PDA

View Full Version : boss chorus



ibanez260
17 januari 2009, 20:14
ik lees vaak dat een boss pedaal niet zo warm klinkt en niet zoeen geweldig geluid heeft..
is een chorus van boss dan een goede keus??



ok jaaa ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar dan kom je alleen bij prullaria waar je niet achter zoek duss..

Luke-wannabe
17 januari 2009, 20:24
Nouja ligt er aan. De vintage Boss CE1 word beschouwd als hét choruspedaal.

Nielsje
17 januari 2009, 20:29
ik lees vaak dat een boss pedaal niet zo warm klinkt en niet zoeen geweldig geluid heeft..
is een chorus van boss dan een goede keus??



ok jaaa ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar dan kom je alleen bij prullaria waar je niet achter zoek duss..

Lieve Ibanez,

als je een Boss chorus wil kopen, dan kan dat. Als jij wil weten of een boss chorus wel of niet warm klinkt, is het wellicht handig om het type te vermelden waarin je geïnteresseerd bent.

De CE-1 is verdomd gewild, de CE-2 doet het ook niet slecht.
Of ze het geluid produceren wat je zoekt, dat is natuurlijk lastig te beoordelen.

Wellicht heb je de zoekfunctie niet juist gebruikt, want er is écht heel erg veel over geschreven.

succes

WillemdaGuide
18 januari 2009, 00:54
ja hoor, Boss heeft prima choruspedalen, de beste uit de compactserie vind ik CE-2, CE-5, DC-2 & DC-3.

Chris Winsemius
18 januari 2009, 03:52
ik lees vaak dat een boss pedaal niet zo warm klinkt en niet zoeen geweldig geluid heeft..
is een chorus van boss dan een goede keus??



ok jaaa ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar dan kom je alleen bij prullaria waar je niet achter zoek duss..

De oude en u vrij prijzige CE-1 klinkt warm en vet. Naast de CE-1 heb ik ook 'n CE-2 (dacht het 2e japanse model) en die vind ik zelf 'n beetje "metaal-achtig" (niet "metal" dus maar "metalig") klinken.

Redelijk warm, "vintage" en prachtig in stereo: Ibanez SC9 chorus.

Als je 'n warme chorus zoekt: gewoon zoveel mogelijk proberen icm. je eigen gitaar en versterker, vertrouw gewoon op je oren.

JelmerOnGuitar
18 januari 2009, 10:52
Hey,

Ik gebruik nu een jaar de Boss ce-5, die ik super geweldig vind.. Voor pop etc, kun je hem mooi subtiel instellen waarmee je je geluid lekker opbreekt als je hem aanzet, ik vind het geluid ervan gewoon supermooi.. Ik gebruik hem op dit moment vaak in mn hiphopband wanneer ik een soort synthesizer-achtige sound wil benaderen, dan wordt het een wat freaky sound, lastig te beschrijven..

Het pedaal vind ik te gek!! Ik vind dus dat boss wel in staat is nette chorussen te produceren:)

Luke-wannabe
18 januari 2009, 12:07
Ik heb zelf sinds twee dagen een Ibanez Digital Chorus. Die had m'n vader nog liggen, en aangezien die sinds een paar jaar op Line6 is overgestapt, heeft ie dat niet meer nodig.

http://www.dirk-hendrik.com/images/dsc10.jpg

Ik krijg er een best vette Leslie-achtige sound uit, maar weet niet of je dat zoekt natuurlijk.

Shaggy
21 januari 2009, 11:25
De oude en u vrij prijzige CE-1 klinkt warm en vet.


Redelijk warm, "vintage" en prachtig in stereo: Ibanez SC9 chorus.




De ce-1 kun je ook in de vorm van retrosonic kopen als je geen echte ce-1 kan vinden, en die ibanez chorus klinkt inderdaad lekker warm en vloeiend.

Mitch
21 januari 2009, 11:43
Kijk, bij die Iba kun je zelfs de warmte erin draaien dus ga daar naar op zoek zou ik zeggen.

Rik van der Meulen
21 januari 2009, 12:31
Ik heb zelf de CE-5 van Boss en hij bevalt me prima! :chicken: