PDA

View Full Version : Zelfbouw!



Ferraririk
18 januari 2009, 09:50
Hallo mensen,
ik ga vanmiddag ( samen met mijn oom )
Een electrisch gitaar maken, van scratch af, de body is al klaar en de nek zit er al op,

Foto's komen,

Je mag hier Gerust Fotos van je eigen zelfgebouwde beauty plaatsen.!


(Het gaat om een explorer model , en zoals hier al eerder stond, helemaal zelf gemaakt)

Tschüs! :zz:

Aca Ilic
18 januari 2009, 10:01
Heey Ferraririk,

hier beneden zit een hele leuke gedeelte die "Zelfbouw" heet. Als je volgende keer iets plaatst, zou het leuk zijn om juiste topic in juiste gedeelte te plaatsen, het blijft ten minste overzichtelijk ;-)

almarvk
18 januari 2009, 11:56
Inderdaad, ik verplaats 'm ff.

aaronstonebeat
18 januari 2009, 12:17
Hallo mensen,
ik ga vanmiddag ( samen met mijn oom )
Een electrisch gitaar maken, van scratch af, de body is al klaar en de nek zit er al op,

Foto's komen,

Je mag hier Gerust Fotos van je eigen zelfgebouwde beauty plaatsen.!


(Het gaat om een explorer model , en zoals hier al eerder stond, helemaal zelf gemaakt)

Tschüs! :zz:

Wow, dit is fantastisch. Na ruim 9 maanden zowat dagelijks obsessief bouwen heb ik 2 gitaren af en 1 bijna.
Ik wil ook 'vanmiddag een elektrische gitaar maken' !!!

RoelTM
18 januari 2009, 13:09
ik ga vanmiddag ( samen met mijn oom ) een electrische gitaar maken, van scratch af, de body is al klaar en de nek zit er al op,

Wat bedoel je mat 'van scratch af'?



Wow, dit is fantastisch. Na ruim 9 maanden zowat dagelijks obsessief bouwen heb ik 2 gitaren af en 1 bijna.
Ik wil ook 'vanmiddag een elektrische gitaar maken' !!!

De body is al klaar, en de neck zit er al op. Waarschijnlijk is dit dan een 'inelkaarschroef' gevalletje, als ze 'm inderdaad in één middag willen kunnen maken.

Zoniet, inderdaad veel respect. :)

Ferraririk
18 januari 2009, 15:54
nou mensen, de draadjes moeten nog bij elkaar gesoldeerd, en dan is hij er wel hoor, dus die gene die 9 maanden bouwt is niet goed bezig ......

maar we zijn nu al wel erg lang bezig met die draadjes

barno
18 januari 2009, 16:03
uiteraard verwachten we hier foto's van het hele bouwproces, met een post over draadjes solderen zijn we hier natuurlijk niet veel

Sanderltd
18 januari 2009, 16:31
nou mensen, de draadjes moeten nog bij elkaar gesoldeerd, en dan is hij er wel hoor, dus die gene die 9 maanden bouwt is niet goed bezig ......

maar we zijn nu al wel erg lang bezig met die draadjes

Vind je het nu zelf niet wat kort door de bocht om iemand die, waarschijnlijk met heel veel toewijding, 9 maanden nodig heeft om 2 gitaren te bouwen, gewoon af te kraken?
Uiteindelijk heb jij hier ook nog niet veel speciaals laten zien. :)

Davy
18 januari 2009, 16:34
nou mensen, de draadjes moeten nog bij elkaar gesoldeerd, en dan is hij er wel hoor

Ja man, knap dat je dat allemaal zelf kan.. Dat gaat hier velen toch het petje te boven ...

aaronstonebeat
18 januari 2009, 16:47
Ach, ik zat vanmorgen ook maar een beetje te jennen, hoor :) Maar 'from scratch' betekent 'van de grond af'. Dat vertaal ik als body zelf maken, hals zelf maken, toets zelf maken, slagplaat, bindings, evt. brug, tailpiece, zelfs de knoppen en de strapbuttons. Zo doe ik het toch graag. En ik zie hier wel 'ns projecten voorbij komen die nog meer tijd kosten dan de mijne.

