PDA

View Full Version : vraagsje,tips



YannickH
18 januari 2009, 00:26
men randall halfstack staat nu te koop en ik ben al aan het rondkijken voor een kleine combo voor thuis,want300watt is toch wat veel voor men kamer:p
ik zou graag iets mer lampen hebben maar men budget is iets van een 350€
het maakt niet uit als het 2dehands is!
ik had gedacht aan marshall of vox...
ik speel op een gibson lespaul classic en ik speel vooral muziek van megadeth en iron maiden.
kan iemand me helpen met dit budget?

greetz

the sure thing
18 januari 2009, 00:33
Je budget en muziekstijl schreeuwt om een Marshall JCM 900 combo'tje! Dat moet voor die prijs lukken!!

YannickH
18 januari 2009, 00:38
Je budget en muziekstijl schreeuwt om een Marshall JCM 900 combo'tje! Dat moet voor die prijs lukken!!

en hoeveel watt zijn die?

Najera
18 januari 2009, 03:41
JCM 900: gruis, kraak, squeel, plat geluid. ellende. Niet aan beginnen. Spaar door voor een peavey valveking (die moet het een tijdje uithouden), maar in het beste geval kies je voor een 410 jvm afgeleide combo (weet ik veel hoe die heet). Serieus, je versterker heeft een verdomd grote invloed op je geluid, samen met de houtsoort van je gitaar en je pickups.

''You would do best to take neither of them for granted''.

pannekoek
18 januari 2009, 09:46
JCM 900: gruis, kraak, squeel, plat geluid. ellende. Niet aan beginnen. Spaar door voor een peavey valveking (die moet het een tijdje uithouden), maar in het beste geval kies je voor een 410 jvm afgeleide combo (weet ik veel hoe die heet). Serieus, je versterker heeft een verdomd grote invloed op je geluid, samen met de houtsoort van je gitaar en je pickups.

''You would do best to take neither of them for granted''.


een jvm410c(combo) kost rond de 1600-1700 euro, niet voor ts dus.

ik denk dat je het budget iets moet opvoeren en een peavey valveking nemen.
of een roland cube 60x, geen buizen, wel erg gaaf

MarkV
18 januari 2009, 09:49
Door sparen voor een tweedehands JCM800.

ben vanhoof
18 januari 2009, 10:00
Voor metal en voor dat budget lijkt me die randall die jij hebt nog altijd 1 van de betere versterkers. Waarom verkoop je'm? Je kan 'm toch altijd wat stiller zetten, dat is toch niet echt een versterker die per se hard moet om goed te klinken, wel?

almarvk
18 januari 2009, 10:58
En daarnaast is het niet een 300 watt versterker, maar kan het cabinet dat aan. Ik ben bang dat het geen drol uit maakt, of je moet weer je valvestate gaan gebruiken op je slaapkamertje.

Nielsje
18 januari 2009, 11:21
Je hebt volgens je sig 4 versterkers, waaronder een 20 watt marshall bakkie.
Nu wil je iets voor op je slaapkamer, misschien in je eigen assortiment kijken?

YannickH
18 januari 2009, 11:57
Je hebt volgens je sig 4 versterkers, waaronder een 20 watt marshall bakkie.
Nu wil je iets voor op je slaapkamer, misschien in je eigen assortiment kijken?

ik heb een hekel aan die valvestate en ik zou daarom graag een kleine lampen combo hebben.

pannekoek
18 januari 2009, 11:59
ik heb een hekel aan die valvestate en ik zou daarom graag een kleine lampen combo hebben.


een kleine lampencombo gaat net zo hard als jouw randall (die is transistor toch?)

misschien moet die buizencombo zelfs harder voor een acceptabel geluid.

wat je wel kan proberen is een kleiner cabinet bij je randall i.p.v een 4x12

almarvk
18 januari 2009, 13:01
Een Randall transitor top door zo'n cabinet vind ik zelf behoorlijk nutteloos danwel kansloos. Het lijkt hard en groot, maar in een bandsituatie blijft er niets van over.

En je vindt het nu al te hard? Ga idd kijken voor een kleine buizencombo en ga meer voor een goede sound, dan voor volume.

YannickH
18 januari 2009, 15:12
Een Randall transitor top door zo'n cabinet vind ik zelf behoorlijk nutteloos danwel kansloos. Het lijkt hard en groot, maar in een bandsituatie blijft er niets van over.

En je vindt het nu al te hard? Ga idd kijken voor een kleine buizencombo en ga meer voor een goede sound, dan voor volume.

die randall neemt ook veel plaats in op men kamer da is ook een reden waarom da ik die wegwil