PDA

View Full Version : Meerdere inputs inpluggen



hugo123
17 januari 2009, 20:04
Ik zag laatst in een filmpje dat iemand in alle ingangen van zijn top(waren er 4 volgens mij) een kabel ingplugt had, nou heb ik op mijn versterker een hi en lo input, kan ik dan ook allebei de inputs gebruiken tegelijk, en wat voor'n verschil maakt dit. Zou ik zelfs met 2 verschillende gitaren kunnen spelen, dus de ene gitaar op de hi, en de andere op de lo, of kan dit niet?

Hugo

Mukkez
17 januari 2009, 20:19
Verschill? nagenoeg niks, je kunt gewoon met 2 gitaren over 1 versterker spelen. Het kan wel zo zijn dat jullie je gitaren dan minder goed horen, dit omdat de gitaren minder 'door de mix prikken'. Oftewel: jullie amps zijn gelijk dus jullie sound ook aardig (hangt wel van de gitaar af). Je zult minder verschil in gitaar horen dan als je 2 aparte amps gebruikt. Als je bedoeld dat de boel stuk kan gaan als je alle 2 inputs gebruikt, dat gebeurt niet.

Over de (waarschijnlijk oude Marshall, zoals de plexi's) met 4 inputs weet ik het niet zeker maar volgens mij kan dat ook. Je hebt wel eens dan met 1 gitaar inplugt en dan een patchkabeltje gebruikt voor 2 overige inputs om zo een ander geluid te krijgen.

Nielsje
17 januari 2009, 20:21
Bij versterkers met 4 inputs, zoals de 1959 en 1987 modellen, heeft elk kanaal een high en een low input. Door een patchkabel van low I naar high II te gebruiken, combineer je beide kanalen. Vervolgens kan je een 2e versterker aansluiten door een kabel van low II (amp 1) naar high I (amp 2) te laten gaan.

hugo123
17 januari 2009, 20:57
Maar kan ik dan bijv mijn gitaar splitten en de ene output gaat in de lo en de andere in de hi zonder gevaar, en dat geeft dan geen verschil in sound of wel?

sjaak1990
17 januari 2009, 21:36
Maar kan ik dan bijv mijn gitaar splitten en de ene output gaat in de lo en de andere in de hi zonder gevaar, en dat geeft dan geen verschil in sound of wel?

Bij mij gaat de lo zachter. Maar het kan zonder gevaar.