Veel succes, Ferraririk. En ....... FOTO's !!!!!!!!!!!!!!

Brewskie
18 januari 2009, 17:13
En vergeet niet dat Ferraririk een oom heeft die 'm helpt.

calfie
18 januari 2009, 17:45
laad me raden, Ladajan?

Kakihara
18 januari 2009, 19:28
is-ie nu nog niet af ? :chicken:

Ferraririk
18 januari 2009, 20:09
Ach, ik zat vanmorgen ook maar een beetje te jennen, hoor :) Maar 'from scratch' betekent 'van de grond af'. Dat vertaal ik als body zelf maken, hals zelf maken, toets zelf maken, slagplaat, bindings, evt. brug, tailpiece, zelfs de knoppen en de strapbuttons. Zo doe ik het toch graag. En ik zie hier wel 'ns projecten voorbij komen die nog meer tijd kosten dan de mijne.

Veel succes, Ferraririk. En ....... FOTO's !!!!!!!!!!!!!!

Ok en dat weet ik,
Body en hals en alles ( op de snaren en element etc na ) de kam dus ook, zijn zelf gemaakt, uiteraard niet nu

maar het project is mislukt, hij wil niet aangaan, mijn oom gaat kijken of hij er wat aan kan doen, maar ik denk het niet :( het was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn

Ferraririk
18 januari 2009, 20:10
Uiteraard aaron,

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jou gitaartjes eruit zien ,

Ik moet toegeven, het lijkt allemaal simpel, tot je bij de draadjes komt
Verdorie he, daar is alles fout gegaan.

pasqual
18 januari 2009, 20:29
Uiteraard aaron,

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jou gitaartjes eruit zien ,

Ik moet toegeven, het lijkt allemaal simpel, tot je bij de draadjes komt
Verdorie he, daar is alles fout gegaan.

je doet net alsof het bouwen van een gitaar geen ruk voorstelt. en dan te bedenken dat het solderen van de electronica nog het makkelijkste is van alles, met tonnen aan gratis informatie via het internet. ik heb zelf ook verschillende gitaren in elkaar gezet. 2 ervan heb ik de body zelf gemaakt ( en juist hier kan van alles mis gaan ) en de rest van deze gitaren is eigenlijk assemblage, dus semi-zelfbouw.
bekijk hier maar eens de verschillende topics, daar zitten echte zelfbouw projecten bij die met bloed, zweet en tranen in elkaar gezet zijn.

zo, en nu niet meer zo raar praten a.u.b.

groeten Pasqual.

Ferraririk
18 januari 2009, 21:35
je doet net alsof het bouwen van een gitaar geen ruk voorstelt. en dan te bedenken dat het solderen van de electronica nog het makkelijkste is van alles, met tonnen aan gratis informatie via het internet. ik heb zelf ook verschillende gitaren in elkaar gezet. 2 ervan heb ik de body zelf gemaakt ( en juist hier kan van alles mis gaan ) en de rest van deze gitaren is eigenlijk assemblage, dus semi-zelfbouw.
bekijk hier maar eens de verschillende topics, daar zitten echte zelfbouw projecten bij die met bloed, zweet en tranen in elkaar gezet zijn.

zo, en nu niet meer zo raar praten a.u.b.

groeten Pasqual.

Ik weet niet hoor, maar zoek jij maar is hoe je een Explorer moet verbinden met draadjes, en trouwens het is dus niet 1x volume 2xtone maar 2x volume 1x toon, solderen op zich is wel ok, en het stelde, op het gepriegel aan het einde na, ook niet echt heel veel voor, omdat er al zat voorbereidingen getroffen waren, ik had gewoon de domme pech dat het spul wat ik gebruikt heb al best oud is ( Lees: Voor 1983 ) Dus ja, het had anders gegaan kunnen zijn, maar zo ging het niet.

aaronstonebeat
18 januari 2009, 22:20
Uiteraard aaron,

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jou gitaartjes eruit zien ,

Ik moet toegeven, het lijkt allemaal simpel, tot je bij de draadjes komt
Verdorie he, daar is alles fout gegaan.

