PDA

View Full Version : Help ! Snaren zijn niet te stemmen



Ruudj
18 januari 2009, 08:45
Ik heb onlangs een nieuwe Martin acoustic gekocht voor een kleine 1800,- euro . Het is een mooie en prima afgewerkte gitaar, maar nu het grote probleem .... de middelste snaren, de D en G SNAAR , zijn NIET te stemmen. De andere snaren laten zich moeiteloos stemmen, dus het zijn alleen deze D en G snaren die niet op stemming te krijgen zijn . Ik heb geen idee hoe dit komt, ik speel al jaren gitaar maar heb dit nog nooit meegemaakt :( WIE , o wie heeft dit al eens meegemaakt , en weet hier de oplossing voor ? Ik weet niet meer wat te doen, en de winkel waar ik m heb gekocht ligt ver van waar ik woon en daar ga ik pas weer naar terug als ik het zelf niet voor elkaar krijg met jullie hulp en/of suggesties . An de ligging van de snaren mankeert niets zo te zien ..... Heel graag zie jullie reacties tegemoet

Muzieknono
18 januari 2009, 09:01
Oef, da's nie goe, ik zou er toch mee terug gaan, zeker met een gitaar van 1800 euro en er niet zelf aan gaan sleutelen.
Zitten de snaren goed bevestigd bij de tuners, als je niet meteen terug wilt gaan zou ik eerst een ander setje snaren proberen.
Succes, Dirk Jan :B

--=HANS=--
18 januari 2009, 15:12
Kun je misschien uitleggen wat er precies niet gaat of hoe het fout gaat? Krijg je hem wel gestemd en verloopt hij dan heel snel of kun je helemaal niet bij de gewenste toon komen?

Wizz
18 januari 2009, 15:38
Ik zeg niks... (behalve in mijn "aanbiedingen" topic in Gitaren-diversen, dit is een prachtig voorbeeld)

Wizz

arcane
18 januari 2009, 15:42
Is 1800 euro dan een een aanbieding?

Mr.Fingers
18 januari 2009, 15:45
Als je van die stemsleutels hebt met een schroefje op de as van de draaiknop, moet je eens proberen die schroef wat aan te draaien, ik denk dat je last hebt van "verlopende" mechanieken

Ruudj
18 januari 2009, 16:20