, 13:03
Daarom: nooit je eerste gitaar verkopen!!!
Blijkbaar niet bij mij alleen een grote emotionele waarde.

ieme
18 januari 2009, 13:06
Humor dat je 'm weer terug hebt gevonden! Ben benieuwd hoe lang die nu blijft aangezien je 'm al een keer eerder had verkocht. Toch leuk om zoiets weer tegen te komen :)

ik denk dat ik em nu wel hou, ik verkocht hem toen (in geldnood) om een gibson te bekostigen... toen nog student, geld goed kunnen gebruiken enz enz enz

ik weet t zeker dat ik em hou denk ik... ;)

Boyvs
18 januari 2009, 13:15
En is hij ook nog in prijs veranderd?

Les Paul R8
18 januari 2009, 13:15
Gefeliciteerd! Blijft altijd de meest bijzondere uit je collectie. Onvervangbaar.

Luke-wannabe
18 januari 2009, 13:28
Wat super vet! Congrats met je 'nieuwe' gitaar!

JelmerOnGuitar
18 januari 2009, 13:58
Wat vet ieme! Heel mooie strat ook, mooie gele knoppen/elementen erop, prachtig:)!

Ik zou hem sowieso houden, je eerste gitaar man! Das een gevóel!!:)

Rock oan;)

grayfink
18 januari 2009, 14:02
:cheerup::cheerup:Gefeliciteerd!:cheerup::cheerup:

Wat is het eigenlijk? Een japanse standard?

ieme
18 januari 2009, 14:13
Wat vet ieme! Heel mooie strat ook, mooie gele knoppen/elementen erop, prachtig:)!

Ik zou hem sowieso houden, je eerste gitaar man! Das een gevóel!!:)

Rock oan;)

rock oan!!!!

ieme
18 januari 2009, 14:14
:cheerup::cheerup:Gefeliciteerd!:cheerup::cheerup:

Wat is het eigenlijk? Een japanse standard?

mexicaan uit 94

Mad mind
18 januari 2009, 14:18
Dat is echt wel geluk hebben seg! Nu is het te hopen dat hij niet evenveel geld gekost heeft dan waarvoor je hem verkocht hebt. ;)

MichaelSS
18 januari 2009, 14:26
Bij het ophalen van mijn versterker heb ik heel toevallig deze gitaar nog even in m'n handen gehouden. Niet de nieuwste meer maar wel zeker een prachtig ding!

Noid
18 januari 2009, 19:25
Da's toeval: gefeliciteerd!

Portel
18 januari 2009, 19:32
Wel een leuke vonst,
Ik heb inmiddels mijn eerste akoestische gitaar verkocht. Een nylonsnarige van de blokker, mn eerste versterker ook al verkocht en mn eerste elektrische is in de verkoop.

De eerste 2 waren niet echt van geweldige kwaliteit, maar de elektrische gitaar is opzich een prima gitaar.
Zou me echt geweldig lijken om hem na 5 jaar weer terug te vinden.

telecastermaster
18 januari 2009, 19:42
Nou gefeliciteerd maar, he!? Maar eigenlijk begrijp ik het niet helemaal. Waarom heb je ´m in de eerste plaats verkocht, dan? En als ie toen niet beviel waarom nu dan wel opeens.

Ik kwam ook een keer mijn eerste gitaar tegen in notabene dezelde winkel waar ik 'm ook had gekocht, maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht 'm terug te kopen.....

wietse
18 januari 2009, 19:46
Nou gefeliciteerd maar, he!? Maar eigenlijk begrijp ik het niet helemaal. Waarom heb je ´m in de eerste plaats verkocht, dan? En als ie toen niet beviel waarom nu dan wel opeens.

Ik kwam ook een keer mijn eerste gitaar tegen in notabene dezelde winkel waar ik 'm ook had gekocht, maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht 'm terug te kopen.....

lezen is een kunst :D ieme zegt in een latere post dat die gitaar toen uit geldnood is verkocht, niet omdat hij niet beviel.

mijn eerste gitaar, een animal, was ik blij vanaf te zijn.

ieme
18 januari 2009, 21:12
Maar eigenlijk begrijp ik het niet helemaal. Waarom heb je ´m in de eerste plaats verkocht, dan? En als ie toen niet beviel waarom nu dan wel opeens.



geldnood.....

dank wietse, hoe is t met je voet?

wietse
18 januari 2009, 21:15
geldnood.....

dank wietse, hoe is t met je voet?

prima, we lopen weer zij het met krukken, vanmorgen zonder een centje pijn een paar uren op de rommelmarkt in het FEC rondgelopen, nu alleen wat spierpijn.
maar ik ben blij.

ieme
18 januari 2009, 21:30
prima, we lopen weer zij het met krukken, vanmorgen zonder een centje pijn een paar uren op de rommelmarkt in het FEC rondgelopen, nu alleen wat spierpijn.
maar ik ben blij.

fijn te horen dat het de goeie kant op gaat!

MichaelSS
18 januari 2009, 21:32
prima, we lopen weer zij het met krukken, vanmorgen zonder een centje pijn een paar uren op de rommelmarkt in het FEC rondgelopen, nu alleen wat spierpijn.
maar ik ben blij.

Expo WTC leeuwarden? Ben ook nog even geweest, lag alleen een semi-ak epiphone met Samick versterkertje. 150 euro.. maar laten liggen.

wietse
18 januari 2009, 22:00
Expo WTC leeuwarden? Ben ook nog even geweest, lag alleen een semi-ak epiphone met Samick versterkertje. 150 euro.. maar laten liggen.

yep ook gezien en die had ook nog een halsbreuk gehad, veel te duur dus.
er waren wel meer gitaren toen ik er aan kwam (7 uur), maar helaas ben niet zo snel op krukken.
en dat waren allemaal akoestische dingen.

Dweezman
18 januari 2009, 22:35
Goed verhaal, Ieme. ;-)

Ik heb ook spijt van het wegdoen van m'n eersteling, ook om een 'betere' gitaar te kunnen bekostigen. Ik weet gelukkig waar 'ie naar toe is, en heb de deal dat als hij daar weer moet verhuizen, ik het als eerste te horen krijg..

turboblues
19 januari 2009, 11:54
Mijn eerste gitaar heb ik niet meer. Was ook maar rommel (Yasuki Les Paul clone), dus geen spijt van. Mijn tweede was ook junk (Daytone Strat), maar de derde was behoorlijk goed (Japanse Fender Strat) en mocht ik wel gehouden hebben;net als de 4de waar ik ook wat spijt van heb (Kramer Pacer) .Mijn 5de heb ik nog steeds (een Kramer Stagemaster van 1987, nieuw gekocht en nog steeds in goede staat). Daarna wordt het wat troebel qua herinneringen..
Maar mocht mijn eerste gitaar behoorlijk goed geweest zijn (zoals jouw Mexicaanse Fender Strat) zou ik er misschien ook meer emotionele waarde aan hechten..