Je kunt mijn zelfbouwdraadjes zo opzoeken, je bent van harte welkom.

Pasqual heeft wel gelijk dat de elektronica nog een van de meest simpele dingen aan een gitaar is; en 20, ja 40, 50 jaar geleden werden ze niet anders aangesloten dan nu.

Maar goed, doet-ie 't nu? Ik denk dat ik niet de enige ben die er onderhand erg benieuwd naar is.

aaronstonebeat
18 januari 2009, 22:30
Sorry, maar ik kon het gewoon ff niet laten in google 'wiring explorer 2 volume 1 tone' in te typen. Ik klikte op de bovenste link van de zoekresultaten en kwam op een forum waar deze link gegeven werd:
http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_1v_2t_3w. Heeft me zo'n 10 seconden zoektijd gekost.

Dat moet toch veel lijken op hoe je jouw gitaar hebt aangesloten?
Seymour Duncan heeft trouwens een hoop aansluitschema's; altijd de moeite waard om even te kijken als je een oplossing zoekt.

EDIT:
Behalve 2 vol 1 tone, dat is hier ook omgedraaid; maar heel eenvoudig om te bedraden naar jouw configuratie.

aaronstonebeat
18 januari 2009, 22:44
maar het project is mislukt, hij wil niet aangaan, mijn oom gaat kijken of hij er wat aan kan doen, maar ik denk het niet :( het was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn

Je maakt wel wat bij me los, Rik :) Zo'n project kan niet mislukken door de elektronica. Waarschijnlijk is het iets heel simpels, een verbinding vergeten of een verkeerde gemaakt. Het zou ook kunnen dat er iets kapot is, dat heb ik zelf nog zeer onlangs aan de hand gehad; anderhalve dag zitten solderen voordat ik erachter kwam dat het niet aan mij lag maar aan een kapotte schakelaar.

In het ergste geval zijn de pickups kapot (maar zelfs daar kan soms nog iets aan te doen zijn). Eerst alles lossolderen en dan doormeten of alles doet wat het moet. Dan netjes stap voor stap weer in elkaar zetten; dat zou in een uurtje te doen moeten zijn.
Houd moed, het komt vast goed!

Ferraririk
18 januari 2009, 22:50
Je kunt mijn zelfbouwdraadjes zo opzoeken, je bent van harte welkom.

Pasqual heeft wel gelijk dat de elektronica nog een van de meest simpele dingen aan een gitaar is; en 20, ja 40, 50 jaar geleden werden ze niet anders aangesloten dan nu.

Maar goed, doet-ie 't nu? Ik denk dat ik niet de enige ben die er onderhand erg benieuwd naar is.

Nee hij doet het niet,
ik ben nu ook niet bij mij oom,
Hij ging kijken of hij er wat aan kon doen, maar toen we net alles in elkaar hadden, 3-way switch stuk, dus daar zit sowieso al wat in, o enne fotos dat was dom van mij, want me mobiel thuis laten liggen, als jullie nu denken dat het nep is, het zij zo, maar dat is het dus niet, eigenlijk is het een mislukt project, maar electronica voor een Fender strat/ een Les Paul modelletje, oid daar vind je zat van, maar 2x volume 1x toon met 2 humbuckers niet :S

Ferraririk
18 januari 2009, 22:51
Verrek je hebt hem
Ik heb hetzelfde ingetikt, ik kwam steeds bij strat modelletjes :S]

EDIT: Dit is een foute, dit is 1x volume , 2x toon (strat modelletje oid)

Ferraririk
18 januari 2009, 22:54
Je kunt mijn zelfbouwdraadjes zo opzoeken, je bent van harte welkom.


Waar kan ik die vinden (a)?

Ferraririk
18 januari 2009, 22:55
Waarschijnlijk is er ook iets mis met de Output jack?
Daar hadden we ook wat probleempjes mee, die zat niet zo snor!

aaronstonebeat
18 januari 2009, 23:06
Als je klikt op de gebruikersnaam links van de berichten krijg je een aantal opties. Via 'bekijk openbaarprofiel' en daar 'statistieken' kun je discussies bekijken die door gebruikers gestart zijn.

