PDA

View Full Version : Studio-opname



jasper159
17 januari 2009, 20:56
howdie daar!
we hebben vandaag 2 nummers opgenomen in de studio, laat weten wat jullie ervan vinden? ;)
feit : we zijn allebei geen zangers en dus is de zang niet om over naar huis te schrijven, maar bon :)

http://www.myspace.com/thesonicrooftops

kenx
17 januari 2009, 21:48
Klinkt goed!

nog veel succes!

grtz

Han S
17 januari 2009, 22:02
Waar is de bas? En wat zuiverder zingen zou geen gek idee zijn.

Sorry, maar ik ben hard in die dingen.

jasper159
17 januari 2009, 22:10
We hebben geen bassist, ongelofelijk moeilijk om te vinden ;)
Achja ik heb enkele keren ingezongen, maar in combinatie met zenuwen + op het einde van de dag was mn stem zo goed als weg, maarja dat neemt ook gewoon niet af dat het niet goed gezongen is. Toch bedankt !

Han S
17 januari 2009, 22:35
Je zegt dat je in de studio bent geweest, zeg eens wat meer over hoe dat ging, wat waren de knelpunten, hoe hebben jullie gewerkt, wat voor studio, een commerciële studio of een vriendje? Van die dingen dus, dat vinden we interessant.

M.COM
17 januari 2009, 23:24
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje saaie muziek. Zaken die Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, The Rascals, Kaiser Chiefs, The Kooks, etc. al eerder en beter hebben gedaan.Kwaliteit van opname speelt geen rol hier. Het spijt mij maar ik denk dat je meer hebt aan een eerlijke mening dan een shitload aan leugens. Ik bedoel er niks slecht mee, neem het niet persoonlijk op, en als je doet om fun te maken met je vrienden: zeker doen! Maar het is niet direct iets waar ik naar zou luisteren.

jasper159
18 januari 2009, 08:46
Ja dus, het was de studio van mn gitaarleraar, dus het was meer óm een keer wat op te nemen, snapje?;)
Achja we zijn ook nog maar 16 en willen zoveel mogelijk optreden en plezier maken, that's it.
Problemen in de studio? Het inzingen :D
Over opnemen enzo weet ik helaas écht niets, sorry ;)

lcvanderhelm
18 januari 2009, 15:56
Het is best wel leuk gedaan voor iemand van16[zij de oude lul]Zoals je het couplet zingt is wel acceptabel.De hoge uithaal in het refrein[RICHMAN]is echt verschikkelijk.Probeer het eens waarbij je in toon omhoog glijd bij charlie en dan richman in ongeveer de zelfde toon zingen,maar dan niet vals.Wat vond je gitaarleraar er eigenlijk van?

jasper159
18 januari 2009, 16:27
Welja, hij vond het wel leuke nummertjes, maarja de zang blijft vals, daar kan je niet omheen ;)
En live durf ik wat meer doorzingen en beetje schreeuwen en is het wat juister.

Han S
18 januari 2009, 16:35
Heb je gezongen met een koptelefoon op je knar? Ik weet namelijk uit ervaring dat er nog een redelijk aantal zelfs professionele en ervaren vocalisten is die daar moeite mee heeft. Ik zet het geluid dan op een paar monitoren en dan zingen ze ineens wel zuiver.

Bono van U2 zingt met het geluid keihard op de main monitoren heb ik gelezen.

jasper159
18 januari 2009, 17:41
Jup, met n koptelefoon.
Ik zing het best als ik mezelf zo weinig mogelijk hoor :D

Riky
19 januari 2009, 11:46
Heb je gezongen met een koptelefoon op je knar? Ik weet namelijk uit ervaring dat er nog een redelijk aantal zelfs professionele en ervaren vocalisten is die daar moeite mee heeft. Ik zet het geluid dan op een paar monitoren en dan zingen ze ineens wel zuiver.

Bono van U2 zingt met het geluid keihard op de main monitoren heb ik gelezen.

met koptelefoon is idd heel raar. erg moeilijk om zuiver te blijven, want je hoort de ene keer jezelf niet goed genoeg en de andere hoor je de muziek weer niet goed genoeg.

OT: Vind het niet heel sterk. Zang lijn is niet spannend genoeg. Gitaar partijen zijn wel ok, ook niet echt spannend, maar wel leuk. Vidn het jammer dat de zang ook vals is op veel punten. Drum is gewoon drum. Niet veel bijzonders, maar ook wel ok!

Eerste opnames zijn altijd moeilijk! Dit is gewoon leuk om ervaring op te doen en om later een terug te luisteren.
Succes met de band!

Henkie spenkie
19 januari 2009, 13:20
Whahaha:seriousf:

"Klinkt als: One hell of a ride on a shetland pony. ":seriousf:

OT: Klinkt niet slecht hoor! Kan zeker een heel leuk live bandje worden. Zulke opnames zijn altijd ideaal om er achter te komen waar je op moet letten.

Als ik jullie was zou ik de zang wat zachter zetten, aangezien deze niet al te lekker klint als al genoemd werd. Gitaar wat duidelijker naar voren en het valt al een stuk minder op. Verder zouden wat zanglesjes geen kwaad kunne. Vind het opzich wel een goeie stem, volgens mij moet je alleen wat trucjes aanleren, dan klinkt het al een stuk beter. Gewoon doorgaan. Iets schreeuweriger zingen past er ook wel bij..als dat lukt..

Verder zou ik dat nummer Charlie Richman een stukje sneller spelen. Wordt het denk ik net wat energieker van. misschien ook proberen iets meer dynamiek te krijgen tussen het couplet en refrein. couplet wat zachter zingen, refrein meer schreeuwen misschien. En misschien een iets ruigere drum in het refrein.

Maar ga lekker door zou ik zeggen! Ken een bandje die een stuk slechter begon en toch een platencontract had op het einde..

succes!