PDA

View Full Version : Serienummers( waar na te lopen? )



ZleDth
13 maart 2003, 16:17
Ik ben nieuw en wil een gitaar gaan kopen, alleen heb ik gehoord dat je een serienummer kan nalopen?! zo ja, waar kan dat??? of moet je dat ook het merk weten???

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ZleDth op 2003-03-13 16:43 ]</font>

blues_traveller
15 maart 2003, 06:26
Serienummers staan bij een akoestische gitaar meestal in de klankkast. Aan een serienummer kun je zien wanneer de gitaar gebouwd is. Als je een tweedehands gitaar koopt kun je aan de hand van het serienummer het bouwjaar controleren. De opbouw van een serienummer is voor elke bouwer weer anders.
Wil je van een bepaald merk een serienummer zoeken dan moet je naar de website gaan van dat merk en daar op de zoekfunctie serial number intypen
M197609203 kan betekenen gebouwd in 1976 in september en het is gitaarnummer 203
John

Dirk_Hendrik
15 maart 2003, 13:57
Als je uberhaupt op een site al op serienummer kunt zoeken... Is heel erg fabrikantafhankelijk. Voor serienummers bestaan geen internationale standaards.

7th heaven
16 maart 2003, 19:19
je kan toch ook aan de verkoper vragen hoe oud een gitaar is?!?

7th heaven
16 maart 2003, 19:19
je kan toch ook aan de verkoper vragen hoe oud een gitaar is?!?

axmaster
17 maart 2003, 22:34
Een verkoper heeft zijn eigen motieven om creatief om te gaan met het bouwjaar van een gitaar, ik zou maar gewoon op je eigen oordeel afgaan en kijken of de gitaar in z'n geheel bevalt (klank, bespeelbaarheid, uiterlijk, prijs). Als je echt het bouwjaar wilt weten kun je de fabrikant gewoon bellen. De customer service kan het antwoord zo geven. Of je stuurt een emailtje. Zo heb ik twee keer het bouwjaar van een gitaar achterhaald.

bert
18 maart 2003, 20:10
Je kunt ook een Taylor kopen. Daar staat altijd het bouwjaar in. Zelfs de dag van maken. Zelfs de hoeveelste gitaar het die dag was.

7th heaven
23 maart 2003, 14:06
Op 2003-03-17 22:34, schreef axmaster:
Een verkoper heeft zijn eigen motieven om creatief om te gaan met het bouwjaar van een gitaar, ik zou maar gewoon op je eigen oordeel afgaan en kijken of de gitaar in z'n geheel bevalt (klank, bespeelbaarheid, uiterlijk, prijs). Als je echt het bouwjaar wilt weten kun je de fabrikant gewoon bellen. De customer service kan het antwoord zo geven. Of je stuurt een emailtje. Zo heb ik twee keer het bouwjaar van een gitaar achterhaald.


waarom zou een verkoper daar over liegen?