Dit is mijn topic over de gitaar die nu net helemaal in elkaar zit:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=114102

Er is op het internet best veel te vinden over bedrading van gitaren. Zoals gezegd de support afdeling van Seymour Duncan (kom je op dit forum heel vaak tegen); deze vind ik ook erg leuk en informatief: http://www.1728.com/guitar.htm, nog niet eens om al die mogelijkheden te bouwen maar om te begrijpen hoe het allemaal werkt.
Als je begrijpt hoe die elektronica in 'n gitaar werkt, is het eigenlijk heel erg simpel; heb je al die sites met schema's niet meer nodig, dan hoef je alleen nog te bedenken hoe je het wil hebben en evt. een werkschema te maken want dat soldeert wel zo lekker en overzichtelijk.

B_2_the_a
18 januari 2009, 23:06
Waarom krijg ik broodje aapgevoelens over dit verhaal?

cas121
19 januari 2009, 14:07
+1







mocht je toch nog moeite hebben met solderen zie hier je schema
http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_1t_3w

Zamalan
19 januari 2009, 14:23
Ok en dat weet ik,
Body en hals en alles ( op de snaren en element etc na ) de kam dus ook, zijn zelf gemaakt, uiteraard niet nu

maar het project is mislukt, hij wil niet aangaan, mijn oom gaat kijken of hij er wat aan kan doen, maar ik denk het niet :( het was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn

Heh jammer dat er niks aan te doen is...
Weg gooien en opnieuw beginnen is de enige oplossing.

Ik vind het wel knap dat je op 13 januari (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118365) nog maar van plan bent om gitaar te beginnen spelen en minder dan een week later heb je al je eigen gitaar in elkaar gezet.

Sanderltd
19 januari 2009, 14:28
Ik krijg meer en meer de indruk dat het gewoonweg een bouwpakket is, waarbij enkel de draadjes nog gesoldeerd moeten worden.
Gelukkig is het makkelijkste werk dan al wel gedaan (body netjes maken, hals maken, alles precies in mekaar passen, etc.) en blijft alleen nog het moeilijkste werkje over; het solderen.


:)

Ferraririk
19 januari 2009, 17:02
Heh jammer dat er niks aan te doen is...
Weg gooien en opnieuw beginnen is de enige oplossing.

Ik vind het wel knap dat je op 13 januari (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118365) nog maar van plan bent om gitaar te beginnen spelen en minder dan een week later heb je al je eigen gitaar in elkaar gezet.

Nou, ik wilde dit doen om eerste gitaar, om te kijken of het wat was, maar het is niet gelukt dus helaas,

Op De reactie van die kerel boven me , het is geen bouwpakket , debody is van 2 planken van een kast, de hals is van een oude fake les paul, de rest alles apart, maar al het spul is al wel 30 jaar oud dus vandaar dat hij het niet deed :(

Brewskie
19 januari 2009, 18:34
Ik vind dat al die kerels :satisfie: wat aardiger en minder wantrouwend tegen Ferraririk zouden kunnen zijn. En Ferraririk had het gitaarbouwen wellicht minder lichtvoetig moeten oppakken. Maar daar is hij zelf nu ook al achter.

pietjeekes
19 januari 2009, 18:54
laat je niet ontmoedigen.
Je gaat de gitaar laten werken. dat ga je gewoon doen.

Maar vergeet dan ook geen foto's te posten.

greetz


pietjeekes

Kakihara
19 januari 2009, 19:09
Ik vind dat Ferraririk erg lichtjes over het gitaarbouwen is gegaan, en niet al te respectvol was voor andere bouwers, maar ik vind ook dat hij het nu al veel te snel opgeeft, voor nog geen €10 kan hij bij GuitarSupplies.nl of tonefactory nieuwe potmeters en een input kopen, waarmee hij zijn ooms zelfbouw wellicht wél kan laten werken.

Yoshida
19 januari 2009, 19:33
Het lastigste aan een gitaar assembleren is natuurlijk het schilderen. Soldeerwerk en alles voorboren is een makkie als je werkt met halffabrikaten.
Zelf de body maken lijkt mij al moeilijker. Dan komen er andere dingen om de hoek kijken: de vorm, alle holtes en gangen, de randfrezing...

Ferraririk, we zijn bij Gitaarnet om te helpen, tenminste als ik uit eigen ervaring mag spreken. Als je dit nooit eerder hebt gedaan doe je er goed aan om stap voor stap uit te zoeken wat er bij komt kijken, een planning te maken en een materiaallijst en... continu foto's te posten en vragen te stellen! Als je er niet voor openstaat om gitaarnetters bij je project te betrekken dan kan je net zo goed niks posten. Bottomline het is niet moeilijk als je de tijd neemt om informatie te verzamelen en beseft dat je maar één kans krijgt om de meeste dingen goed te doen.


Naar wat ik begrijp heb je nog een project voor de boeg. Het is in de eerste plaats liefdewerk, weet je vast wel wat dat is: werken om de hobby, het resultaat is secundair maar zeker niet minder belangrijk (sterker nog, kan op die manier alleen maar beter worden).

Goed, flinke lap tekst. Het enige wat ik hiermee wil zeggen is dat ik je succes wens bij een onderneming die zeker de moeite waard is. Ik hoop dat je door de toewijding niet alleen meer leert over gitaarbouw (kan alleen door te doen) maar ook over jezelf. Toewijding is niet iedereen gegeven maar is wel het belangrijkste onderdeel dat je nodig hebt.

Ferraririk
20 januari 2009, 16:13
Ik heb er zeker wat van geleerd ( wat ook de aanleiding was voor het project )
Ik vind het jammer dat het niet is gelukt, want nu zou ik in principe van alles wat er mis is wat nieuws moeten kopen, en dat is zeg maar alles op stemmechanieken hals en body en alles wat neit de electronica doet na
Wat is er aan de hand:
Schakelaar, Veert Terug, blijft niet staan ( Stuk dus )
Input Jack, Daar was iets raars mee ik zou het niet meer weten
Rear Humbucker, Helemaal Kaduuk
Front Humbucker, die deed het half maar he hele stel gaf geen Geluid door
2x Volume, 1x Toon, Omdat dit ding al pakweg 30 jaar oud was ( het totaal plaatje ) is er met alles wat een snoertje heeft heel vaak gesoldeerd, en wil het niet meer lukken nu ( dit geld dus ook voor de schakelaar, input jack, en de humbuckers )

almarvk
20 januari 2009, 16:19
Oftewel; alleen de elektronica vervangen. Dat is toch geen giga kostenpost?

RoelTM
20 januari 2009, 16:24
Precies, ik snap dan ook niet waarom je zegt dat het project mislukt is. Je moet de electronica gewoon vervangen, en je hebt je eigen gitaar.

Voor elementen, kijk eens op www.guitarfetish.com , daar hebben ze veel pick ups, die ook erg goed zijn voor de zeer lage prijs.

Ferraririk
21 januari 2009, 17:47
Oftewel; alleen de elektronica vervangen. Dat is toch geen giga kostenpost?

WEl als het je eerste gitaar is, dan kan je beter gelijk een nieuwe kopen

Mark1990
21 januari 2009, 17:53
WEl als het je eerste gitaar is, dan kan je beter gelijk een nieuwe kopen

ja, die is tenslotte net zo duur als alleen de elektronica van deze gitaar:???:

Ferraririk
21 januari 2009, 18:24
ja, die is tenslotte net zo duur als alleen de elektronica van deze gitaar:???:


Nou ik heb liever een goed gitaar die uit een fabriek doet

Dan een in elkaar gezet ding wie waarschijnlijk knudde klinkt...

Hedge
21 januari 2009, 20:19
Nog 1 poging om je project weer vlot te trekken
Voor 10 euro bij Guitarsupplies, zoek op onderdeelnummer GS-980007

aaronstonebeat
21 januari 2009, 20:27
Nog 1 poging om je project weer vlot te trekken
Voor 10 euro bij Guitarsupplies, zoek op onderdeelnummer GS-980007

Wow, bijna niet te geloven!
Maar hij moet vast humbuckers hebben :lp:

G.G.
21 januari 2009, 20:59
Nou ik heb liever een goed gitaar die uit een fabriek doet

Dan een in elkaar gezet ding wie waarschijnlijk knudde klinkt...

Ervaring opdoen moet ergens beginnen. Misschien is de eerste zelfbouw er eentje die "knudde klinkt...", maar met de tijd doe je wel een hoop ervaring op. Ik heb gitaren gebouwd die gewoon goed waren, maar mijn laatste strat en mijn esquire zijn echt subliem (100 - 150 uur werk p/st.)
Mijn telecaster die ik nu aan het bouwen ben, wordt net zo goed, zo niet beter (maar wel heel anders qua constructie).

Goed leren bouwen kost een paar gitaren, maar uiteindelijk levert het meer voldoening op dan het bezitten van de meeste fabrieksgitaren.

Sanderltd
22 januari 2009, 15:03
Nou ik heb liever een goed gitaar die uit een fabriek doet

Dan een in elkaar gezet ding wie waarschijnlijk knudde klinkt...

Dan snap ik eerlijk gezegd niet waarom je in eerste instantie aan een zelfbouw gitaar begonnen bent?
Ik zou gewoon niet zo snel opgeven. Trouwens; post hier anders eens wat foto's, dan kun je misschien geholpen worden; wie weet ligt het gewoon aan iets anders dan de elektronica.

jimihattricks
22 januari 2009, 18:37
WEl als het je eerste gitaar is, dan kan je beter gelijk een nieuwe kopen

dude, met alle respect, het schema is je eerder al in de voeten geworpen, maar dan nog maar eens:

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_1t_3w

potmeters zijn te vinden voor 2 euro, en als je goeie wil hebben (CTS bv) dan zit je op 5 euro per stuk.. een 3-way switch en output jack idem dito (max).. draad en weerstanden/condensators zijn al helemaal cheap as hell

dus het hele elektronika verhaal (minus pickups, dat wel) zou nooit meer mogen kosten dan 25 euro... dus ik snap je redenering vanuit een prijstechnisch oogpunt al helemaal niet..

verder wens ik je veel succes, het zou jammer zijn als je het opgeeft nu je zo ver lijkt te zijn gekomen

gr.

Gothra
22 januari 2009, 20:23
jeetje... zelfs ik kan wel wat elektronica solderen, en ik heb nog nooit een gitaar gebouwd!

Il_Falco
22 januari 2009, 20:48
no offence, maareuh lijkt of de ts het niet meent.

gitaar bouwen. mislukt, niet opnieuw proberen omdat je liever eentje hebt uit de fabriek?

hmm

ruikt naar een broodje...

spirit
22 januari 2009, 23:06
Tja, z'n mobiel of een fototoestel heeft ie ook nog steeds niet gevonden.

Ik geloof er helemaal niets van.

Ferraririk
23 januari 2009, 18:04
Tja, z'n mobiel of een fototoestel heeft ie ook nog steeds niet gevonden.

Ik geloof er helemaal niets van.

Waar de fak haal je dat vandaan, en waarom ik het niet opnieuw probeer omdat ik dan alle electronika moet kopen, das dus ongeveer 100 euro ( als de humbuckers goedkoop komen) en dan klinkt de plank waarschijnlijk nog knudde ook omdat hij gemaakt is van 2 planken van een kast....

st.robot
23 januari 2009, 18:16
Waar de fak haal je dat vandaan, en waarom ik het niet opnieuw probeer omdat ik dan alle electronika moet kopen, das dus ongeveer 100 euro ( als de humbuckers goedkoop komen) en dan klinkt de plank waarschijnlijk nog knudde ook omdat hij gemaakt is van 2 planken van een kast....

als je 'n beetje zoekt kan je alle elektronica veel goedkoper krijgen hoor, en 2 planken van een kast... er zijn vroeger gitaren gemaakt van veel slechter hout en die klinken dikwijls toch ook niet slecht (zeker als je dan bedenkt dat het je eerste gitaar is)

(en een foto'tje posten zou geen kwaad kunnen, nu is het eigenlijk maar een leeg topic)

Sanderltd
23 januari 2009, 18:30
Als je gitaar, volgens jou, toch knudde zal klinken, waarom ben je dan in de eerste plaats eraan begonnen? :confused:
En post zeker eens wat foto's, dan weten we tenminste ook waar het over gaat. :)

DaanW
23 januari 2009, 19:56
(en een foto'tje posten zou geen kwaad kunnen, nu is het eigenlijk maar een leeg topic) En toch geniet ik van deze thread haha :)

aaronstonebeat
23 januari 2009, 20:05
Brian May's Red Special is oa van een oude eiken haardplaat gemaakt en ook verder zowat helemaal uit spullen die zich in en om zijn ouderlijk huis bevonden. Het was z'n eerste (ik geloof ook z'n enige); ik heb nog nooit iemand horen beweren dat die knudde klinkt.

Beetje hetzelfde verhaal voor de Frankenstrat van Eddie van Halen; goedkope (vanwege cosmetische foutjes) body en hals. Eén pickup erin gefrot en moet je eens zien hoe netjes hij zijn soldeerwerk maakte en wegwerkte :seriousf:

aaronstonebeat
23 januari 2009, 20:11
Ik geloof dat iedereen hier die gitaar functionerend wil zien (en weet dat het een kleinigheid is) behalve Ferraririk.

Ferraririk
24 januari 2009, 08:33
Ik geloof dat iedereen hier die gitaar functionerend wil zien (en weet dat het een kleinigheid is) behalve Ferraririk.

ik wil hem best functioneerend zien hoor, maar zoals al veeeeeeeeel eerder aangegeven ligt de gitaar niet hier, maar bij mij oom die veeeeeeel verder weg woont, en dan heb ik ook nog eens geen motivatie nieuwe spullen te kopen (dus ik kan er niet 24/7 asan werken, en heb ook nieuwe spulle nodig)

Ferraririk
24 januari 2009, 08:36
Trouwens aaron, mooie gitaartjes maak jij :O

maar die Phoenix I, die top ( met de stemmechanieken) zitten de stemmechanieken daar niet te dicht bij elkaar bovenin?

gertgert
24 januari 2009, 13:10
Trouwens aaron, mooie gitaartjes maak jij :O

maar die Phoenix I, die top ( met de stemmechanieken) zitten de stemmechanieken daar niet te dicht bij elkaar bovenin?

ha ha.
iets met balk en splinter.
topicje maar sluiten?

aaronstonebeat
24 januari 2009, 16:34
Trouwens aaron, mooie gitaartjes maak jij :O

maar die Phoenix I, die top ( met de stemmechanieken) zitten de stemmechanieken daar niet te dicht bij elkaar bovenin?

Dank je Rik!

De mechanieken zitten zoals ze zitten op de Phoenix I zodat de snaren zo recht mogelijk over de topkam lopen. Op de Phoenix II komen ze ook zo en ik denk dat ik die configuratie nog wel vaker ga maken.

Ferraririk
24 januari 2009, 16:56
Dank je Rik!

De mechanieken zitten zoals ze zitten op de Phoenix I zodat de snaren zo recht mogelijk over de topkam lopen. Op de Phoenix II komen ze ook zo en ik denk dat ik die configuratie nog wel vaker ga maken.

Ok ik zag zon configuratie trouwens vanmiddag ook op een cort, ik dacht dat de snaren tegen elkaar aan kwamen maar blijkbaar niet,

en ja topic kan gesloten worden,

Ik heb inkopen gedaan, ik ben nu de trotse bezitter van een mooie Ibanez GRG170DX en Roland cube 20x, ik weet dat mensen de 170DX soms rot vinden, maar ik vind hem wel chill, lekkere dunne hals ook :O

B_2_the_a
25 januari 2009, 14:05
Topic gaat niet dicht zonder foto van het bouwwerk!

G.G.
25 januari 2009, 16:03
op verzoek van TS een slotje